כמו בשנים הקודמות, גם השנה נכחנו בכנס השיווק במנועי חיפוש המוביל SMX ישראל. הכנס נפתח אמנם בהרצאת מפתח על השינויים בתחום השיווק באינטרנט בשנים האחרונות, אבל המנטרה שחזרה ברוב הפאנלים הייתה "התוכן הוא המלך" בתוספת הסתייגות כלשהי, תלוי בנושא הפאנל. הדרכים לצרוך את התוכן השתנו (מסמארטפונים וטאבלטים ועד גוגל גלאס), וגם הגדרת המושג תוכן התרחבה: לא עוד מאמרים המבוססים על מילות מפתח, אלא גם תכנים ויזואליים (תמונות, וידאו, אינפוגרפיקות), אבל בין שרוצים לקדם מותג ברשתות חברתיות או להתמודד עם העדרן של מילות המפתח מדו"חות האנליטיקס, לפי SMX ישראל 2014 המסקנה העיקרית היא שכדי להצליח בשיווק באינטרנט ב-2014 צריך להשקיע (זמן, כסף ומחשבה) בתוכן. עוד כמה נקודות יותר ספציפיות שעלו ב-SMX 2014:
פרסום במנועי חיפוש:
לעשות:
- להתאים את מסעות הפרסום ואת מילות המפתח למכשירים השונים (מחשב, טאבלט וסמארטפון)
- להשתמש בכלי פרסום מתקדמים שגוגל אדוורדס מציעים כולל גוגל פלוס, תמונות וביקורות, ומסעות פרסום משופרים.
- להתאים את חלוקת התקציב ואת המדדים לסביבת השיווק הרב-ערוצית (חיפוש אורגני, פרסום במנועי חיפוש, רשתות חברתיות, אפיליאייטס וכו'). לפירוט: רשת החיפוש + מודעות תצוגה.
- להתאים את אסטרטגיית הצעת המחיר (אוטומטית לעומת ידנית) לאופי הקמפיין, המוצר וקהל היעד. לפירוט ונימוק: קידום ממומן: טיפים וטכניקות.
שיווק ברשתות חברתיות:
לעשות:
- להודות למשתמשים על שיתופים, תגובות, ריטוויטים ואמצעי מעורבות אחרים ברשתות החברתיות
- להשתמש בתמונות ובתכנים ויזואליים
לא לעשות:
- לא להזניח את טוויטר ואת גוגל פלוס
- לא ליצור תוכן אוטומטי לרשתות חברתיות
- לא לוותר על שיווק אורגני בפייסבוק – משתמשים אוהבים תוכן לא פרסומי במובהק. ויש עוד טיפים לקידום בפייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס.
שיווק תוכן
לעשות:
- ליצור תוכן איכותי, רלוונטי, מועיל, שימושי ומצחיק
- להפיץ אותו בפייסבוק, אורגנית ובתשלום
- לתקן דפי תוכן ירוד, אוטומטי או דחוס במילות מפתח
- להטמיע כלים שיקלו על שיתוף והפצת התוכן. עוד אסטרטגיות תוכן וכלים לשיתוף תוכן.
לא לעשות:
- לא ליצור תוכן גרוע, מבוסס מילות מפתח
בניית והסרת קישורים
לעשות:
- להשיג קישורים ולבנות מערכות יחסים (רצוי עם עיתונאים, כותבים ב-BuzzFeed ודמויות משפיעות ברשת)
- לקנות הופעות (למשל במשבצת של פוסטים מומלצים)
- להסיר קישורים מזיקים במידת האפשר
- במקרה הצורך, להגיש לגוגל בקשות כנות, אמינות, מנומסות ומתועדות לבדיקה מחודשת. עוד דרכי התאוששות מעונשי גוגל.
לא לעשות:
- לא לבנות קישורים בשיטות שעבדו לפני פינגווין (דירקטוריז, אתרי מאמרים וכו'). עוד רעיונות (מדהימים!) לבניית לינקים.
קידום למובייל
לעשות:
- לקדם אפליקציות באמצעים המוכרים מקידום אתרים: אופטימיזציית On-site (מילות מפתח בכותרת ובתיאור) ו-off-site (קידום בווידאו, רשתות חברתיות, אתרי ביקורות). עוד על קידום באפליקציות.
- להתאים את האתרים הסלולריים למכשירים השונים (סמארטפונים, טאבלטים ו-feature phones).
לא לעשות:
- לא להציב שקופיות מיותרות שמאיטות את הגלישה.
- לא לזנוח את משתמשי הדסקטופ. ראו עוד טיפים וטכניקות לקידום אתרים בסלולר.
עוד סקירות של הפאנלים ב-SMX ישראל 2014:
סיכום הפאנל על מיתוג וניהול המוניטין בתוצאות החיפוש וברשתות חברתיות.
סיכום הפאנל היחידי ב-SMX שמתנהל בעברית: מומחי קידום אתרים מקומיים משתפים מניסיונם בקידום אתרים בעברית.
פאנל על מלך התוכן החדש – הווידאו, כולל טכניקות קידום אורגני וממומן ביוטיוב ושיפור אחוזי המרה של סרטוני וידאו.
טיפים בדוקים ומנוסים לקידום אתרים, כולל סודות לקידום אתרי מסחר גדולים בעלי מיליוני עמודים.
עצות ורעיונות לקידום אתרים בעקבות השינויים בתוצאות החיפוש של גוגל (גרף החיפוש, עדכון Hummingbird).
חלופות לדו"ח מילות המפתח של גוגל אנליטיקס או הזדמנות לשנות את הגישה לגבי מילות מפתח ותוכן באתר.
פאנל עתידני על כלי החיפוש הנבואיים של גוגל ושל אפל, ואיך אנשי שיווק יכולים להתכונן אליהם כבר מעכשיו.
על השינויים בכלי האנליטיקס של גוגל ואיך משפיעים על מדידת המרות באתר ומחוץ לו.