הבלוג שלנו

מדידה ואנליזה באתר – אילו פיקסלים להטמיע ומה למדוד

Mor Mantel
12 באוקטובר 2021
זמן קריאה: 8 דקות

המהפכה הדיגיטלית, שהתחילה אי שם בתחילת שנות האלפיים, הפכה מזמן למציאות קיימת והכרחית בכל תחומי החיים שלנו. לכל עסק יש אתר שמשמש כנכס הגדול ביותר לחיזוק לקוחות קיימים וגיוס חדשים ויש בידו של בעל העסק את השליטה לייצר עבור לקוחותיו חווית גלישה טובה ויעילה.

היתרון הבולט של הדיגיטל הוא יכולת המדידה האינסופית של (כמעט) כל פעולותיו של הגולש באתר.
מדובר במדידה שהיא הכרחית לכל אתר ותשמש את בעל העסק או חברת הפרסום שעובדת איתו בחישוב צעדים קדימה.
מדידה ומעקב אחר תנועת הגולשים מאפשרת הבנה של מסע הלקוח בתוך האתר, כיצד מבקרים מתקשרים עם היבטים שונים באתר שלך, מהם המאפיינים הדמוגרפיים של המבקרים, כמה המרות בוצעו באתר, מהם ביצועי הקמפיינים הממומנים של העסק ועוד ועוד.

 

כל הנתונים האלו, שתצברו ע"י מדידה באתר, ישמשו מחלקות שונות בחברה שלכם:

צוות השיווק – לשיפור את ביצועי הקמפיינים, להגיש תוכן רלוונטי ולשפר את איכות הלידים
צוות המכירות – להבין את מסע הגולש באתר עד להשארת הליד, לדעת האם הליד "בשל" ובמה התעניין באתר
צוות פיתוח מוצר – לייעל את חווית המשתמש באתר, לשפר את המעורבות, להפחית נטישה ולפיכך להגדיל המרות.

 

אנליזה באתר

כיצד מתבצעת המדידה?

מדידה ומעקב מתבצעים ע"י הטמעת פיקסלים באתר. מדובר בשורת קוד שמתווספת לאתר ובעצם שולחת מידע אודות הגולשים ופעולותיהם באתר. ישנם פיקסלים שונים משלל פלטפורמות פרסום ואנליזה, ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולהסביר בקצרה מהם הפיקסלים המרכזיים והכרחיים בשביל למדוד בהצלחה את ביצועי האתר שלכם, היכן תראו את כל נתוני הגלישה וכיצד תוכלו להשתמש בנתונים למטרות שיווקיות.

MUST HAVE – פיקסלים הכרחיים          

תג מנג'ר

תג מנג'ר או בעברית מנהל תגיות, היא פלטפורמה חינמית ויעילה מבית היוצר של גוגל המאפשרת הטמעת פיקסלים בנכסים דיגיטליים במהירות ובקלות. תג מנג'ר מאפשר ניהול של הפיקסלים הקיימים ויצירת איוונטים (אירועים) על פעולות שונות שהגולש מבצע. היתרון של תג מנג'ר הוא היכולת לנהל הכל בפלטפורמה אחת, להוסיף או להסיר פיקסלים, מבלי להצטרך להיכנס לקוד האתר ולרוב גם בלי צורך במתכנת.
אז אם יש לכם אתר, ממליצים בחום להיכנס עוד היום לאתר Tag Manager, להקים חשבון ולהטמיע את התג. הסבר מפורט על השימוש בתג מנג'ר תוכלו למצוא במדריך תג מנג'ר למתחילים

 

גוגל אנליטיקס

קוד מעקב של Google Analytics  מאפשר לאסוף נתונים חשובים על הגולשים  ופעולותיהם באתר. את קוד המעקב ניתן להכניס ישירות לאתר או דרך תג מנג'ר (האפשרות המועדפת), את כל הנתונים שנאספים, כולל האיוונטים (אירועים) שהגדרתם בתג מנג'ר תוכלו לראות בחשבון האנליטיקס שלכם. ישנם ארבעה דוחות מדד חשובים באנליטיקס – קהל, רכישה, התנהגות והמרות. בכל אחד מארבעת הדוחות הנ"ל תוכלו להסיק מסקנות וליישם פתרונות לפי צורכי העסק שלך:

דוח קהל מי מגיע לאתר שלי? מה המאפיינים שלהם? מאילו מיקומים גיאוגרפיים הם מגיעים ומאיזה מכשיר?
דוח רכישה מהם מקורות התנועה שמובילים גולשים לאתר? מהם הקמפיינים הממומנים שמובילים לאתר?
דוח התנהגות – כיצד מתנהג הגולש באתר? באילו עמודים הוא מבקר ולמשך כמה זמן? מהו מסע הגולש בין העמודים?
דוח המרות –  פירוט של ההמרות (גולים) במידה והגדרתם כאלו. מדובר בפעולות חשובות שהגדרתם למדידה, כמו שליחת טופס יצירת קשר, ביצוע רכישה ועוד.
למידע נוסף על השימוש באנליטיקס היכנסו למדריך הבסיסי לגוגל אנליטיקס.

 

מידע באנליטיקס

 

FB Conversion Tracking

במידה ואתם מתכננים פעילות ממומנת בפלטפורמה של פייסבוק, חשוב שתטמיעו את הפיקסל של פייסבוק אשר תקבלו בחשבון המודעות שלכם. תוכלו להטמיע את הפיקסל ישירות באתר או להשתמש במנהל התגיות (Tag Manager) לצורך הטמעה.
הפיקסל מאפשר מעקב אחר המבקרים באתר ופעולותיהם, מדובר בעצם במעקב המרות שמאפשר לכם למדוד ולנתח את הקמפיינים הממומנים בפייסבוק לפי תוצאות הקמפיין וההמרות הרצויות – כמה לידים התקבלו, כמה טפסים נשלחו, מספר רכישות וכדומה. כך תוכלו לבצע אופטימיזציה לקמפיינים תוך התייחסות למדדים האלו. בנוסף, תוכלו לייצר רשימות קהלים מותאמים אישית לפי קריטריונים שתבחרו: מי שביקר באתר, מי שביקר בעמוד ספציפי, מי שהגיע לעגלת קניות אך לא רכש, וכדומה.
את רשימות הקהלים הנ"ל תוכלו לטרגט בקמפיין רימרקטינג ייעודי שפונה אליהם עם תוכן רלוונטי בהתאם למעורבות שלהם באתר.

השימוש בפיקסל פייסבוק הוא קריטי בעיקר בקמפיין ecommerce ומאפשר לכם לייצר קטלוג מוצרים בפייסבוק ולהריץ מודעות דינמיות ללקוחות בהתאם למוצרים שהתעניינו בהם ושלב הרכישה בו הם נמצאים.
למידע נוסף על סוגי קמפיינים בפייסבוק מוזמנים לקרוא על פרסום בפייסבוק.

 

LinkedIn Insight Tag

כמו בפייסבוק, אם אתם מנהלים קמפיינים ממומנים בלינקדאין תצטרכו להטמיע את פיקסל של לינקדאין. גם כאן, הפיקסל יספק לכם מידע אודות המבקרים באתר, הפעולות וההמרות שהם מבצעים. זה יאפשר לכם לנהל את הקמפיינים בצורה מיטבית ולבצע אופטימיזציה בהתאם לביצועים ורווחיות הקמפיינים. גם בלינקדאין תוכלו לייצר רשימות קהלים באמצעות הפיקסל ולהקים קמפיין רימרקטינג לרשימות האלו.

 

Adwords Conversion Pixel

אם אתם מנהלים קמפיינים ממומנים ב-Google Adwords יש לכם שתי אפשרויות:
1. להטמיע את הפיקסל של גוגל על מנת לקבל נתונים על מבקרים באתר וביצוע המרות.
2. אם כבר הטמעתם תג מנג'ר ופיקסל אנליטיקס באתר, תוכלו לבצע חיבור בין חשבון האנליטיקס שלכם לחשבון האדוורדס ולא תצטרכו לבצע הטמעה נוספת של פיקסל אדוורדס. כל המידע שאנליטיקס צובר ופירוט ההמרות יישלח גם לחשבון Adwords. אנו ממליצים על האפשרות הזאת שכן היא חוסכת עבודה כפולה ומיותרת.

 

אלו חמשת הפיקסלים הפופולריים והשימושיים ביותר, והם יאפשרו לכם מדידה רחבה, מדויקת ויעילה אחר כל הקמפיינים באינטרנט, וכן יסייעו לכם בקבלת החלטות בקמפיינים בפרט ובמחלקת השיווק בכלל. ישנם עוד פיקסלים של פלטפורמות פרסום שונות כמו Taboola ,Twitter ו- TikTok וההטמעה שלהם תלויה בפעילות שלכם – אם אתם פועלים בפלטפורמה כלשהי, תצטרכו להטמיע את הפיקסל שלה. זה החוק שילווה אתכם בקמפיינים ממומנים.

בדיקת תקינות פיקסלים

לאחר הטמעה חשוב לוודא שהפיקסלים מוטמעים כראוי והמידע נשלח באופן תקין, לשם כך תוכלו להיעזר בתוספי כרום הבאים:

Tag Assistant By Google – עוזר לוודא שהתקנת נכון את תגי Google השונים בדף שלך.
Facebook Pixel Helper ו-LinkedIn Pixel Helper – עוזר לוודא התקנה נכונה של תגי ההמרות של פייסבוק ולינקדאין.

כל שעליכם לעשות הוא להוסיף את התוספים לכרום, להיכנס לאתר ולבצע "הקלטה" בתוספים ולטעון את העמוד. בסיום הטעינה תוכלו לראות בכל תוסף פירוט של הפיקסלים המוטמעים, התראות על שגיאות בהטמעה ומידע על תיקון תקלות.

Google Pixel Assistant

 

Pixel Helper

הקמת גולים (המרות) בחשבון Google Analytics  

הזכרנו בתחילת הכתבה שמטרת המדידה היא לקבל מידע אודות המבקרים באתר, פעולותיהם וההמרות שהם מבצעים.

חשוב להתעכב על נושא ההמרות ולהדגיש שהמרות משתנות מעסק לעסק, הן מוגדרות בהתאם לצרכים ויעדים של החברה. אצל חברה שמספקת שירותי עריכת דין ההמרה תהיה השארת פרטים באתר, אבל אצל חברה שמשווקת מוצרי קוסמטיקה המרה יכולה להיות הוספה לעגלה ורכישה. לכן לפני הגדרת ההמרות חשוב לבצע הגדרת יעדים וצרכים, להחליט אילו פעולות של הגולש חשוב לכם להגדיר כהמרה ואז לגשת ולהגדיר זאת בחשבון האנליטיקס.

הקמה של גולים מתבצעת בAdmin תחת Goals, בהקלקה על New Goal ובחירת הערכים המתאימים.

במידה והקמתם איוונטים בתג מנג'ר אותם תרצו להגדיר כגולים, תוכלו לבחור תחת Goal description את הevent ולהגדיר את הערכים שתואמים לאיוונט בתג מנג'ר. לבסוף ספירה ופירוט ההמרות יופיעו באנליטיקס בדוחות Conversion תחת Goals.

שימו לב, המרות של פלטפורמות פרסום כמו פייסבוק ולינקדאין יוגדרו בתוך מערכת הפרסום ויוצגו בחשבון המודעות שלכם.

 

 

לסיכום, מדידה באתר ובעמודי הנחיתה שלכם היא הכרחית לכל פעילות שיווקית, זה הבסיס לקבלת החלטות מושכלות ויעילות. זוהי הדרך שלכם להבין את מסע הגולש באתר, לקבל פירוט דמוגרפי של הגולשים ולעקוב אחר הפעולות שהם מבצעים והתכנים שהם אוהבים. כל החלטה שיווקית צריכה להתבסס על המידע הזה וזוהי הדרך הנכונה ביותר לשפר ולהגדיל את התנועה והמעורבות באתר. מדידת ביצועים היא הכרחית לכל קמפיין ממומן שכן בלעדיה הפרסום שלכם הוא עיוור לחלוטין וללא נתונים על ההמרות באתר לא תוכלו לשפר את הקמפיין ולוודא שאתם רווחיים.

 

את כל המידע שמצטבר ניתן להציג בData Studio – כלי מצויין וחינמי של Google שמאפשר בניית דוחות מותאמים אישית והצגת נתונים מתוך האנליטיקס שלכם, הדוח של דאטה סטודיו הוא דינמי והנתונים נשלפים אוטומטית בהתאם לתאריכים שתבחרו, כך שתוכלו להיעזר בדוח בכל פגישה או קבלת החלטות בזמן אמת.

 

אם יש לכם אתר שאין בו מדידה, או שהטמעתם פיקסלים אך אינכם יודעים כיצד לנתח את המידע שמתקבל אצלכם, מוזמנים ליצור איתנו קשר למידע נוסף על אנליזה ובניית דשבורד דינמי שתואם לצרכי העסק שלך.