הבלוג שלנו

אופטימיזציה לחנויות אפליקציות – SMX ישראל 2014

'Gilad Sasson'
27 בינואר 2014
זמן קריאה: 3 דקות

מה?

השחקן החדש בתחום החיפוש הוא חיפוש בחנויות אפליקציות, מציאת אפליקציות ותוכן בתוך החנויות של גוגל ואפל בסמארטפונים. בפאנל הזה נשתף דעות של מומחים וטיפים מה עובד ומה לא כשאנחנו מנסים לדרג אפליקציות כמובילות בחנויות המקוונות של גוגל ואפל. החזיקו חזק כי אופטימיזציה לחיפוש בחנויות אפליקציות הוא המערב הפרוע של מנועי החיפוש.

מי?

מרצים:  יאן שפרמן מ- MobileDevHQ ו- ג'ניפר וונג מ- HasOffers.

מה כדאי לקחת אתכם?

כפי שכולנו יודעים, חשיבותו של המובייל בעולם הרשת הולכת וגוברת. על פי מחקרים שונים, עד מאי 2014 צפויה שליש מהגלישה ברשת להתבצע באמצעות המובייל, וכ-80% מזמן הגלישה במובייל הוא בשימוש באפליקציות, ולא מתוך הדפדפן.

המסקנה המתבקשת היא – שהעתיד הוא בקידום אפליקציות, ולכן יש להתייחס לשני תחומים שונים של משתנים – אלו שבשליטתך (On Metadata) ואלו שמחוץ לה (Off Metadata).

On Metadata – מורכב ממספר משתנים הדורשים שקלול והתייחסות:

– volume – מהי מסת החיפוש באפסטור – אף שאין מידע ישיר בכלים של ה- Appstore:ניתן להיעזר ב-Google keyword Planner
– Difficulty – תחרות. עד כמה המתחרים מבוססים?
– Relevance – אחד האלמנטים החשובים ביותר המבדילים בין שוק האפליקציות ושוק החיפושים הכללי ברשת הוא אפליקציות המשחקים. כיוון שחלק ניכר ופופולארי משוק האפליקציות הוא שוק המשחקים, יש לוודא שהאפליקציה שאתם מקדמים לא מתחרה על מילות חיפוש רלוונטיות עם אחד ממותגי השוק הגדולים. יש להעדיף מושגי לונג טייל מתאימים, ממילת מפתח מדוייקת שעליה תתקשו להתקדם. (למשל אפליקציית צפרות שתנסה להתחרות על birds עם angry birds).

Score – מה חשוב לשם הדירוג?
כותרת המכילה את מילות המפתח, מומלץ עד 35 תווים. (כרגע אין ענישה לכותרות ארוכות עם מילות מפתח מרובות, אך סביר מאוד שגם זה יגיע).
צילום מסך – כלי עיקרי לקידום האפליקציה וציונה. חשוב להשקיע בצילומי מסך אטרקטיביים המעבירים את חוויית המשתמש ואת אופן השימוש באפליקציה למתבונן.
אייקונים – חשוב להתאים את האייקונים לנראות של מערכות ההפעלה העדכניות, ולייצר אייקונים בולטים ונבדלים מהמתחרים.
תיאור – מומלץ לשמור על צפיפות מילות מפתח (keyword density)
ראויה – סביר שיוסף כפרמטר בדיקה בעתיד, וכמו כן מאפשר אינדוקס נכון של האפליקציה.
מה חדש – מעבר לציון עדכוני פיתוח, זה מקום מעולה להטמעה של מילות מפתח רלוונטיות לקידום.

Off metadata

– יש לבצע מעקב יומי או לכל היותר שבועי על מצב ההתקדמות של האפליקציה בשידרוגים ובהורדות.
– יש לשמור על הדירוג – ב-IOS יתקבלו 3.5 כוכבים ל-top charts ואין מעקב קפדני אחר שינויים בדירוג. ב-Google play, לעומת זאת, נדרשים לפחות 4 כוכבים, וישנה הקפדה על שמירת הדירוג.

התייחסו לביקורות ברצינות – בדקו את התקלות ותקנו אותן, הגיבו למשתמשים בצורה מכובדת.

השתמשו ברשתות החברתיות לקידום האפליקציה שלכם.

הרבו בקידום בוידאו – קידום בוידאו הוא אפקטיבי במיוחד לתחום ומציג את השימוש באפליקציה באופן מותאם ומשכנע בהרבה מטקסט או תמונה.

אריה אלטשולר מ- MobileAppTracking.com דיבר על חשיבותו של תהליך יסודי של לוקליזציה לאפליקציות בניסיון חדירה לשווקים הבינלאומיים.

יותר ויותר אפליקציות נוצרות מחוץ לארה"ב, ו-80% משוק האפליקציות מתנהל באיזורים שאינם דוברי אנגלית, כך שהתייחסות לשוק הבינלאומי שאינו דובר אנגלית היא כמעט הכרחית לשם התפתחות.

בטרם ניסיון הכניסה לשווקים זרים, מומלץ ואף הכרחי לבצע מחקר מקיף על השוק הפוטנציאלי – גודלו, נטייתו לאימוץ טכנולוגיות, ועל החלוקה הקטגורית הקיימת בו לאפליקציות מז'אנרים שונים. חלוקות אלה יוכלו לעזור לכם לצפות גם את הנישה הפנויה שנותרה לכם, וגם את המוכנות האפשרית והעניין של השוק באפליקציה שלכם.

חשוב לייצר גרסה מתורגמת באופן מלא לשפה המקומית הן בתוך האפליקציה: בטקסטים, הודעות וכדומה, והן בשמות, בתיאורים ובחומרי הקידום השונים, כולל באופליין מרקטינג. יש צורך בבקרה צמודה להורדות ולתגובות בעת תהליך הכניסה לשווקים השונים, כדי לעקוב אחרי קבלת האפליקציה בשוק החדש.

מומלץ מאוד לאפשר שירות לקוחות מקומי שיוכל לענות למשתמשים החדשים בשפה הנכונה ובשעות היום הנכונות לשוק הרלוונטי. וכן, מומלץ לפנות למקדמים מקומיים (PR, Marketing וכדומה) ליצירת מהלך שיווקי מותאם לוקאלית.