הבלוג שלנו

נעים להכיר – הדוחות של גוגל אנליטיקס 4

Mor Mantel
29 באוגוסט 2022
זמן קריאה: 7 דקות

אנחנו עוד מתרגלים לשינוי… חלקנו כבר השכילו להקים נכס GA4 מעכשיו ואחרים מחכים לרגע האחרון (לא מומלץ!) אבל מה שבטוח – כולנו נצטרך להכיר את הדוחות של גוגל אנליטיקס 4, מה הם מציגים ומתי להשתמש בהם, ולשם כך התכנסנו ?

ראשית נפתח ונציין שממשק הדוחות שונה מעט מיוניברסל אנליטיקס וישנה חלוקה בסיסית בין שני סוגי דוחות: דוחות מובנים ודוחות בהתאמה אישית, שבהם יש לערוך את המדדים.

דוחות בהתאמה אישית מנגישים מידע מקיף ועמוק יותר אך לאו דווקא מושקעים מבחינת התצוגה.

בכתבה זו נרחיב על הדוחות המובנים וננסה לפשט את תפקידם כמה שיותר על מנת שתוכלו לגשת בתחושת בטחון לממשק החדש ולהשתמש בו בתבונה, אז שנתחיל?

Reports snapshots (תמונת מצב)

דוח דומה לדוח HOME ביוניברסל אנליטיקס ובעצם מציג בריף כללי על הפעילות באתר החל מכמות משתמשים, משתמשים חדשים, זמן שהייה, רכישות ורווחים ועד מקורות תנועה, איוונטים וצפייה בעמודים. מדובר במעין הקדמה לכלל הדוחות הקיימים וניתן משם להיכנס לכל דוח כדי לבחון נתונים בצורה מקיפה יותר. שימו לב שניתן לבצע התאמה אישית לסקירה הכללית שתוצג לכם על ידי הקלקה על אייקון העפרון בצד ימין וייפתח לכם מסך שבו תוכלו לערוך את הנתונים המוצגים.

מתי להשתמש?

כשרוצים לבדוק מצב כללי של התנועה באתר, לקבל תמונת מצב כללית מבלי להיכנס לעומק הנתונים.

 

report snapshot

דוח Real time (זמן אמת)

דוח זה כשמו כן הוא – מציג נתונים בזמן אמת מהאתר. בשונה מיוניברסל אנליטיקס שהציג נתונים ב5 דקות האחרונות, גוגל אנליטיקס 4 מציג נתונים מ30 הדקות האחרונות באתר של כמות מבקרים, מקור תנועה, עמודים נצפים ואיוונטים שבוצעו.
בנוסף, תוכלו לצלול פנימה לתוך ביקור ספציפי של גולש ולבחון את מסע הגולש בזמן אמת ע"י הקלקה על user snapshot.

מתי להשתמש?

כשאתם מבצעים טסטים באתר ורוצים לבדוק קבלת נתונים באופן תקין, או כשאתם רוצים לקבל תמונת מצב בזמן אמת למה שקורה באתר.

Real time report

דוח Acquisition (צירוף משתמשים)

דוח הכולל מקורות תנועה לאתר – מהיכן הגולשים הגיעו לאתר שלכם: מתנועה ישירה, גוגל ממומן, רשתות חברתיות, הפניות ברשת ועוד. ומה טיב התנועה מאותו מקור לפי אחוז מעורבות, ביצוע אירועים באתר, רווחים ועוד.

תחת דוח Acquisition תמצאו 2 דוחות נפרדים: user acquisition & traffic acquisition.

במבט חטוף נראה ששתי הדוחות האלו זהים אך יש ביניהם הבדל בבסיס הנתונים:

user acquisition – מציג מקורות ומידע על התנועה של First user  משמע – של משתמש חדש באתר. לכן הנתונים המוצגים הם מקורות ואיכות תנועה של משתמשים חדשים באתר.

traffic acquisition – מציג מידע המבוסס על Session ובכך כולל גם משתמשים חדשים וגם משתמשים חוזרים. דוח זה מסייע לזהות את המקור שדרכו משתמשים נכנסו וביצעו אינטראקציה עם החנות.

מתי להשתמש?

כשאתם רוצים להבין מהיכן גולשים מגיעים לאתר שלכם, מה איכות מקורות התנועה ובהתאם לכך לקבל החלטות שיווקיות הנוגעות לחלוקת משאבים ותקציב בין מקורות התנועה השונים. לדוגמה, אם נראה שתנועה ממומנת מגוגל מניבה אינטראקציה גבוהה ורכישות באתר כדאי לשקול להגדיל את התנועה ממקור זה, או אם נראה שעיקר התנועה היא מרשתות חברתיות כדאי להשקיע בתחזוקת תוכן שוטף בעמודים, והגדלת קמפיינים ממומנת וחשיפה ברשתות.

 

חלוקה לפי יוזרים וסשנים

דוח Engagement (התעניינות)

דוח המציג פירוט אינטראקציה של גולשים באתר בחלוקה לשלושה היבטים:

  • דוח Events – מציג נתונים על ביצוע אירועים באתר, כולל את האירועים הדיפולטיבים שאנליטיקס מודד וגם אירועים שהגדרתם מותאמים אישית כמו שליחת טופס ספציפי, רכישת מוצר, הקלקה על באנר ועוד.
  • דוח Conversion – אם סימנתם חלק מהאירועים כהמרות, הדוח יציג נתונים אודות המרות אלו.
  • Pages and screens – מציג נתונים על עמודים נצפים, מעורבות בעמודים, זמן שהייה, גלילה בעמוד ועוד מטריקות נוספות על התנהגות הגולשים.

לכל אחד מהדוחות תוכלו להוסיף ממד ולקבל מידע מפורט יותר, לדוגמה להוסיף מקור הגעה וכך לראות מהיכן הגיעו לאיזה עמודים ומה איכות המעורבות עם העמוד.

 

נתון מעניין נוסף שניתן לראות ב-Engagement overview הוא User Stickiness שמציג לנו כמה גולשים חוזרים ברמה יומית שבועית וחודשית וזה משמעותי בהבנת אופי הגולש בעיקר לאתרי תוכן כמו בלוגים, אתרי חדשות, בידור ועוד.

מתי להשתמש?

כשאתם חוקרים מה הגולשים עושים באתר שלכם, מה התוכן שמעניין אותם וגורם להם לשהות יותר באתר ולבצע פעולות והמרות, האם גולשים נוטים לשוב ולחזור אל התוכן והאם יש עמודים שמהם גולשים נוטשים מהר וכדאי לבדוק מדוע.  המידע הזה שימושי מאד להחלטות שיווקיות הנוגעות לתוכן, לעץ האתר ולמסע הגולש.

דוח חזרתיות גולשים

דוח Monetization (מוניטיזציה)

דוחות המתייחסים לערך הפעולות המתבצעות באתר כגון מידע על רכישות באתר או באפליקציה, אילו מוצרים התווספו לעגלה ומה שווי הרווחים. בנוסף ניתן לראות דוח על קמפיינים ממומנים, אילו מודעות הניבו רכישות ובאיזה שווי.

מתי להשתמש?

כשתרצו לדעת כמות ושווי רכישות, אילו מוצרים פופולריים יותר ופחות והאם אתם רווחיים אל מול ההוצאות החודשיות.

דוח Retention (שימור משתמשים)

מציג את מספר הגולשים בטווח תאריכים נבחר שעברו את הביקור הראשוני באתר ולאחר מכן נכנסו שוב במהלך אותו פרק זמן. במילים אחרות: דוח המציג כמות משתמשים חדשים וכמות משתמשים חוזרים כולל זמן מעורבות ממוצע של גולשים חוזרים ברמה יומית, שבועית וחודשית.

מתי להשתמש?

כשתרצו להבין את מידת החזרתיות של הגולשים שלכם, האם אתם מספקים להם ערך מוסף שעבורו הם חוזרים ובאיזו תדירות.

retention report

דוח Demographics (דמוגרפיה)

עברנו עכשיו למידע מפורט על הגולש עצמו ולא רק על האתר והתוכן שבו. בדוח תוכלו לראות נתונים גיאוגרפיים ודמוגרפיים  כמו מיקום, גיל, מגדר, תחומי עניין ועוד, תוכלו לבחור מהתפריט את המידע שתרצו להציג.

מתי להשתמש?

כדי להכיר את הגולש שלכם, מאיפה הוא מגיע, בן כמה הוא ומה הוא אוהב. מידע קריטי ושימושי להבנת פרופיל המשתמש שלכם ובניית מדויקת יותר של קהל היעד שלכם בפלטפורמות הפרסום.

דוח דמוגרפי

דוח Tech (טכנולוגיה)

מציג נתונים טכנולוגיים על הגולשים שמבקרים באתר שלכם: מערכת הפעלה, סוג מכשיר וסוג דפדפן, רזולוציה מסך ומאפיינים נוספים הנוגעים למכשיר הטכנולוגי ממנו גולשים המבקרים באתר.

מתי להשתמש?

מדובר במידע שימושי נוסף של פרופיל המשתמש שלכם ויסייע לכם בהתאמה נכונה של חווית המשתמש לדפדפן והרזולוציה המתאימה. מסייע גם במקרה שאתם מזהים אחוז מעורבות נמוך ורוצים לבדוק האם זה נובע מבעיית טעינה או טעינה חלקית של האתר בחלק מהדפדפנים.

 

**שימו לב – דוח דמוגרפי ודוח טכנולוגי יציגו נתונים רק במידה ואפשרתם איסוף מידע על מיקום ומכשיר.
במידה ולא עשיתם זאת – היכנסו תחת admin ל-data collection ואפשרו את איסוף המידע הרלוונטי עבורכם.

Data collection

 

ובזאת סיימנו את סקירת הדוחות המובנים של גוגל אנליטיקס 4 וניתן לראות שמבחינת מידע הדוחות די דומים לדוחות ביוניברסל אנליטיקס אך החלוקה שונה, מצומצמת ומופשטת יותר בגוגל אנליטיקס 4 כשיש אפשרות בכל דוח להעמיק ולשנות מדדים בהתאם למידע שרוצים לראות.
בנוסף אתם תגלו שחלק משמות המטריקות בגוגל אנליטקס 4 השתנו לעומת יוניברסל אנליטיקס, ראו בטבלה הבאה את ההבדלים:

הבדלים במדדים

 

הדוחות המובנים הם דיפולטיביים, יופיעו בכל נכס GA4 שתקימו ויכילו את המידע שפירטנו.
אם אינכם רואים נתונים באחד מהדוחות – בדקו שהטמעתם את פיקסל האנליטיקס בצורה תקינה ושאפשרתם איסוף מידע תחת Data collection.

מלבד דוחות אלו, ישנם דוחות מותאמים אישית – דוחות שאתם בונים בעצמכם לפי המידע שתרצו להציג. לדוחות בהתאמה אישית ניגשים תחת קטגוריית explore שם תוכלו לבחור את סוג הדוח ולהתחיל לבנות אותו.
הדוחות המותאמים אינם מושקעים מבחינה ויזואלית באופן המאפיין דשבורד מעוצב, אך שימוש נכון בהם יספק לכם מידע מקיף, עמוק ורלוונטי ביותר ויש כאלו שמעדיפים להשתמש בהם ולחסוך ייצוא דוחות לאקסל וחיפוש מידע בדוחות המובנים. מה שנקרא – כל אחד והטעם שלו 🙂
כתבה מפורטת על בנייה ושימוש נכון של דוחות מותאמים אישית תעלה בקרוב, ועד אז – מוזמנים לשוטט בגוגל אנליטיקס 4 שלכם ולהכיר את הממשק ההכרחי הזה.

 

בהצלחה!
ואם יש שאלות או זקוקים לעזרה > דברו איתנו