מה?
אם יש דבר אחד שמנהלי אתרים צריכים להתמקד בו ב-2014, לרוב הייתי אומר: קידום בסלולר. גוגל ובינג אמרו שאתרים למובייל הם תחום שזקוק לתשומת לב רבה יותר, בייחוד שיותר ויותר מבקרים מגיעים לאתר דרך מכשירים ניידים. בניית אתרים סלולרים כראוי היא קריטית לקידום אתרים מקצועי ואפקטיבי.
מי?
מרצה: ג'ון מיולר מגוגל ומרים שווב מ- illuminea
מה כדאי לקחת אתכם?
העתיד של האינטרנט לפי ג'ון מיולר נמצא ב:
- מובייל
- wearables
- רשתות החברתיות
- predictive search
כיום רבים האתרים המיצרים גרסאות רספונסיביות מותאמות מובייל. יש להקפיד על התאמה לקהל המובייל המגוון של ימינו המתחלק למשתמשי סמארטפונים, טאבלטים ו- feature phones.
על אף המעבר ההמוני לגלישה במובייל, ישנם מגבלות וקשיים משמעותיים בגלישה הנובעים ממהירותו האיטית של הסמארטפון (ממגוון סיבות- רשת ומגבלות מכשיר). זמן תגובת המשתמש עומד על כשניה, ואתרים רבים שאינן עומדים בזמן העלאת עמוד בפחות מכך מאבדים גולשים חסרי סבלנות.
בנוסף, יש להימנע מהצבת שקופיות מיותרות, להקפיד על קישורים תקינים ועל גרסאות וידאו מותאמות לצפיה במובייל.
- יתרונות הרספונסיב:
- חסרונות הרספונסיב:
על אף כמות המשתמשים הגבוהה במובייל ובאתרים הרספונסיביים, מירב הרכישות באתרים המסחריים עדיין מתרחש, בהפרש משמעותי, בגרסאות הדסקטופ.
יש לקחת את השיקולים האלה בחשבון בבחירה ולזכור שגם לגרסת הדסקטופ יתרונות, ביניהם תאימות גבוהה לטאבלטים.
טיפים לאתרים רספונסיבים:
- לשמור עלחוויית משתמש ברורה ונוחה
- להשתמש ב- mobile calls for action
- להעדיף וידאו ותמונות על פני טקסט
- להקפיד ולשמור על תגובות ודגלים אדומים שעולים בגוגל אנליטיקס
נדמה שבסופו של דבר, מירב השימוש במובייל הוא באפליקציות, המנצחות את האתרים הרספונסיבים בכל פרמטר של נוחות משתמש. סביר להניח שהעתיד טמון באתרים שיחקו את הנראות ונוחות השימוש של האפליקציות (app like sites).