SMX ישראל 2013 היה עמוס במידע על שיווק באינטרנט על תת-ענפיו:
קידום אתרים אחרי שינויי האלגוריתם של גוגל, פרסום במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק במדיה חברתית ועוד חידושים שצפויים להשתלט על תעשיית החיפוש: קידום למובייל, רשת סמנטית ועוד. להלן תמצית הדברים שנאמרו בפאנלים השונים בכנס וקישורים לסיכומים המפורטים יותר לכל פאנל ופאנל שסיכמנו, יש גם קישורים לאלבומי התמונות, סרטוני יוטיוב, פייסבוק… באנו לעבוד 🙂
בניית קישורים
לעשות
- לעקוב אחרי הקישורים הנכנסים (במיוחד אם האתר נענש או קיבל התראה מגוגל וובמסטר טולס).
- להשתמש בכלי ה-disavow links של גוגל כדי להסיר קישורים לא רצויים – בזהירות ומבלי להשליך גם קישורים טובים.
- לבנות קישורים כשרים כדי לחזור למיקומים טרום-פינגווין בתוצאות החיפוש.
- לבנות קישורים ממגוון מילות מפתח, ממונחים סתמיים (כגון לחץ כאן ודומיהם) וגם מ-Long tail keywords.
לא לעשות
- לא לקשר מהפוטר ולא לבנות קישורי פוטר.
- לא לבנות רק קישורים ממילות מפתח זנב קצר.
עוד על קישורים נכנסים ועל החיים אחרי פינגווין ב-בניית קישורים אחרי פינגווין וב-Surviving Panda, Penguin & the Zoo.
נקודה למחשבה
לפי ג'ים בויקין מ-Internet Marketing Ninjas הלייק, הטוויט או התגובה הם הקישור החדש. אם בעבר המפתח לבניית סמכות בעיני מנועי החיפוש היה בניית קישורים, היום קישורים הם גלגל שיניים אחד במערכת בעלת רכיבים שונים שרובם חברתיים.
עוד על עתיד ה-SEO והחיפוש.
תוכן
לעשות
- ליצור תוכן אוטומטי מקורי ואיכותי באמצעים שונים כמו גרפים, דיאגרמות, ועדכוני חדשות אוטומטיים.
- להמיר את מילות המפתח שנמצאו במחקר המילים לשאלות ולספק מענה לשאלות בדפי התוכן של האתר.
- להשקיע גם באודיו של סרטוני הווידאו.
- למקד את מילות המפתח העיקריות ואת הקישורים החשובים בתחילת פיסקת התיאור של סרטון הווידאו.
- לשאוב השראה מתכנים לועזיים לצורך יצירה של תוכן עדכני ואיכותי בעברית.
לא לעשות
- לא לפסול מראש תוכן אוטומטי.
- לא ליצור סרטוני וידאו ארוכים מדי.
- לא לגנוב, לשכפל ולהעתיק תכנים.
עוד טיפים על שיווק תוכן:
פרסום במנועי חיפוש
לעשות
- ליצור דפי נחיתה מיוחדים לכל מודעה וקמפיינים נפרדים לכל קהל יעד.
- להשתמש במילות מפתח שליליות כדי למקד יותר את התנועה.
- להשתמש בכלי ה-remarketing של גוגל אדוורדס.
- ליצור דוחות מותאמים אישית (custom reports) בגוגל אנליטיקס ולעקוב אחריהם בקביעות.
לא לעשות
- לא להשתמש במונחי מפתח בהתאמה רחבה (broad), הם יקרים ולא אפקטיביים.
עוד מידע וטיפים למפרסמים:
שיווק ברשתות חברתיות
לעשות
- להשתמש לפי הצורך במגוון אפשרויות הפרסום והכלים ולאופטימיזציה של קמפיין הפרסום שמציעה פייסבוק למפרסמים.
לא לעשות
- לא לקנות לייקים – התוצאה עלולה לפגוע באלו שאוהדים את הדף בחינם.
- לא להשתמש ב-clickjacking כדי להגדיל את מספר האוהדים בדף הפייסבוק או בגוגל פלוס (אף על פי שהשימוש הזה רווח למדי באזורים מסוימים ברשת).
עוד על שיווק ופרסום ברשתות חברתיות:
SEO טכני
לעשות
- לבנות אתר מותאם למובייל (WAP site) גם כי שוק הגולשים במובייל הולך וגדל, וגם כי בניית אתר היא הליך מהיר וחוצה פלטפורמות בהשוואה לפיתוח אפליקציה.
- לעקוב אחרי התנהגות המשתמשים לפני שבוחרים בין בניית אתר למובייל לפיתוח אפליקציה.
- להצטרף ל-schema.org, לסמן נתונים מובנים ל-rich snippets, להוסיף תג rel=”author” וכל פעולה אחרת שתסייע למנועי החיפוש להבין טוב יותר את האתר.
עוד טיפים ונקודות למחשבה:
ועוד משהו שקרה ב-SMX 2013 – הצגנו את תכנית השותפים של נקודה, שמשלמתעד 10% עמלה לכל מי שמפנה אלינו לקוחות פוטנציאליים. אז אל תתביישו – מכירים מישהו שצריך שירותי שיווק באינטרנט, גוגל, פייסבוק ובכלל?
הפנו אותו אלינו ותוכלו להרוויח!
עוד תמונות מ-SMX ישראל 2013:
פייסבוק – תמונות מכנס SMX 2013 בירושלים
גוגל+ – תמונות מכנס SMX 2013 בירושלים