שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות (או שיווק במדיה חברתית, באנגלית: Social Media Optimization – SMO) הוא ענף בשיווק באינטרנט שמטרתו להגדיל את התנועה מרשתות חברתיות ולחזק את החשיפה של המותג או העסק באותם אתרים. שיווק ברשתות חברתיות הוא תחום קרוב לשיווק במנועי חיפוש, מכיוון שמשתמשים רבים נעזרים ברשתות החברתיות כדי לחפש תוכן, מידע ושירותים, ופעילות שיווקית שיוצרת הדים ברשתות החברתיות יכולה לעזור לבנות קישורים ולשפר את דירוגי האתר בתוצאות החיפוש.

 

שיווק וקידום במדיה החברתית

 

שיווק וקידום ברשתות החברתיות השונות

מדיה חברתית הוא מונח על הכולל אתרים המציעים למשתמשים פעולות חברתיות מכל מיני סוגים, בעיקר לשתף תוכן (עדכונים, תמונות, וידאו) וליצור אינטארקציה עם המשתמשים האחרים. האתרים החברתיים נבדלים זה מזה בסוג התוכן שהם מאפשרים לשתף ובאופי האינטרקציות.

 

לדוגמה, בפייסבוק אפשר לשתף בעדכונים, קישורים, תמונות וסרטוני וידאו, ליצור אירועים, להצטרף לקבוצות ולהשתתף בעוד פעילויות חברתיות וירטואליות, והוא מעודד משתמשים ליצור קשר עם מכרים מכל מיני מעגלים חברתיים: בני משפחה, חברי ילדות, עמיתים לעבודה וכן לשמור על קשר עם מותגים וישויות ציבוריות כמו מפורסמים, להקות, קבוצות ספורט וכדומה. לעומת זאת, טוויטר התחילה כרשת מיקרו-בלוגינג לעדכונים של עד 140 תווים, אבל עם הזמן הרחיבה את שירותיה והתחילה לתמוך בעדכונים ויזואליים; יוטיוב מאפשרת שיתוף וידאו ואינסטגרם ופליקר – שיתוף תמונות; לינקדאין היא רשת חברתית מקצועית המתמקדת ביצירת קשרים עסקיים ומקצועיים ומעודדת משתמשים לשתף בניסיונם ובכישוריהם המקצועיים, ליצור ולהרחיב קשרים מקצועיים ועסקיים וכן לחפש עבודה ולגייס עובדים. לפיכך, כל אתר חברתי מצריך פעילות שיווק אחרת.

 

מאפייני השיווק בפייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה באינטרנט, ולפי הנתונים שהחברה עצמה מוסרת המשתמשים מבלים בה יותר מ-700 מיליארד דקות בחודש. פייסבוק מציעה מספר דרכים לקדם את העסק ברשת החברתית: ליצור דף עסקי או אפליקציה, לשתף בקישורים, תמונות ומידע, לרבות מבצעים והנחות מיוחדות, לפתוח קבוצה סביב נושא רלוונטי, ולנהל מסע פרסום ממומן לקידום האתר, דף העסק או אירוע מסוים.

נוכחות בפייסבוק היא חיונית כמעט לכל עסק, אבל פתיחת דף אינה מספיקה וכדי לשווק את העסק בפייסבוק יש לתכנן אסטרטגיית תוכן שתביא להעמקת המעורבות של המשתמשים ותביא אוהדים חדשים. השיווק בפייסבוק מאפשר לעסקים ולמותגים לשמור על קשר בלתי אמצעי עם הלקוחות וכן להציג את הפן האנושי והקליל של המותג.

 

גם הפרסום בפייסבוק נעשה חיוני לעסקים ולמותגים, בשל הגידול בתחרות והירידה בשיעורי החשיפה האורגנית של עדכונים בדף הפייסבוק. לפייסבוק מערכת פרסום מתקדמת שדרכה יכולים דפים עסקיים להגדיל את מספר הלייקים או את מספר המבקרים באתר או בדף ובכך להגדיל את מספר ההמרות (הרשמה, רכישה וכדומה). בפייסבוק כמה סוגי מודעות, אפשרויות מיקוד, מודלים לתשלום וכלי מדידה.

 

ייעוץ לשיווק במדיה חברתית

"באיזו רשת חברתית כדאי לקדם את העסק?" היא אחת השאלות הראשונות שעסקים צריכים לשאול לפני שמתחילים לבנות אסטרטגיית שיווק לרשתות חברתיות. התשובה תלויה בהרגלי הגלישה והשימוש של הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים. במילים אחרות, עליכם להיות באתר שבו הלקוחות מבלים הכי הרבה זמן, אבל התשובה נעשית מורכבת יותר ככל שיש יותר אפשרויות ואמצעי גלישה.

שיווק ברשתות חברתיות צריך להתאים לסוג העסק ולקהל היעד שלו. ברוב המקרים מומלץ לשווק את המותג בפייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס ולינקדאין, אבל יש עסקים שיפיקו תועלת רבה יותר מקידום ביוטיוב ובפינטרסט למשל.

ניהול נוכחות במדיה החברתית יכולה להיות עבודה במשרה מלאה והיא דורשת פעילות קבועה ויציבה. ולרוב העסקים אין הזמן הפנוי או המומחיות הנדרשת כדי לנהל בעצמם את הפרופילים בכל ערוצי המדיה החברתית. בנקודה נוכל לנהל בעבורך את קמפיין השיווק ברשתות החברתיות כולל יצירת תוכן שמזמין תגובות ושיתופים, תזמון והפצה של התוכן ומעקב אחר גלגוליו ברשת.

רוצים לשמוע עוד?