הבלוג שלנו

איך להשתמש במדיה חברתית לגיוס עובדים?

'Gilad Sasson'
19 ביוני 2018
זמן קריאה: 9 דקות

איך להשתמש במדיה חברתית לגיוס עובדים?

חיפוש עבודה וגיוס עובדים הם כבר מזמן לא נחלתם של העיתונים בלבד. מאז כניסתם של אתרי הדרושים דוגמת אול ג'ובס וג'וב מאסטר לזירה, יותר ויותר מחפשי עבודה ומנהלי כוח אדם פונים לרשת כדי למצוא את עבודת החלומות שלהם או את עובד החודש הבא בחברה. בשנים האחרונות הרשתות החברתיות משתתפות במשחק ומהוות פלטפורמה נוחה, נגישה ויעילה לא פחות מאתרי הדרושים המוכרים.

 

הרשתות החברתיות העיקריות שמשמשות לגיוס עובדים ולחיפוש עבודה ברשת הן פייסבוק ולינקדאין. אם אתם מגייסים עובדים מדי פעם או בקביעות, כדאי לכם להכיר את כל האפשרויות שהרשתות החברתיות מציעות.

גיוס עובדים באמצעות פייסבוק 

כיום משתמשים בפייסבוק כ-3.79 מיליון ישראלים, ורבים מהם משתמשים ברשת החברתית הפופולרית לחיפוש עבודה. זה לא מפתיע לאור העבודה שאפשרויות הפרסום בפייסבוק הן רבות ויש הרבה דרכים להשתמש בה למציאת עובדים.

 

הכלי הראשון והפשוט ביותר לאיתור עובדים ולחיפוש עבודה, שרבים מאיתנו עושים בו שימוש אפילו בלי לשים לב הוא הפרסום האישי בפייסבוק. כל אחד יכול פשוט לפרסם פוסט בפרופיל האישי ולספר שהוא מחפש עבודה בתחום מסוים. בין כל חבריו בפייסבוק שנחשפים לפוסט, ייתכן שיש אחד שיכול להציע לו עבודה רלוונטית, אך גם אם לאף אחד מהחברים אין משרות להציע, הם יכולים לשתף את הפוסט וכך להגדיל את התפוצה ואת הסיכוי שלמישהו מחבריהם יהיה מה להציע.

 

זה לחלוטין עובד גם הפוך, כלומר בעלי עסקים, מנהלי כוח אדם או אפילו העובדים בחברה המגייסת יכולים לנצל את הפלטפורמה ולהפיץ את מודעת הדרושים בפרופילים הפרטיים. גם כאן, השיתופים של החברים יכולים לעזור ולהפיץ את הפוסט לאנשים נוספים.

חיפוש עובדים באמצעות קבוצות בפייסבוק

אבל זה רק כלי אחד, והסיכוי שמישהו מהחברים שלכם מכיר מישהי שמחפשת כרגע עבודה בדיוק בתחום של המשרה שאתם מציעים, הוא לא תמיד מאוד גבוה. לכן כדאי לעשות שימוש באחד היישומים המוצלחים ביותר של פייסבוק – הקבוצות. בפייסבוק יש מעל 600 מיליון קבוצות בנושאים שונים ומגוונים ובחלקן יש מספר רב מאוד של חברים. מאז השינוי באלגוריתם של פייסבוק, שצמצם את החשיפה של הפוסטים ששייכים לדפים עסקיים ונתן עדיפות לפוסטים שמתפרסמים בקבוצות או על-ידי משתמשים פרטיים, הקבוצות בפייסבוק הפכו לאחד הכלים המוצלחים ביותר לפרסום חינמי לקהלי יעד ממוקדים, כל עוד פרסום המודעות נעשה בכפוף לנוהלי הקבוצה.

 

בישראל יש לא מעט קבוצות הממוקדות בתחום עיסוק או אזור מגורים, ואפשר לפרסם בהן משרות והודעות על חיפוש עבודה באופן חופשי. כמובן שהקבוצות שתרצו לפרסם בהן משרות יהיו הקבוצות שיש בהן הכי הרבה חברים. החברים בקבוצה מורכבים ממחפשי עבודה וממעסיקים, שבדיוק כמוכם משתמשים בקבוצה לצורך איתור וגיוס כוח אדם. אתם יכולים גם לפתוח קבוצה חדשה משלכם בנושא שרלוונטי לכם וברגע שהיא תתחיל להתמלא באנשים לפרסם בה את המשרות שלכם.

 

הפרסום בקבוצות הוא אורגני בלבד ונכון להיום אין אפשרות לפרסם בהן באופן ממומן. עם זאת, זה לא מפריע לקבוצות לתת פייט לקידום הממומן ולאתרי הדרושים. פייסבוק מאפשרת איתור של קבוצות ייעודיות בנושאים ובאזורים הספציפיים של המשרה, שבהן ככל הנראה נמצאים המועמדים הפוטנציאליים שלכם. היכנסו לקבוצות המתאימות ביותר בעיניכם ופרסמו בהן מודעה עניינית ומושכת. נצלו את העובדה שבמודעות אורגניות אין הגבלת טקסט כדי להציג את כל המידע החשוב, אך שימו לב לא להאריך מדי במילים כדי שתצליחו להעביר את המסר בקלות.

 

אם אתם חברים בקבוצה קיימת, תוכלו גם להשתמש בתיבת החיפוש שנמצאת בתפריט הימני (בעברית) או השמאלי (באנגלית) של הדף ולחפש מילות מפתח שמעניינות אתכם, למצוא דיונים של אנשים בנושא ולהגיב תגובה שיכולה לשרת אתכם. אתם לא חייבים לפרסם רק בקבוצות דרושים ייעודיות, אתם יכולים גם לחפש קבוצות שקשורות בעקיפין ומותר לפרסם בהן משרות.

קידום ממומן של מודעות דרושים בפייסבוק

פייסבוק ידועה כרשת חברתית שמאפשרת לחברות ולמפרסמים לפרסם את התוכן שלהם בתשלום ולמקד אותו לקהל היעד לפי נתונים דמוגרפיים ותחומי עניין, ובהתאם לקריטריונים שהגדרתם ולתדירות המודעות תוכלו להשיג חשיפה מאוד גדולה.

 

פייסבוק מאפשרת לכם לפגוש את המועמדים הפוטנציאליים שלכם במגרש הביתי שלהם ולא לחכות שהם יגיעו אליכם, וזה יתרון אדיר משום שלא כל האנשים מחפשים עבודה באופן אקטיבי. יש גם אנשים שעדיין עובדים ודי מרוצים מהעבודה שלהם ואין להם שום כוונה לעזוב, אבל ברגע שהם ייתקלו במשרה אחרת טובה יותר, הם עשויים לשקול לעזוב את עבודתם הנוכחית לטובתה. חברות מסוימות אף מקימות צוות גיוס שמתמחה במיוחד במדיה החברתית, במטרה לגייס ולהכשיר מועמדים פוטנציאליים.

 

פרסום משרות בפייסבוק לא שונה מקידום פוסטים רגילים וחשוב לעצב מודעה מושכת ואינפורמטיבית שלא חורגת ממגבלת הטקסט המותר בפוסט ממומן. המפתח להצלחת הקמפיין הוא הגדרת קהלים נכונה ומדויקת שתצליח למלא לכם את היומן בראיונות עבודה עם מועמדים פוטנציאליים.

גיוס עובדים בלינקדאין

לינקדאין היא הרשת החברתית לעסקים הגדולה בעולם והיא מיועדת ליצירת קשרים עסקיים, לפרסום B2B (עסקים לעסקים) וגם לחיפוש עובדים ועבודות. אם אתם עדיין לא משתמשים בלינקדאין לגיוס עובדים הגיע הזמן שתעשו את זה כי היא ללא ספק הפלטפורמה המתאימה ביותר לכך היום.

 

הפרופיל האישי בלינקדאין הוא מעין קורות חיים וירטואליים המרכזים את כל הניסיון המקצועי ואת ההשכלה של המועמדים שלכם. מעבר לפרטים היבשים שהמשתמשים ממלאים על עצמם יש פונקציה ייחודית שהופכת את לינקדאין לרשת חברתית אמיתית – האפשרות לאשר את המיומנויות/כישורים של החברים שלכם. אם למשל כתבתי שאחד הכישורים שלי הוא SEO, החברים שלי (שיכולים להיות חברים מהלימודים, מהעבודה או אפילו המרצה שלי מהלימודים) יכולים לחזק אותי ולהעיד שהם מאשרים שאני בעלת כישורים ב-SEO. בתור מעסיקים, האישורים האלו יכולים לעזור לכם להתרשם מהמועמדים שלכם ולהחליט האם כדאי לזמן אותם לראיון או שאפשר לוותר על זה.

 

בחשבון העסקי בלינקדאין תוכלו, בין השאר, לפרסם משרות או מודעות אחרות בתשלום או בחינם. כמו בפייסבוק, תוכלו לטרגט את המודעות לקהל היעד שאליו תרצו להגיע, על בסיס תחומי עיסוק, ניסיון, מוסד לימודים, תחום לימודים ועוד.

פרסום משרות בתשלום בלינקדאין

לינקדאין היא הרשת החברתית היחידה שמאפשרת פרסום ייעודי של משרות פנויות, וחברות יכולות לפתוח חשבון מגייס (recruiter account) ולקבל גישה לכלי חיפוש מתקדמים . היתרון של לינקדאין הוא המידע על הניסיון התעסוקתי וההשכלה של המועמדים, ואפשר לטרגט את מודעות חיפוש העובדים בדרגות דיוק גבוהות (כמובן בהתאם לתקציב המוגדר).

 

שיטת התשלום בלינקדאין היאPPC  (תשלום לפי קליק), כלומר התשלום מתבצע רק כאשר מישהו מקליק על המודעה שלכם. לינקדאין תיתן לכם הערכה לכמות החשיפות שהמשרה שלכם אמורה לקבל בהתאם לתקציב שהגדרתם ולפי זה תוכלו לשנות את התקציב. כל המשרות מופיעות באזור המיועד למשרות המפורסמות ומכילות קישור לעמוד הלינקדאין של החברה המפרסמת.

 

לאחר פרסום המשרה, תקבלו פרטים של המועמדים הפוטנציאליים, תוכלו לתקשר איתם בשירות המיילים החינמי של לינקדאין (InMail) ולעקוב אחר המועמדים. ניתן גם לערוך את התקציב שלכם ולנתח את ביצועי הקמפיין. בנוסף, תוכלו לשתף את המשרה בפרופיל שלכם בלינקדאין וברשתות חברתיות אחרות.

 

החיסרון הבולט של קידום ממומן של משרה בלינקדאין הוא שנכון להיום עדיין לא ניתן לפרסם בעברית ולכן כדאי להשתמש בפלטפורמה רק במקרים בהם פרסום באנגלית הוא אופציה לגיטימית גם עבורכם כחברה וגם עבור קהל היעד שלכם.

מודעת דרושים עתיקה
(מודעת דרושים עתיקה מתוך האתר  https://web.nli.org.il/sites/jpress/Hebrew/pages/default.aspx)

איך לפרסם את מודעת הדרושים המושלמת ברשתות החברתיות

לא משנה באיזו רשת חברתית בחרתם לפרסם את מודעת הדרושים שלכם, חשוב לדאוג שהיא תהיה מספיק יפה, מעניינת ומשכנעת, כדי שאנשים באמת ירצו לשלוח לכם קורות חיים ולהצטרף אליכם. לכן, יש כמה דברים שכדאי לשים עליהם דגש כדי להשיג את מודעת הדרושים המושלמת.

  • בחרו את המילים בקפידה, כך שתעבירו את המסר בצורה מדויקת, במיוחד אם מדובר במודעה ממומנת בפייסבוק שצריכה לעמוד בהגבלה של 20% טקסט.
  • הקפידו לפנות במודעה שלכם לשני המינים, כדי לא לעבור על חוק איסור האפליה בעבודה.
  • גם הטקסט שמתלווה למודעה צריך להיות מנוסח בלשון ובאופי שמתאימים למקום העבודה ומשקפים את הלך הרוח בו.
  • אם המודעה אינה מחוברת לטופס לידים, השאירו מספר טלפון וכתובת מייל במקום בולט, כדי שאנשים יוכלו לשלוח לכם קורות חיים או להתקשר לפרטים נוספים.
  • שימו לב שהפוסט פתוח לשיתופים כדי שאנשים יוכלו לשתף אותו עם חברים שלהם.
  • דאגו לבדוק את תיבת ה-Messenger שלכם בפייסבוק, למקרה שמישהו שלח לשם קורות חיים או שאלות בנוגע למשרה.
  • השתדלו לייצר מודעה שתבלוט בין כל המודעות שמציפות את קהל היעד שלכם בקבוצות וברחבי הרשת. התייחסו אל המודעה כאל מודעת פרסום לכל דבר, בה אתם מוכרים את המוצר החשוב לכם ביותר. נסו להיות מקוריים, יצירתיים ובלתי נשכחים.

ולסיום, הנה כמה דוגמאות למודעות שאנחנו מאוד אהבנו ויכולות לתת לכם השראה:

מודעת דרושים למקעקע, שבוחנת את היציבות שלו. מי שיצליח לצייר את הברקוד באופן מדויק, יוכל לסרוק אותו ורק אז להיחשף לפרטי המשרה ולהגיש קורות חיים.

 

מודעת דרושים למעצב "רעב" שעושה שימוש מבריק בלוגו של אפל.

 

מודעה שוודית מתעתעת של מקדונלד'ס שלגמרי מושכת את תשומת הלב, עם כיתוב גזעני, שאם קוראים את האותיות הקטנות מגלים שזו מודעה שדווקא מעודדת פלורליזם. (באותיות הגדולות: "אנחנו לא מעסיקים טורקים,  יוונים, פולנים, הודים, אתיופים, וייטנאמים, סינים ופרואנים". ובאותיות הקטנות: "וגם לא שוודים, דרום קוריאנים או נורווגים. אנחנו מעסיקים אנשים. לא איכפת לנו מה שם המשפחה שלך, כי אין קשר בין האמביציה והנחישות שלך למוצא שלך" )

 

ואחרונה חביבה, המודעה שפרסמנו בפייסבוק כשחיפשנו מתכנתWEB  חדש. המועמדים נדרשו לזהות מה הטעות בקוד שמופיע בתמונה, מתוחכם לא?