נהנים מנתוני תנועה גבוהים, אבל כלום לא משתנה בהיקף המכירות? הנה מדריך מקוצר שיעזור לכם להבין מה ניתן לשפר כדי להגדיל את אחוז המרה בחנות המקוונת שלכם

 

יש לכם מספר גבוה של מבקרים בחנות המקוונת שלכם אך הם אינם הופכים ללקוחות בפועל? אם אתם מטרגטים את הקהלים הנכונים עבורכם, אז סביר שהבעיה היא  בתהליך ההמרה.

 

החשיבות של אופטימיזציה להמרות לאתרי קניות

 

קחו דוגמה המדגימה מדוע אופטימיזציה של המרות חשובה: אם בחנות מבקרים 100 גולשים, ושיעור ההמרות עומד על 1%, פירוש הדבר ש -99% מהמבקרים, כלומר 99 אנשים, יעזבו את החנות בלי לקנות שום דבר – מלבד מכירה אחת.

אבל אם שיעור ההמרות יהיה 5%, המשמעות היא שרק 95% מהגולשים יעזבו מבלי לקנות שום דבר והיקף המכירות יעמוד על חמש מכירות. על פניו זה לא נראה כזה הבדל גדול, אבל בואו נסתכל על זה במונחים של כסף: אם לדוגמה, אתה מוכר מוצר תמורת 100 ש"ח ושיעור ההמרות עומד על 1%, למעשה אתה מכניס רק 100 שח ממכירת מוצר זה, אך אם תגדיל את שיעור ההמרות באתר ל -5%,  תכניס כבר 500 ש"ח מבלי להגדיל את התנועה שלך. כעת, לאחר שהצגנו בקצרה מדוע אופטימיזציה של המרות (CRO) חשובה כל כך, הנה 6 טיפים מעשיים שתוכלו ליישם בחנות שלכם וליהנות מלקוחות משלמים. בואו נתחיל!

 

 

1. הוסיפו בר עליון הכולל הצעת מכירה ייחודית (USP) שתניע את הגולשים

 

"למה אני צריך לקנות ממך ולא מישהו אחר?" היא השאלה שהגולשים שלכם שואלים את עצמם כאשר הם עומדים לקנות משהו באתר שלכם. מכאן יש לטפל בשני דברים: ראשית, לתת למבקרים סיבה משכנעת לקנות ממך. שנית, להבליט את הסיבה המשכנעת.

 

תראו איך Harper Wilde עושים את זה – כאשר מבקרים באתר האינטרנט שלהם אפשר לראות את הבר שעליו מוצגת ההצעה – משלוח חינם על כל ההזמנות מעל 50 $ + אפשרות החזרה בחינם.

כמובן, שאין צורך רק להסתמך על "החזרה בחינם"  בעת יצירת הצעת המכירה שלכם. אפשר להוסיף משהו ייחודי כמו בדוגמה של BALR.. אתר זה שיתף פעולה עם עמותת "RED" למלחמה באיידס. יחד עם יצרו קולקציה לקידום העמותה תחת הסלוגן " קנה אדום הצל חיים",שמיידע את הגולש כי עבור כל מוצר אדום שהוא רוכש, BALR תתרום לטובת הקרן העולמית למלחמה באיידס.

לחברת Sportsshoes.com יש אפילו מספר גדול יותר של סיבות משכנעות מדוע כדאי לקנות מהם. הבולטת בהן היא – 0% ריבית במשך 4 חודשים על רכישות מעל 150£ עם אשראי PayPal"

לסיכום – אם אין לכם הצעת מכירה ייחודית – מומלץ לייצר אחת משמעותית. ואם כן יש לכם אחת, עבור מקסום החשיפה שלה נסו למקם אותה במיקומים בולטים כמו בדוגמאות הנ"ל – בסרגל עליון לאורך האתר כולו.

2. השיגו את כתובת הדוא"ל של הגולשים בהקדם האפשרי

על פי מחקר של Episerver כ92% מהצרכנים המבקרים באתר מסחר מקוון לא יבצעו רכישה בביקור הראשון. כאשר תשיגו את כתובות המייל של המבקרים, תוכלו לשלוח להם תזכורת יפה מהחנות שלכם אחרי שהם עוזבים אותה, במילים אחרות, תקבלו הזדמנות להחזיר את הגולשים בחזרה לאתר שלכם ובהקדם.

 

אז, איך תוכלו לקבל את כתובת הדוא"ל של הגולשים? ובכן, הדרך היעילה והקלה ביותר היא להשתמש בחלונות קופצים – פופ-אפים. אבל זכרו , אם אתם באמת רוצים להניע מבקרים להשאיר לכם את כתובות הדוא"ל שלהם, אתם חייבים להציע להם משהו בתמורה.

 

לדוגמה, Tommy Hilfiger מציע הנחת ענק עבור הרכישה הראשונה למצטרפים למועדון הלקוחות של החברה.

עוד דרך מצוינת להניע מבקרים להשאיר את פרטי הקשר שלהם היא לקדם תחרויות. לדוגמה, חברת
Filippo Loreti מציעה לגולשים להשתתף בהגרלה חודשית של "גיפט-קארד" בשווי 500$.

כפי שהצגנו, קריטי לאסוף כתובת דוא"ל בהקדם האפשרי, לכן כדאי לנסות ולייצר פופאפים בטקטיקות שונות לטובת איסוף הכתובות

3. אפשרו לגולשים לבצע רכישה גם במצב "אורח" (ללא הרשמה)

אם גולש החליט לבצע רכישה, עליכם לעשות הכל כדי לאפשר לו לבצע אותה. רגע הרכישה הוא לא רגע טוב לייצר הסחות דעת מהתהליך. לכן, אל תפנו את הלקוחות הפוטנציאליים להקים חשבונות לקוח חדשים באתר בזמן תהליך הרכישה – תשאפו  להיות כמו Bestbuy, אשר לא מכריחים לקוחות חדשים לפתוח חשבון בשלב הרכישה.

4. צרו תחושה של "דחיפות" או "הזדמנות חד פעמית"

יצירת תחושה של דחיפות היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגביר את שיעור ההמרות. כבני אדם, אנחנו מחווטים לפעול אם אנחנו מרגישים את הפחד מלהחמיץ משהו – כן כן שוב ה FOMO חוזר. אתם יכולים לייצר תחושת דחיפות במגוון דרכים.

 

ישנן דוגמאות רבות מאוד כיצד ליצור דחיפות, אבל לדעתי, אלו שלוש הדרכים היעילות ביותר:

  1. ניתן להציג כמה מהגולשים ברגעים אלו מסתכלים על מוצר מסוים או הצעה מסוימת, בדיוק כמו שאתר Booking.com עושה.

2. ניתן להציג עוד כמה פריטים קיימים במלאי בדיוק כמו ש-Tradlands עושה.

3. אפשר להציג הצעות לעסקאות מיוחדות המוגבלות בזמן.

5. צמצמו את אחוז הנטישה מעגלת הקניות

 

זה לא כל כך נעים לראות סל סגור – כמויות של "הוספה לעגלה" ואפילו לא מכירה אחת. אבל אין סיבה לדרמה, קיימות שתי סיבות נפוצות המסבירות מדוע הגולשים שלך לא השלימו את מסע הרכישה עד תומו: עלות המוצר ועלות המשלוח. לעיתים קרובות הלקוחות הפוטנציאליים שלך פותחים מספר כרטיסיות בדפדפן עם חנויות שונות (אלה עשויים להיות המתחרים שלך) משווים ובוחרים לרוב ב "מי שמציע את המחיר הסופי הנמוך ביותר עבור המוצר והמשלוח".

 

עבור גולשים אשר מתכננים לנטוש את העגלה, אתה יכול להציע הצעה הכוללת הנחה קטנה ו / או משלוח חינם שיופיע כאשר הם מתכוונים לעזוב את החנות שלך.

לקריאה על דרכים נוספות למניעת נטישת עגלות

6. התאימו אישית את תכני האתר לגולשים

לכל אחד ממבקרי האתר שלך יש תשוקות וצרכים שונים, לכן זה לא אפקטיבי להראות לכולם את אותו התוכן. כאן ההתאמה האישית- הפרסונליזציה, נכנסת לפעולה. היתרון העיקרי של הפרסונליזציה הוא היכולת לייחד עבור מבקרים שונים את התוכן, המוצר והמידע המתאימים להם ולהציגם בזמן הנכון ובצורה הנכונה עבור הגולשים הספציפיים לטובת הגדלת הסבירות שגולשים אלו יהפכו ללקוחות משלמים.

 

לדוגמה, אם גולש מגיע לאתר שלך באמצעות מודעות פייסבוק שבה פרסמת מחשבים ניידים, יש סיכוי גבוה יותר שהוא יקנה מחשב נייד מאשר מוצר אחר, לכן זה יהיה צעד חכם להציג לו אופציות רכישה שונות הקשורות למחשבים ניידים, ולהציגן במיקומים בולטים, למשל הצעה בדף הראשי, בכותרת או בכל מקום שבו היא מתאימה ובולטת היטב בחנות המקוונת שלך.

או אם במקרה אתם הבעלים של חנות אופנה מקוונת, תוכלו להראות לגולשים ממדינות חמות את קולקציות הקיץ החדשה שלכם, בעוד שלמבקרים ממדינות קרות – תוכלו להציג מעילים וז'קטים.

חשבו טוב איזה משיטות הפרסונליזציה הכי מתאימות לחנות שלכם, והשתמשו בה לטובת יצירת חוויה אישית מותאמת ואפקטיבית יותר.

 

לסיכום,

עכשיו כבר יותר ברור איך לייעל את הפעילות העסקית בחנות המקוונת שלך תוך המרת הגולשים ללקוחות משלמים. אם תנסו את 6 הטיפים לביצוע אופטימיזציה להמרה בחנות שלכם, המכירות שלכם יכולות לגדול משמעותית.

צריכים עזרה? דברו איתנו >> 

 

בהצלחה!