הבלוג שלנו

המדריך השלם לרימרקטינג בפייסבוק

'Gilad Sasson'
1 בדצמבר 2016
זמן קריאה: 9 דקות

במקור המונח remarketing (או שיווק מחדש) התייחס ליצירת מודעות מותאמות אישית לקהל המבקרים באתר (במקרה הזה, מודעות בפייסבוק). מפרסמים יכולים להציג מודעות רימרקטינג המתייחסות לפוסט שהמשתמשים קראו בבלוג, למוצר שצפו שבו, לחיפוש שערכו ולעוד פעולות. בחודשים האחרונים פייסבוק פיתחו כמה כלי רימרקטינג חדשים שיכולים להתאים גם למפרסמים שאין להם אתר אינטרנט.

רימרקטינג בפייסבוק - מדריך

החשיבות של רימרקטינג בפייסבוק

יש כמה גורמים המשפיעים על ההצלחה (או הכישלון) של קמפיין הפרסום בפייסבוק; מיקוד הקמפיין לקהל היעד הוא אחד הגורמים החשובים בהם. אפשר להעלות מודעה מושלמת עם טקסט ודימוי מנצחים ולתקצב אותה בנדיבות, אבל בלי לכוון אותה אל האנשים הנכונים היא צפויה להיכשל.

מפרסמים מתחילים נוטים לקפוץ על אפשרויות מיקוד כמו תחומי עניין או על קבוצות של משתמשים שלפי פייסבוק מתעניינים בנושאים ספציפיים. מיקוד מסוג זה יכול להיות אפקטיבי, אבל יש לו גם כמה חסרונות. כשממקדים קמפיינים לפי תחום עניין, ברוב המקרים לקהל היעד אין מושג מי אתם, ובאופן טבעי הפנייה אל קהל היעד היא מה שמכונה "פנייה קרה". וקשה יותר למכור מוצרים או לאסוף כתובות אימייל מקהל קר.

רימרקטינג מאפשר למפרסמים לחמם את האווירה ולהגיע אל משתמשים שכבר מסרו מידע על עצמם באמצעות הפעולות שלהם בנכסי האינטרנט של המפרסם. הפעולות האלה יכולות לתת למפרסם מושג מדויק יותר לגבי הצרכים של המשתמש, תחומי העניין והנקודות הרגישות שלו ולעזור למפרסם לייצר מודעה רלוונטיות יותר. כך, כשהמודעה מגיעה ממקור מוכר גם גדל הסיכוי שהמשתמשים יגיבו בצורה חיובית למודעה.

 

אז איך מתחילים לבצע רימרקטינג בפייסבוק?

פתחו את מנהל המודעות שלכם (מאוד מקווים שיש לכם כבר אחד כזה).

בתפריט העליון לחצו על סימן התפריט (שלושה פסים אחד מעל השני), לאחר שיפתח לכם התפריט בחרו באפשרות הקהלים – Audience (מסומן בחץ אדום בתמונה).

בחירת קהלים לרימרקטינג בפייסבוק

עכשיו אתם בעמוד הקהלים בתוך מנהל המודעות של פייסבוק.
לחצו על הכפתור הכחול עם הכיתוב Create Audience עליו (אם הממשק שלכם בעברית יהיה כתוב – יצירת קהלים), לאחר הלחיצה יפתח לכם תפריט ובו 3 אפשרויות.

לחצו על האפשרות הראשונה – Custom Audience

קהל לשיווק מחדש בפייסבוק

עכשיו נפתח לכם תפריט ובו האפשרויות השונות ליצירת קהלים מותאמים:

1. יצירת קהל על בסיס רשימות

2. יצירת קהל על בסיס תנועה באתר

3. יצירת קהל על בסיס פעילות באפליקציה

4. יצירת קהל על בסיס אינטרקציה בעמוד הפייסבוק

שיטות רימרקטינג בפייסבוק

 

דרכים ליצור קהלים לרימרקטינג בפייסבוק

מיקוד לפי רשימת לקוחות

לאחר שלחצתם על האפשרות הראשונה – Customer File, יפתח לכם חלון עם שאלה – כיצד תרצו להוסיף לקוחות לקהלים שלכם – על ידי טעינת רשימה או ייבוא ממיילצ'ימפ.

במידה ואין לכם חשבון מסודר במיילצ'ימפ – תוכלו לבחור באפשרות הראשונה.

יצירת קהל רימרקטינג בפייסבוק על בסיס מיילים וטלפונים

כעת יפתח לכם חלון נוסף – ובו תוכלו לטעון את הקהלים שלכם. שימו לב שניתן להעתיק ולהדביק את הרשימות או לחלופין להעלות קובץ מסוג CSV או TXT.

במידה ויש לכם אפליקציה תוכלו לטעון גם רשימות של User ID.

העתק - הדבק לקהל בפייסבוק

 

מיקוד לפי תנועה באתר

כאמור, הרעיון המקורי של שיווק מחדש הוא מיקוד למבקרים באתר, והיא עדיין הדרך המועדפת ליצירת קמפיין רימרקטינג.

באמצעות הפיקסל של פייסבוק (קטע קוד ייחודי למפרסם המוטמע בכל דף של האתר) המשתמשים יכולים ליצור קהל משתמשים לפי הדפים שהם ביקרו בהם וזמן הביקור.

עד לשנה האחרונה רימרקטינג באמצעות קהלים מותאמים אישית שביקרו באתר היה מוגבל לכמה אפשרויות: מבקרים באתר, מבקרים בדפים ספציפיים, משתמשים שביקרו בדפים ספציפיים אבל לא ביקרו אחרים, משתמשים שלא ביקרו באתר בפרק זמן מסוים.

רימרקטינג בפייסבוק - יצירת קהלים על בסיס תנועה באתר

לכל האפשרויות האלה יש ערך רב: מיקוד לכל המבקרים באתר מאפשר לקדם תוכן ולצפות לשיעור מעורבות גבוה; מיקוד למבקרים בדפים ספציפיים מאפשר להגיע אל אלו שקראו פוסט בבלוג ולהציע להם להצטרף לרשימת תפוצה; האפשרות השלישית מאפשרת להתמקד במשתמשים שביקרו באתר אבל לא השלימו המרה, והאפשרות האחרונה – לחדש קשר עם משתמשים שביקרו באתר מתישהו בחצי השנה האחרונה אבל לא בזמן האחרון.

אלו רק דוגמאות כלליות וישנן עוד דרכים רבות לשווק מחדש למבקרים באתר. עדיין, החולשה העיקרית של השיטה היא שקשה להפריד בין המבקרים ה"איכותיים" לכל השאר. במילים אחרות, אי אפשר להפריד בין מי שביקר פעם אחת בחצי שנה לבין אלו שביקרו עשרות פעמים, ובין אלו ששהו באתר שלוש שניות או שעה.

מהסיבה הזאת, פייסבוק הוסיפו את הפיצ'ר Advanced Mode המאפשר למפרסמים ליצור קהלים לפי כל מיני פעולות, למשל משתמשים שביקרו לפחות ב-20 דפים ב-180 הימים האחרונים, השלימו שתי הרשמות, קנו שני מוצרים, קנו מוצר בשווי של 100$ לפחות, ערכו חיפוש ספציפי באתר וכדומה. בנוסף, אפשר ליצור קהלים לפי משך השהות באתר, ולמקד את הקמפיינים באנשים הפעילים ביותר באתר.

 

מיקוד לפי תנועה באפליקציה

אפשרות המיקוד לפי תנועה באפליקציה דומה מאוד לאפשרות המיקוד לפי תנועה באתר ומאפשרת לנו לבנות קהלים על בסיס התנהגות המשתמשים.

כאשר תלחצו על האפשרות השלישית: App Activity, יפתח לכם חלון ובו תוכלו ליצור את הקהל לפי משתנים שונים.
דוגמא: אנשים שהתקינו את האפליקציה ב-28 ימים האחרונים.

רימרקטינג באפליקציות בפייסבוק

לשיטת הרימרקטינג לפי המבקרים באתר או באפליקציה יש יתרונות רבים, אבל היא אינה מתאימה לאתרים או אפליקציות שהתנועה בהם היא דלה במיוחד.
במקרים כאלו יש כמה שיטות רימרקטינג אחרות להם ולבעלי דפים בפייסבוק שאין להם אתרי אינטרנט.

לחצו על האפשרות הרביעית והאחרונה: Engagement on Facebook
לאחר מכן יפתח לכם חלון ובו 4 אפשרויות נוספות:

רימרקטינג בפייסבוק - יצירת קהלים מותאמים אישית

מיקוד לפי צפייה בווידאו

השיטה הזו מאפשרת למפרסמים ליצור קהל מהמשתמשים שצפו בסרטוני הווידאו (בצפייה אורגנית או ממומנת), והיא נחשבת לאחת השיטות הזולות ביותר לבנות קהל לשיווק מחדש.

facebook video remarketing

כמובן, ככל שהמשתמש צפה בחלק יותר גדול מהסרטון, כך סיכויי הרלוונטיות שלו גבוהים יותר. לכן, אמנם אין סיכון כלכלי גדול ביצירת קהל המבוסס על משתמשים שצפו בשלוש שניות מהסרטון, אבל יש סיכוי גדול שהקהל לא יהיה רלוונטי. ולהפך: קהל הבנוי מאלו שצפו ב-95% מהסרטון יהיה קטן ורלוונטי יותר, אבל יצירת הקהל תהיה יקרה יותר.

יתרונות נוספים של השיטה הזו הם שאפשר לבחור כמה סרטונים בבת אחת ולהגדיר את זמן הצפייה לשנה האחרונה, כך שאפשר להרחיב את נפח הקהל.

מיקוד לפי פתיחת טופס הרשמה במודעת ליד

מפרסמים רבים התנסו במודעות לידים בפייסבוק, פורמט מודעות המאפשר למשתמשים להישאר בפייסבוק ולהירשם בקלות ובמהירות במקום להישלח לדף נחיתה חיצוני ולמלא את הפרטים מההתחלה.

שיווק מחדש בפייסבוק על ידי מודעות לידים

בשיטה הזו מפרסמים יכולים ליצור קהלים מותאמים אישית המבוססים על אנשים שפתחו את הטופס, פתחו והגישו את הטופס או פתחו ולא הגישו את הטופס.

מיקוד לכל אלו שפתחו את הטופס ייצור קהל המורכב מאנשים שהתעניינו במודעה במידה כלשהי, בדומה ליצירת קהל המורכב מכל האנשים שביקרו באתר. בקהל האנשים שכבר מילאו את הטופס והגישו אפשר להשתמש גם למיקוד וגם להסרה מהקהל. לדוגמה, אפשר לפנות אל המשתמשים הרשומים ולהציע להם מוצר דומה, להסיר אותם מקמפיין שמטרתו לקדם הרשמה או ליצור קהל דומה (Lookalike) המבוסס על רשימה איכותית.

מיקוד לפי פתיחת מודעות קנבס

מודעות קנבס (Canvas) מבוססות על אותו רעיון כמו מודעות לידים ומאמרי אינסטנט (Instant Articles): להשאיר את המשתמשים בפייסבוק במקום להעביר אותם לאתרים חיצוניים, שאולי אינם ידידותיים למובייל. מודעות קנבס מאפשרות למפרסמים לספר סיפור באמצעות אוסף דימויים, סרטוני וידאו, קישורים, טקסט ואפילו מוצרים, ובמידת הצורך הן יכולות לשמש תחליף זמני לאתר.

רימרקטינג למודעות קנבס בפייסבוק

בהתחלה לא הייתה דרך ליצור קהל מהמבקרים בקנבס אלא אם כן הם הקליקו על קישור לאתר, אבל פייסבוק שינו את זה עם ההשקה של Canvas Custom Audience בספטמבר האחרון.

כעת מפרסמים יכולים ליצור מודעות קנבס כדי למשוך קהל רחב ואז ליצור קמפיינים רימרקטינג ממוקדים במשתמשים שפתחו את המודעות. למשל, כדי לקדם הרשמה לרשימת תפוצה הממוקד באלו שפתחו את המודעות, ולאחר מכן ליצור קמפיין לקידום מוצר הממוקד באלו שנרשמו.

מיקוד לפי מעורבות בדף

קהלים מותאמים אישית לפי מעורבות בדף הוא החידוש האחרון של פייסבוק בנושא, ויש לו את הפוטנציאל הגדול ביותר עבור מפרסמים. ומכיוון שאפשר להגדיר פרק זמן של עד 365 ימים אחרונים, יש גם פוטנציאל ליצור נפח גדול של קהל. באמצעות האפשרות הזו מפרסמים יכולים למקד קמפיינים באנשים שהייתה להם אינטראקציה עם דף הפייסבוק בכמה דרכים:

– כל מי שהיה מעורב בדף

– כל מי שביקר בדף

– משתמשים שהיו מעורבים בפוסט או במודעה

– משתמשים שהקליקו על כפתור קריאה לפעולה

– משתמשים ששלחו הודעה לדף

– משתמשים ששמרו דף או פוסט

רימרקטינג בפייסבוק לפי קהלים מותאמים אישית בעמוד פייסבוק

כדי ליצור קהל רחב ככל האפשר יש לבחור את האפשרות הראשונה ולמקד את הקמפיין בכל מי שהיה מעורב בדף, כלומר, משתמשים שביקרו בדף, הגיבו באיזושהי צורה לפוסטים או למודעות, יצרו קשר דרך פייסבוק או מסנג'ר וכו'.

מומלץ ליצור גם קהלים דומים (Lookalike) על בסיס הקהלים הנ"ל – זו שיטה טובה מאוד עבור מפרסמים שמעוניינים להרחיב את קהלי הייעד הפוטנציאלים שלהם.

 

לסיכום, אפשרויות הרימרקטינג החדשות של פייסבוק הופכות את האתרים לנחוצים פחות (לפחות ברמה התאורטית), ומפרסמים בפייסבוק יכולים כיום להגיע לקבוצות רלוונטיות מאוד של אנשים שהיו מעורבים בדף או בתוכן.

אמנם עדיין מומלץ ליצור קמפיינים לרימרקטינג למבקרים באתר כדי להגדיל את החשיפה לפוסט בבלוג או לקדם הרשמה לניוזלטר, למשל. אבל מפרסמים המקבלים מעט תנועה לאתר יכולים לקדם אותם יעדים לקהל המורכב ממשתמשים שביקרו בדף הפייסבוק והגיבו לו בדרך כלשהי. אמנם האפשרות הזאת אינה מדויקת (היא לא מבוססת, למשל, על מעורבות בפוסט ספציפי – לפחות לא כרגע), אבל באמצעותה אפשר ליצור קהל בעל נפח גם למפרסמים שהאפשרות הזו לא הייתה פתוחה להם בעבר.

מעוניינים להעלות קמפיין רימרקטינג אפקטיבי בפייסבוק? צרו אתנו קשר.