משתמשים בגוגל אנליטיקס 4 קיבלו השבוע הודעה על הסרת Google Signals מאפשרויות "זהות הדיווח" (Reporting identity) החל מ-12 בפברואר 2024. מה זה בעצם Google Signals, מדוע הוחלט להסירו כמזהה דיווח וכיצד ההסרה תשפיע על הנתונים?

 

google removing google signals

מהו גוגל סיגנלס?

Google Signals הוא פיצ'ר אנליזה שהושק ביולי 2018 על ידי גוגל, והוא מאפשר דיווח חוצה פלטפורמות – מעקב אחר משתמשים המקיימים אינטראקציה עם הנכס הדיגיטלי בפלטפורמות ובמכשירים שונים (למשל, אתר ואפליקציה, ביקור באתר מהמחשב, בטאבלט או בסמארטפון).

המידע דרך Google Signals מתאפשר רק אם גולשים ביצעו לוגאין לחשבון הגוגל שלהם ואישרו התאמה אישית של מודעות (מאחר שהמידע שנאסף משמש גם עבור רימרקטינג וקהלים ממוקדים בגוגל אדס). המידע הנאסף עשוי לכלול מיקום של המשתמש, גיל, היסטוריית חיפושים, היסטוריית צפייה ביוטיוב ונתונים נוספים מאתרים שותפים של גוגל. המידע מגוגל סיגנלס אפשר למשווקים ואנליסטים לעקוב אחר התנהגות המשתמשים באופן עקבי ולספק תמונה מלאה של מסע המשתמש.

Reporting Identity (זיהוי מי שמדווח)

Google Signals היא אחת מארבע השיטות הקיימות בגוגל אנליטיקס לטובת שיוך אירועים למשתמשים והצגת מסע גולש אחיד. שיטה זאת נקראית מרחב זיהוי ואלו ארבעת מרחבי הזיהוי הקיימים: 

 

User-ID – אם יצרתם מזהה קבוע ועקבי משלכם עבור משתמשים מחוברים, תוכלו להשתמש במזהה הזה ליצירת מסע משתמש חוצה פלטפורמות.

Google signals – מידע על משתמשי גוגל המחוברים לחשבונם ומסכימים לאיסוף מידע והתאמת מודעות

Device ID – התבססות על מספר המזהה של מכשיר הגולש, הדפדפן או האפליקציה.

Modeling – במצב שנתונים נוספים או קובצי קוקיז לא קיימים, גוגל אנליטיקס יכול להעריך את התנהגות המשתמש ע"ב נתוני התנהגות של משתמשים דומים שמהם כן נאספים נתונים מלאים.

 

בהגדרות האנליטיקס, תחת Reporting identity תוכלו לבחור את האופן והשיטה עליה יתבסס זיהוי המשתמש בדוחות, יש אפשרות לזיהוי מעורבב שמשקלל את ארבעת מרחבי הזיהוי או זיהוי שמתבסס על מידע שנצפה משלושת מרחבי הזיהוי לפי הסדר המופיע בצילום.

 

מה הסיבות להסרת גוגל סינגלס כמרחב זיהוי?

באנליטיקס ישנם ערכי סף של נתונים, ואם צבירת הנתונים מועטה ואינה עוברת את סף הנתונים, המידע לא יוצג בדיווח, זאת על מנת למנוע מכל מי שצופה בדוח להסיק את זהותם או לגלות מידע רגיש על אותם משתמשים בודדים.
וזה בדיוק מה שקרה בשימוש בGoogle Signals בתור מזהה דיווח – הפיצ'ר יצר פערי דיווח בגלל שהוביל להחלת Thresholding על דוחות ובכך יצר חורי מידע במקום להציג תמונה מלאה יותר. עם הרצון הגדול להגן על פרטיות המשתמש, נוצר מצב שבו פיצ'ר האנליזה פוגע בדיווח במקום לספק תמונה מפורטת יותר של המשתמש, ומשתמשי אנליטיקס רבים דיווחו על ירידה מאסיבית בנתונים הזמינים שלהם.

 

Trasholding

 

ישנה סברה שלאחר ביטול Google Signals, גוגל יעבדו על מוצר אנליזה נוסף שיצליח גם לכבד את הפרטיות של המשתמשים שבוחרים בו וגם לייצר למידה חכמה שתתבסס על קומץ המשתמשים המזוהים ועל בסיס התנהגותם להסיק ולצפות את התנהגות של כלל המשתמשים. אבל עד שזה יקרה נתמקד בהסרה של גוגל סיגנלס וכיצד היא תשפיע על הנתונים.

הסרת Google Signals והשפעתה

Google Signals יוסר אוטומטית מאפשרויות הבחירה ב"מזהה הדיווח" זאת החל מה-12 בפברואר 2024 ואין פעולה מיוחדת שעליכם לעשות כדי שזה יקרה. חשוב להדגיש שגם אחרי ההסרה, במידה והפעלתם את גוגל סינגלס מלכתחילה, גוגל אנליטיקס עדיין יאסוף נתונים דמוגרפיים ותחומי עניין על גולשים מחוברים ותוכלו להשתמש בנתונים אלה ליצירת קהלים, לביצוע אופטימיזציה להמרות ולשיתוף הנתונים עם חשבונות Google Ads מקושרים לצורך רימרקטינג ואופטימיזציה של הצעות מחיר.

עם זאת, אם השתמשתם ב-Google Signals בתור אחד ממרחבי הזיהוי שלכם, הסרתו עלולה להוביל להשמטת נתונים דמוגרפיים ונתוני עניין ספציפיים מהדוחות, וספציפית נתונים ממשתמשים שמחוברים לחשבון גוגל והסכימו לאיסוף המידע.
אך שוב, מאחר שבמרבית המקרים נתונים אלה היו מעטים מידי ולא הוצגו בדוחות בשל אי עמידה בערכי סף, יש סיכוי גבוה שלא תראו שום שינוי בדוח ואם כבר תקבלו תמונה מלאה יותר ללא נתונים חסרים.

אם בכל זאת תרצו לבחון מראש כיצד השינוי ישפיע על הדוחות ב-GA4 יש לעשות את הניסוי הבא:

 

unable google signals

 

המשיכו לעקוב אחרינו לעדכונים נוספים
ואם יש שאלות – מוזמנים לדבר איתנו