הבלוג שלנו

קידום בפייסבוק – על קידום ממומן בפייסבוק מעודכן ל-2021

'Gilad Sasson'
8 במרץ 2015
זמן קריאה: 7 דקות

הקידום בפייסבוק עבר (וממשיך לעבור) שינויים רבים בשנים האחרונות. מאז הוצגו כלי הקידום בתשלום, פייסבוק השתנתה מפלטפורמת שיווק לא פורמלית המקשרת בין מותגים ללקוחות לזירת פרסום מורכבת המציעה מגוון אפשרויות מיקוד ומתאימה לטווח רחב של תקציבים. במקביל החשיפה האורגנית של פוסטים בפייסבוק (כלומר פוסטים שלא קודמו בתשלום) נמצאת בירידה מתמדת, וקידום ממומן נעשה חלק כמעט חיוני באסטרטגיית השיווק בפייסבוק של מותגים ושל עסקים.

קידום אורגני בפייסבוק

למרות הירידה המתמדת בחשיפה האורגנית, לקידום האורגני בפייסבוק עדיין יש מקום והוא עדיין כלי אפקטיבי למותגים. באופן טבעי משתמשים נוטים להעדיף תוכן אורגני, שהגיעו אליו בעצמם ולא בתיווך של מפרסמים. במקרים אלו לרוב רמת המעורבות של המשתמשים  תהיה גבוהה יותר. כמו כן, ככל שהמעורבות של העוקבים בדפים היא גבוהה יותר, כך גדל הסיכוי שהפוסטים יופיעו בזרם העדכונים שלהם גם בלי לשלם על קידום ממומן.

 

הקידום האורגני בפייסבוק יכול לתרום לקידום המותג בכמה דרכים. קידום בפייסבוק יכול לתמוך בשירות הלקוחות ולענות ישירות ובמהירות לפניות של לקוחות ושל מתעניינים. הפעילות השוטפת בפייסבוק גם מאפשרת למותג להציג את הפן האישי שלו, לחשוף את בעליו ואת העובדים בו ואת תחומי העניין שלהם, להציג את המוצרים או את השירותים של החברה. באמצעות מעקב אחרי הקידום האורגני בפייסבוק אפשר ללמוד על האפקטיביות של הפעילות: אילו פוסטים מקבלים הכי הרבה תגובות ומעורבות; מתי הזמן הטוב ביותר להעלות פוסטים בדף הפייסבוק וכו'.

 
לאחרונה חל שינוי בקידום האורגני בפייסבוק, שהוא בעל השפעה לא קטנה גם על קידום עסקים בפייסבוק. העדכון החדש בניוזפיד של פייסבוק יחשוף בפני המשתמשים יותר תכנים שקשורים לחברים ולבני המשפחה שלהם ופחות תכנים של דפים עסקיים ומותגים, מתוך ניסיון לחזק את האינטראקציה הבין-אישית ברשת החברתית. אז נכון, ברמה האורגנית לא מדובר בחדשות הטובות ביותר לעסקים, אבל צריך לזכור שהקידום הממומן בפייסבוק עדיין חי וקיים, אם כי כעת הוא נעשה יקר יותר. זכרו שפוסט שזוכה למעורבות גבוהה בזכות קידום ממומן יראה תוצאות טובות גם בקידום האורגני.

 

קידום ויראלי בפייסבוק

עוד יתרון של הקידום בפייסבוק – אורגני או ממומן – הוא האפשרות לקידום ויראלי. ככל שהמעורבות בדף הפייסבוק ובעדכונים היא גבוהה יותר, מספר השיתופים, הלייקים והתגובות רב יותר, כך המותג מגיע לקהל רחב יותר של החברים של האוהדים, ובהמשך גם לחברים של החברים. מכיוון שמשתמשים בפייסבוק מקבלים עדכונים על הפעילות של חבריהם ברשת החברתית, מותג בעל נוכחות עקבית וחיובית בפייסבוק יכול להגדיל את החשיפה של המותג בלי השקעה נוספת.

 

כיום פייסבוק משמש מעין מנוע חיפוש, ורבים משתמשים בו כדי לחפש מידע והמלצות. סקרים מראים שלמשתמשים יש סיכוי גדול יותר לתקשר עם מותג, להשתמש בשירותיו או לקנות את מוצריו, כשהחברים שלהם "אוהבים" את המותג, כותבים עליו ביקורות חיוביות ומשתפים את החברים בעדכונים שלו, וקידום ויראלי בפייסבוק יכול להגדיל את ההמרות ואת ההכנסות של העסק.

 

עד לא מזמן פייסבוק היו מציגים את שיעור החשיפה הוויראלית של הפוסטים (לצד החשיפה האורגנית והממומנת), אבל בזמן האחרון היא אוחדה עם החשיפה האורגנית. אבל באמצעות המעקב אחרי פעילות הקידום בפייסבוק אפשר ללמוד על הפוסטים בעלי שיעור המעורבות וההמרה הגבוהים ביותר ולשפר את הפעילות בהתאם.

 

קידום ממומן בפייסבוק

 

קידום בפייסבוק באמצעות Boost Post:

 

לפייסבוק כמה כלים לקידום בתשלום. פוסטים ממומנים (Promoted Posts) הוא כלי הפרסום הבסיסי ביותר בפייסבוק, ואין בעל פרופיל או דף עסק בפייסבוק שלא נתקל בו. מדובר בכפתור Boost Post שמופיע בתחתית הפוסט, ומזמין את מנהלי הדפים להגדיל את התפוצה של הפוסט (סטטוס, קישור, אירוע, וידאו או תמונה) בתשלום. הפוסטים הממומנים מופיעים בניוזפיד של המשתמשים (בדסקטופ ובמובייל) והם מיועדים בעיקר כדי להגדיל את החשיפה של עדכונים, אירועים והצעות מיוחדות.

 

לפי פייסבוק רמת המעורבות בפוסטים ממומנים (לייקים, שיתופים ותגובות) היא גבוהה יותר בהשוואה לפרסומות שמופיעות בצד ימין, לצד זרם העדכונים. עם זאת, אפשרויות המיקוד בו הן מוגבלות בהשוואה לכלי הקידום המתקדמים בפייסבוק. ככלל עדיף לא להשתמש באפשרות זו ולהשתמש באפשרויות המתקדמות יותר באמצעות מנהל המודעות או הPower Editor.

 

קידום בפייסבוק באמצעות מנהל המודעות (Ads Manager)

באמצעות מנהל המודעות אפשר, בין היתר, ליצור מודעת פרסום בפייסבוק עבור מטרת קידום ספציפית (מעורבות בדף, לייקים לדף, הקלקות לאתר, המרות לאתר וכו') ולמקד את המודעות לקהל יעד ספציפי לפי מיקום, גיל, מין, תחומי עניין, היסטוריית רכישות באינטרנט ועוד. אפשר ליצור מספר מודעות ולבחון את האפקטיביות של מודעות בעיצוב ובנוסח שונה, ולבחור היכן יופיעו המודעות בניוזפיד של המשתמש.

 

עוד כלי קידום אפקטיבי בפייסבוק הוא Custom Audiences, קהלים מותאמים אישית, המאפשר למפרסמים להעלות רשימה של לקוחות ושל פרטי הקשר שלהם, וליצור מודעות המכוונות ישירות אליהם ומותאמות אישית אליהם.

 

קידום בפייסבוק באמצעות ריטרגטינג

רימרקטינג (Remarketing – שיווק מחדש) או בשפה הפייסבוקית, ריטרגטינג (Retargeting) הוא אחד הכלים היעילים ביותר לסגירת עסקאות עם לקוחות פוטנציאליים והוא מניב את אחת ההחזרות הגבוהות ביותר עבור הוצאות פרסום. ריטרגטינג מאפשר לפנות לכל מי שביקר באתר האינטרנט אך לא ביצע רכישה, ולהציע לו הנחה או הטבה משתלמת ומותאמת אישית שתגרום לו לבצע את העסקה. כדי לעקוב אחר אותם מבקרים שלא ביצעו רכישה יש להטמיע קוד פיקסל של פייסבוק באתר האינטרנט של העסק ששולח לפייסבוק מידע על כל המבקרים. באמצעות הקוד הזה, ניתן להגדיר קהלים ממוקדים ב"קהלים מותאמים אישית" וליצור קמפיינים ייחודיים עבור כל קבוצה בנפרד. כך למשל תוכלו למפות את כל האנשים שהגיעו לעמוד הרכישה אך לא לחצו על כפתור הרכישה ולהציע להם מבצע אטרקטיבי, או לזהות אנשים שהגיעו לדף של מוצר ונטשו אותו ולפנות אליהם עם מבצע ממוקד למוצר הספציפי הזה.

 

קידום בפייסבוק באמצעות בוטים

מאז שפייסבוק הודיעה על שילוב של צ'אטבוטים באפליקציית המסרים "מסנג'ר" באמצע שנת 2016, צ'אטבוטים הפכו לאחד הדברים החמים ביותר בשיווק הדיגיטלי, ואם עדיין אין לכם צ'אט בוט משלכם, הגיע הזמן שתשיגו אחד. הצ'אט בוט הוא תוכנה בעלת בינה מלאכותית והוא מהווה תחליף לשירות הלקוחות האנושי ונותן מענה (בדרך-כלל ראשוני) לפניות של לקוחות באתר האינטרנט או במסנג'ר של פייסבוק.

 

חברות גדולות רבות כבר "מעסיקות" צ'אטבוטים מתוחכמים שמצד אחד מסייעים להן להתמודד עם כמות הפניות הגדולה שהן מקבלות ומצד שני משפרים את חווית הלקוח, על ידי מתן מענה מקצועי ומהיר. הצ'אטבוט של אפליקציית Apple Music לדוגמה, מאפשר למשתמשים להאזין לשירים ישירות מאפליקציית המסרים של פייסבוק, מסנג'ר. באופן כללי, מסנג'ר התפתחה מאוד בשנים האחרונות וביססה את עצמה כמעוז חפצם של הבוטים.  הבוט של הרכבת התחתית בארצות הברית מאפשר לנוסעים להזמין כריכים ולשלם עליהם באמצעות האפליקציה.  גם חברת הלווין הישראלית YES תחזקת בוט משלה, שממליץ ללקוחות במה לצפות על פי הטעם או מצב הרוח שלהם ומתזכר אותם לקראת התחלה של פרק שהם מעוניינים לראות או כשעומדת לצאת עונה חדשה של סדרה שהם אוהבים.

 

לסיכום, יש לא מעט אפשרויות של קידום ממומן בפייסבוק וכל אחד יכול למצוא את הדרכים שהכי נוחות לו ובתקציב שנוח לו, בין אם זה על-ידי שימוש בכלי Boost post ובין אם זה על ידי Ads Manager. מומלץ מאוד לשלב גם ריטרגטינג כדי לפנות לקהל ממוקד יותר וכמובן שצ'אט בוט יכול להוסיף המון. אז נכון, בעקבות העדכון של פייסבוק יהיו פחות חשיפות לעסקים, אבל אל תמהרו להספיד את הרשת החברתית הענקית ונסו פשוט לנהל נכון את הקמפיינים שלכם, מבלי לשכוח לתת מקום גם לקידום אורגני.