הבלוג שלנו

גוגל SGE – Search Generative Experience

shlomit
7 במרץ 2024
זמן קריאה: 5 דקות

במאי 2023 הציגה גוגל את SGE – ראשי תיבות של Search Generative Experience ובתרגום מילולי: חוויית חיפוש ג'נרטיבית או יוצרת. SGE הוא מודל חיפוש חדשני מבוסס AI, שלא רק מציף קישורים ותכנים כמו מנוע החיפוש המסורתי, אלא יוצר תוכן חדש לפי שאילתת החיפוש והמידע שנאסף מהאינטרנט.

כרגע SGE נמצא בגרסת בטא ניסיונית במספר מוגבל של שפות ומדינות.

נכון לעכשיו, הוא מציע למחפשים את היכולות האלה:

  • לשאול שאלות המשך.
  • לקבל מידע על מוצרים ולהמשיך לחנות המקוונת לקנייה.
  • לקבל מידע תמציתי ממקורות שונים.

סביר להניח ש-SGE יעבור עוד שינויים והתאמות עד שיופץ לקהל הרחב. כך או כך הוא צפוי לשנות את החיפוש באינטרנט – ואת תחום קידום האתרים (SEO). עדיין לא ידוע איך הוא ישפיע על התנועה מגוגל. לפי הערכות, ההשפעה שלו תהיה דומה לזו של תוצאות עשירות המובילות לאפס הקלקות, ותוביל לירידה בכ-30% מהתנועה.

גוגל SGE - שאלות המשך
מקור: blog.google.com

איך נראות תוצאות החיפוש ב-SGE?

יש שתי דרכים להגיע לתוצאה מסוג SGE בחיפוש בגוגל:

  • תקציר תוכן: בדרך הזאת, בראש התוצאות מופיע מקטע טקסט שנוצר בידי AI. כדי לקרוא אותו במלואו יש להקליק על כפתור Show More. לפי מחקר שנערך על ידי BrightEdge, הפורמט הזה מוצג ב-16% מהתוצאות.
  • בחירה בסקירה מבוססת AI: בדרך הזאת, המחפשים בגוגל נשאלים אם ירצו לקבל סקירה מבוססת AI לשאילתת החיפוש. לחיצה על כפתור Generate מייצרת תוכן SGE רלוונטי לשאילתת החיפוש. לפי BrightEdge, 68% משאילתות החיפוש מקפיצות את האפשרות הזאת.

לא כל החיפושים בגוגל מעלים תוצאה מסוג Search Generative Experience. המחקר של BrightEdge הראה כי ב-15% מהחיפושים לא מוצגות תוצאות מבוססות בינה מלאכותית.

sge stats
מקור: https://www.brightedge.com/google-sge

 

 

עוד גורם המשפיע על הופעת תוצאות חיפוש מסוג SGE הוא מודול התוכן. BrightEdge זיהו 6 מודולים הנתמכים על ידי SGE:

  • רשימות
  • רשימות ממוספרות
  • מתכונים
  • מקומות ותוצאות לוקאליות (כולל מפות)
  • סקירת מוצרים
  • קטעי קוד (עבור חיפושים בעלי אוריינטציה טכנולוגית)

הגורם הזה הוא דינמי וסוגי התוכן הנתמכים משתנים לעיתים קרובות, כך גם תדירות ההופעה שלהם ב-SGE.

SEO ל-SGE

תוצאות SGE מופיעות במענה למגוון חיפושים וכוונות משתמש. כדי לשפר את הסיכויים שהתוכן יופיע בתוצאות החיפוש, מומלץ לקחת בחשבון את ההיבטים האלה:

  • כוונת המשתמשים – בסביבת ה-SGE, הכרחי ליצור תוכן העונה כוונת המשתמש ומספק מענה מקיף וענייני לשאילתת החיפוש.
  • דגש על מעורבות – לא מספיק שהתוכן רק יענה על שאילתות החיפוש, הוא צריך גם לאפשר אינטראקציה עם המשתמשים ולתת מענה לשאלות המשך אפשריות.
  • תכנון אסטרטגי גמיש – סביבת ה-SGE משתנה לעיתים קרובות, לכן חשוב לבנות תוכנית תוכן גמישה ולהתאים אותה בזמן אמת לשינויים בגוגל.

 

איך לקדם סוגי תוכן ספציפיים ב-SGE?

 

רשימות  

רשימות יכולות להופיע בכל מיני סגנונות:

רשימות תבליטים (bullets) – המשמשות להצגה תמציתית של פיצ'רים, יתרונות, אפשרויות וכדומה.

רשימות מפורטות – רשימות המכילות תיאורים מפורטים או רכיבים אינטראקטיביים כמו הקלקה לקריאה נוספת או מעבר לחנות הווירטואלית לקנייה. הרשימות האלה מתאימות לשאילתות חיפוש שבהן המשתמשים מצפים למידע מפורט, למשל, השוואות בין מוצרים, דגמים או תוכניות תשלום.

רשימות ממוספרות – לרוב, רשימות המציגות סדר פעולות. כרגע הן לא ממלאות תפקיד משמעותי בתוצאות SGE.

איך לקדם רשימות ב-SGE?

  • לשלב רשימות בתיאורי מוצר – הפורמט המובנה לא רק משפר את הקריאות של התוכן, אלא גם יכול לשפר את הנראות של המוצרים בתוצאות החיפוש.
  • לנסח תיאורי מוצר תמציתיים ואינפורמטיביים – תיאורים איכותיים ומקיפים משמשים מקור בעל ערך עבור SGE, ומאפשרים להציג במדויק את הרכיבים והיתרונות של המוצר בתוצאות החיפוש.
  • להדגיש מאפיינים ייחודיים – מומלץ לוודא שמידע כמו תכונות המוצר, נתונים סטטיסטיים ויתרונות מופיעים בתוכן בצורה ברורה ושיווקית.
  • להבליט הטבות – מומלץ לסמן ולהבליט מבצעים, הנחות מיוחדות והטבות כמו משלוח בחינם, כך שהמידע הזה יובלט למשתמשים שיערכו השוואות בין מוצרים וחנויות.

מקומות וקידום לוקאלי

המודולים הלוקאליים של SGE תואמים את אלה המופיעים בתוצאות החיפוש המקומיות הסטנדרטיות. לרוב הם כוללים מיקומים וחוות דעת. מקור המידע העיקרי הוא גוגל לעסקים. לפי BrightEdge, השימוש בהם נפוץ בעיקר בתחום המסעדות והתיירות.

אסטרטגיות SEO לקידום תוצאות מקומיות ב-SGE:

  • ניטור ביקורות
  • אופטימיזציה לחיפושים מקומיים
  • מעקב וניתוח של השימוש במודולים מקומיים ב-SGE

 

מוצרים

חיפוש מוצרים ב-SGE מעלה מגוון וריאציות של תוצאות החיפוש, והן עשויות להשתנות לפי סוג המוצר וההעדפות של המשתמשים.

כמה דוגמאות:

המלצות SEO לקידום מוצרים ב-SGE:

  • לעקוב אחרי טרנדים בחיפוש.
  • לשלב ביקורות על המוצרים.
  • אופטימיזציה לקבוצות מוצרים.
  • להוסיף מידע ברור על המחירים (באמצעות תגיות schema).
  • לעקוב אחר הביצועים של מילות המפתח.

 

קידום תוכן YMYL (בריאות, כספים וכו')

עוד לפני ההעלאה של Search Generative Experience, תכנים שהשתייכו לקטגוריית התוכן Your Money or Your Life קיבלו יחס מיוחד מגוגל. לתכנים העונים על חיפושים בנושאי בריאות, בטיחות, כספים וייעוץ משפטי יכולה להיות השפעה על החלטות הנוגעות לבריאות או להתנהלות פיננסית. אם המידע בהם לא מדויק או לא אמין, ההסתמכות עליהם יכולה להוביל להשלכות חמורות. לכן, בחיפושים בתחומים אלה, גם ב-SGE ניתנת העדפה למקורות אמינים, מבוססים וסמכותיים בתחום. בנוסף, מוצג גילוי נאות והמלצה להתייעץ עם איש מקצוע, בהתאם לנושא השאילתה.

איך לקדם תוכן YMYL ב-SGE?

  • להיעזר באנשי מקצוע ומומחים בתחומם בכתיבת התוכן.
  • לוודא שהתכנים אמינים, מקיפים, כתובים בפשטות ובבירור ומעודכנים.
  • להתאים את התוכן גם לביטויי זנב ארוך ולכוונות משתמש שונות.

 

לסיכום, חוויית החיפוש הג'נרטיבית של גוגל כנראה תשנה את הדרך שבה אנחנו מחפשים מידע באינטרנט, וגם מקדמים אתרים, מודדים הצלחה, מתכננים ויוצרים תוכן.