הבלוג שלנו

טיפים לשיווק נדל"ן בדיגיטל

Mor Mantel
24 בדצמבר 2023
זמן קריאה: 10 דקות

שוק הנדל"ן הישראלי ידע עליות ומורדות ומאז מלחמת 'חרבות ברזל' נמצא במצב של אי ודאות. פרוייקטים רבים הוקפאו, רוכשים עצרו עסקאות ברגע האחרון והמחירים השתנו בהתאם. וכמו הרבה תחומים, מדובר בשוק תחרותי ויש צורך לבלוט על פני מתחרים ולהשיג חשיפה אפקטיבית לקהל היעד הרלוונטי.

 

הימים של שלטי חוצות ופרסום ברדיו ובטלוויזיה אומנם לא חלפו לגמרי אך היום עיקר המאמץ השיווקי מופנה למרחב הדיגיטלי, המאפשר פנייה לקהלים מוגדרים המתאימים למוצר המשווק. עם למעלה מ4.7 מילארד משתמשים ברחבי העולם, חברות הנדל"ן משתמשות במדיה החברתית לקידום פרויקטים, חשיפה ללקוחות חדשים, הנעת תנועה לאתר, גיוס לידים ושמירה על קשר עם לקוחות קיימים.

 

אז כדאי שאסטרטגיית השיווק של 2024 תכלול גם שיווק בדיגיטל, ואנחנו כאן לעזור עם 10 טיפים לשיווק דיגיטלי חכם בתחום הנדל"ן:

השקיעו באתר ידידותי למשתמש

האתר הוא הנכס הדיגיטלי החשוב ביותר שלכם. ממש כמו משרד פיזי אליו נכנס הלקוח – תרצו שהאתר יהיה נקי ומודרני, שישדר את המקצועיות של הסוכנות והאנשים שעובדים בה ויספק את המידע בצורה איכותית ויעילה. לכן חשוב לבנות אתר עם חוויית משתמש טובה ורציפה ולשים דגש גם על מסע ההמרה של הגולש:
* רספונסיביות (התאמת האתר) לכל סוגי המכשירים והגדלים.
* הוספת טופסי יצירת קשר וקריאות ברורות לפעולה.
* הוספת כפתור הנעה לכל נכס המאפשר שיתוף/פנייה/בקשת מידע נוסף.
* יצירת מנוע חיפוש באתר שיאפשר לגולש איתור נכסים לפי צרכיו.

* התאמת השפה לקהל היעד או אפשרות לתרגום אוטומטי של התוכן.
* מנוע החיפוש צריך לכלול מסנן עם מגוון אפשרויות על מנת לאפשר לגולש לדייק את החיפוש ולנצל את זמנו בצורה מיטבית.

 

אל תחסכו בתכנים ויזואליים איכותיים

בעסקאות נדל"ן תמונה אחת שווה אלף מילים, וכל קונה פוטנציאלי ירצה קודם כל לראות את הנכס ואת האזור, לכן אחד החלקים החשובים ביותר באתר הוא השילוב של תמונות וסרטונים. אנו ממליצים להשקיע בצילום מקצועי לכל נכס עם עדיפות גם ליצירת תוכן וידאו מרשים. סיור ויזואלי בנכס יאפשר למתעניינים להתרשם מהנכס "דרך העיניים", בייחוד אם מדובר בהשקעת נדל"ן בחו"ל. התמונות והסרטונים שתייצרו ישמשו אתכם גם בפעילות הממומנת ברשתות כך שזו השקעה לטווח ארוך.

מאחר שתמונות וסרטונים באיכות גבוהה עלולים להשפיע לרעה על מהירות האתר, ובשל כך גם על חוויית המשתמש וה-SEO, אנחנו ממליצים להשתמש בתוספים לדחיסת תמונות (כמו Smush לאתרי וורדפרס), שמכווצים את התמונות מבלי לפגוע באיכות.


בנו אמון 

אמון הוא חלק חשוב בתהליך קבלת ההחלטות של הלקוח וכדאי לנצל את האתר לטובת זאת. אם תוסיפו תכנים נכונים האתר יכול לסייע לכם ביצירת רושם ראשוני טוב ובניית אמון בקרב הגולשים בו. לדוגמא:
* ספרו על עצמכם והציגו את אנשי הצוות ואת הרקע שלהם בתחום הנדל"ן
* הציגו אישורים ותארים מקצועיים של אנשי הצוות (אם יש כאלה)
* שלבו המלצות של לקוחות מרוצים וחלומות שהפכו למציאות

 


SEO
הוא הכרחי

לקוחות המחפשים לשכור או לקנות דירה ישתמשו במנוע החיפוש של גוגל לאיתור נכסים ואולי גם למצוא סוכן נדל"ן שילווה אותם בתהליך. אבל גם האתר הטוב ביותר יכול להיבלע בין שלל האתרים ברחבי הרשת ולכן אופטימיזציה נכונה של האתר למנועי חיפוש (או בקיצור SEO) תעזור לכם להופיע במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש עבור חיפושים קונקרטיים כגון דירות להשכרה, לקנייה או להשקעה במיקומים גיאוגרפיים ספציפיים.

כמה טיפים ל-SEO באתר נדל"ן:

  • התמקדו במילות מפתח זנב ארוך ובביטויים לוקאליים. נפח החיפוש שלהם יהיה נמוך יותר מביטויים כלליים ונחשקים כמו "חברת נדל"ן" , אבל יהיה קל יותר להתקדם בהם ולהגיע אל קהל היעד הרלוונטי.
  • כתבו תגי מטא (כותרת ותיאור) תיאוריים ומזמינים להקלקה לכל עמוד. יש לכם המון עמודי נכסים למכירה או להשכרה? אין בעיה, אפשר להגדיר תבניות חצי אוטומטיות שבהן רק המשתנים (סוג הנכס, מיקום, מחיר וכדומה) יתחלפו.
  • הגדירו תגיות schema המותאמות לתחום הנדל"ן.
  • השקיעו ב-SEO טכני: אתר מאובטח, מהיר, בנוי בהיררכיה נכונה, נוח לניווט וניתן לסריקה.
  • הוסיפו קישורים פנימיים שיפנו את הגולשים לנכסים דומים או לתכנים רלוונטיים.
  • בנו קישורים ברשתות חברתיות ובאתרים חיצוניים בנישות דומות הפונות לקהל משותף (למשל, אתרים בתחום המשכנתאות).
  • השקיעו בתוכן: שאלות נפוצות, צ'קליסטים למחפשי דירה, מידע על אזורים ושכונות, כלים כמו מחשבונים וכדומה – הם גם יביאו תנועה אורגנית לאתר וגם יסייעו בבניית המוניטין של האתר.

מנוע חיפוש אתר נדלן

מתוך webflow.com

 


קידום אורגני ברשתות החברתיות

השקיעו בתוכן אורגני בעמוד העסק בפייסבוק ובאינסטגרם, העלו באופן שוטף פוסטים עם תמונות וסרטונים של נכסים למכירה, צילומים מפרויקטים חדשים שטרם שווקו, תמונה של לקוחות מרוצים בבית החלומות החדש שלכם או סלפי מחויך עם לקוח מרוצה שמרים כוסית 'לחיים' אחרי סגירת עסקה.

כדאי לעלות גם תכנים בעלי ערך נוסף ללקוחות כמו טיפים לבחירת נכס נדל"ן, מגמות אפשריות בעולם הנדל"ן לשנת 2024, איך להתמודד עם מצוקת הדיור ועוד. אל תפחדו להציע תוכן מקצועי בחינם, זה יחזק את האמון אצל הלקוחות ויאפשר לכם לייצר מעורבות ראשונית ובהמשך לפנות אליהם עם מסרים שיווקיים יותר.

 

בנוסף, כדאי להשתמש בפרופיל האישי שלכם ושל עובדים בחברה לפרסום נכסים למכירה וכך שיתופים של חברים יעזרו להפיץ את הפוסט לאנשים נוספים. כמו כן, לפרסם בקבוצות פייסבוק רלוונטיות לתחום: מכירת בתים במושבים, נכסים למכירה לפי מיקום גיאוגרפי, הזדמנויות נדל"ן ועוד. וגם הקדישו זמן לחפש קבוצות נוספות שבהן הקהל שלכם נמצא, גם אם הקבוצה לא קשורה באופן ישיר לתחום הנדל"ן, אם הקהל שלכם שם אולי תמצאו דרך מעניינת להשתלבות בשיחה.

 

מתוך blog.hootsuite.com

 

קידום ממומן ברשתות חברתיות

כדי לבחור את פלטפורמת הפרסום, כמו גם את הקריאטיב והקופי, חשוב שתנסחו לעצמכם מי קהל היעד, מה הפרסונה שלו וכך תבינו כיצד להגדיר את הקמפיין שלכם ובאיזו פלטפורמה לבחור:
פייסבוק – הרשת חברתית השכיחה ביותר עם משתמשים בגילאים 18-60 כשעיקר הגילאים הוא 25-50 ואפשרויות הטרגוט מתבססות על מאפיינים דמוגרפיים ותחומי עניין. בנוסף תוכלו לטרגט לפי קהלים שבניתם: קהל מעורב, קהל שביקר באתר, קהל 'דומה' ללקוחות עבר ועוד.
אינסטגרם – גם כאן טווח הגילאים רחב אך בעיקר קהל צעיר יותר (גילאי 16-40) והדגש הוא על ויז'אל וסרטונים קצרים (ופחות תוכן טקסטואלי). מעבר לזה אפשרויות הטרגוט בפרסום זהות לפייסבוק.

טיקטוק – רשת חברתית פופולרית לשיתופי וידאו בלבד, שזכתה להצלחה רבה בעיקר בקרב צעירים בני דור ה-Z. אומנם תמצאו שם גם גולשים מבוגרים יותר, אך אם יש לכם תקציב מוגבל לפרסום ואתם מפרסמים פרויקטי יוקרה או דיור מוגן, כדאי להשקיע בפרסום ברשתות חברתיות אחרות.

 

קראייטיב ברשתות חברתיות

במודעות של פייסבוק ואינסטגרם תוכלו להשתמש בפורמט קרוסלה על מנת להציג מגוון נכסים למכירה כשכל כרטיסיה מציגה נכס ומפנה לעמוד הרלוונטי. בנוסף תוכלו לייצר גם סליידשואו מאותן תמונות ועם כלי העריכה של פייסבוק להוסיף סאונד, כתוביות ועוד אלמנטים שיהפכו את המודעה לחוויה דינמית יותר. וכמובן, כדאי וחשוב להשתמש בסרטונים קצרים שלרוב מניבים שיעור מעורבות גבוה ובעיקר בשיווק נכסים זו דרך טובה לסקרן את הקהל ולאפשר לו לקבל את התמונה המלאה. כדאי לשקול שימוש בזווית 'מעוף הציפור' (באמצעות רחפן) כדי ליצור סרטון מרשים שיגרום לגולש לעצור את הגלילה ולהתעכב על הנכס שלכם.

בטיקטוק הפורמט היחיד של מודעה הוא סרטון, ורצוי שהוא יהיה קצר, צבעוני ודינמי. אפשר גם סרטונים 'חובבנים' בסגנון "יום בחיי סוכן נדל"ן" או "ביקור ראשון בנכס" בנוסף לסרטוני סיור בנכס.

 

Realstate ad
מתוך www.foreplay.co

קופי מנצח

הרשתות החברתיות עמוסות בפרסומות ומדובר בקהל שלא ביצע חיפוש אקטיבי לרכישת נכס אלא 'נתקל' במודעה שלכם תוך כדי גלילה אינסופית. לכן כדאי להיות תחרותיים ובולטים ומלבד האימג' שתבחרו חשוב להקדיש מחשבה לקופי מנצח שיגרום לגולש לעצור ולקרוא.

  • קופי תמציתי ברור ומשכנע
  • דגש על הערך הייחודי של הנכס או השירות שאתם משווקים
  • יתרונות הנכס הספציפי (מרפסת, ממ"ד, פינתי, צמוד לשצ"פ)
  • קופי מותאם לקהל היעד: לדוגמה: "הזדמנות ייחודית לתושבי פרדס חנה" או "משתקעים בפרדס חנה? בוא למצוא את בית חלומותיכם"
  • השתמשו בשפה ברורה והימנעו מז'רגון מקצועי שעלול לסבך או לבלבל את קהל היעד.

קידום ממומן בגוגל

בפלטפורמת גוגל אדס תוכלו לפרסם בדרכים שונות:
* פרסום סרטונים ביוטיוב – תוכלו לפרסם לקהל 'אין מרקט' שהביע התעניינות ברכישת נכס, וביחד עם מאפיינים דמוגרפיים תצליחו לפנות לקהל רלוונטי מאוד.
* פרסום באנרים באתרי גוגל ושותפיו – פרסום מסורתי יותר של באנרים ברחבי הרשת, מעולה להגדלת מודעות וחשיפה למותג ולנכסי המותג אך לא תמיד אפקטיבי ליצירת לידים קונקרטיים אז חשוב לקחת זאת בחשבון. עלות המדיה בהתאם לכך – יחסית זולה.
* פרסום במנוע החיפוש של גוגל – בשונה מכל אפשרויות הפרסום עד כה, כאן הלקוח הוא אקטיבי, הוא זה שיזם את החיפוש אחר המוצר שאתה משווק ובחר להקליק ולהיכנס לאתר שלך. אתה כמפרסם משלם רק על הקלקות ובעצם מקבל לקוח שכבר נמצא חצי דרך בתהליך ההמרה. זו הסיבה שקידום במנוע החיפוש גוגל מניב תוצאות איכותיות ולכן הוא גם יקר יותר. אם רוצים לשלב פרסום בגוגל באסטרטגיית השיווק כדאי להקצות עבורו תקציב נפרד ולבחון את התחרות הקיימת. חברות נדל"ן ותיקות ומבוססות עלולות "להשתלט" על התוצאות ולייצר עלות גבוהה לקליק לכן אם בידכם תקציב מוגבל שקלו להתמקד במונחי חיפוש פחות תחרותיים או בשעות פרסום ספציפיות בהן מעורבות הגולש גבוהה.

שיווק חוזר (רימרקטינג) 

מלבד יכולות הטרגוט ואפשרויות המדידה המפורטות, אחד היתרונות הבולטים בשיווק דיגיטלי הוא "צביעת קהלים" לצורך קמפיין שיווק מחדש.
במהלך כל קמפיין חשוב "לצבוע" קהלים שביצעו מעורבות עם המודעה או העמוד שלכם, שצפו בסרטון שקידמתם או ביקרו באתר ובנכס ספציפי. זכרו שתהליך רכישת נכס יכול להיות ארוך ולקוחות, לעתים קרובות, משקיעים כמעט שנה בחקר ספקי שירות ונכסים. לכן שיווק מחדש הוא כלי חשוב בשמירה על קשר וליווי הלקוח בתהליך ההתלבטות עד להמרה.

בקמפיין מסוג זה כדאי להחליף את הקריאטיב מידי פעם כדי לא לשחוק את המודעה לאותו קהל וגם להתאים את הקופי לקהל שכבר מכיר את החברה.
בנוסף תוכלו לעשות קמפיין 'קטלוג דינמי' שמתבסס על קטלוג הנכסים למכירה, כשלכל נכס מוגדר עמוד נחיתה ותמונות לשיווק. באופן זה תוכלו להציג ללקוחות מודעות בהתאם לנכסים שהם צפו בהם בעבר ולעודד אותם להמשיך במסע ההמרה. לדוגמה – אם לקוח צפה באותו נכס כמה פעמים אך לא התקדם ליצירת קשר – המודעה תציג את אותו נכס עם מסר של "זוכר אותי?" והפעם עם הצעה שקשה לסרב לה כמו הנחה בדמי תיווך או הורדה של מחיר הנכס.

 

מקווים שהטיפים יעזרו לכם לבניית אסטרטגיה שיווק דיגיטלי לקידום נדל"ן.
וזכרו, כמו שהמומחיות שלכם היא נדל"ן, המומחיות שלנו היא שיווק דיגיטלי – אז אם יש שאלות מוזמנים לפנות אלינו.