אלגוריתם הדירוג של גוגל נחשב לאחד הסודות השמורים ביקום. לאחרונה הודלפו אלפי מסמכים פנימיים של גוגל והועברו לידיהם של שני מומחי SEO, ראנד פישקין מ-SparkToro ומייק קינג  מ-iPullRank. הם אימתו וניתחו את המידע שהופיע במסמכים, והגיעו למסקנה שגוגל לא תמיד אמרו את האמת על הגורמים המשפיעים או לא משפיעים על המיקומים בתוצאות החיפוש.

 

מדליף המסמכים, לא עובד גוגל לשעבר כפי שחשבו בהתחלה

 

מה אפשר ללמוד מהמסמכים שהודלפו מגוגל?

המסמכים מתייחסים לכ-14,000 אלמנטים המשפיעים על הדירוג, אבל הם לא מציינים מה מידת ההשפעה שלהם על הדירוג.

 

לקישורים, כל עוד הם מגוונים ורלוונטיים, עדיין יש תפקיד חשוב בדירוג האתר. אבל חשיבותם פוחתת כשכוונת החיפוש היא ניווט. כלומר, גוגל מבינים שמי שמחפש את האתר "פייסבוק", לדוגמה, רוצה להגיע אל האתר עצמו, וכתיבת תוכן על "קידום בפייסבוק", למשל, ובניית קישורים מסיבית אליו, לא תשפר את התחרות.

 

למותגים גדולים ומוכרים יש עדיפות בתוצאות החיפוש על פני אתרים ועסקים קטנים ועצמאיים. "אם יש עצה אוניברסלית אחת לאנשי שיווק שרוצים לשפר את המיקומים והתנועה האורגנית", כותב ראנד פישקין, "היא: בנו מותג מוכר, פופולרי ובעל שם בסביבתכם, מחוץ לחיפוש בגוגל".

 

עבור אתרים חדשים ועסקים קטנים ובינוניים ההשפעה של SEO היא נמוכה יחסית, כל עוד לא אין מוניטין מבוסס וכמות משמעותית של חיפושים של שם המותג. כלומר, לאתרים חדשים ולא מוכרים יהיה קשה להתחרות במותגים בעלי שם בקידום תוכן, גם אם הוא ידידותי למנועי חיפוש ועומד בהנחיות האיכות של גוגל.

 

החשיבות של מדדי דירוג קלאסיים כמו מדד PageRank, טקסט הקישורים (Anchor Text) והתאמה מלאה של הטקסט לשאילתת החיפוש פחתה במשך השנים. כותרות העמוד (Page Title) עדיין משפיעות על הדירוג. גם לתאריך עדכון התוכן יש השפעה כלשהי.

 

גוגל הכחישו במספר הזדמנויות שהקלקות על התוכן משפיעות על המיקומים (אולי כדי למנוע מניפולציות של הקלקות פיקטיביות), אבל המסמכים מראים תמונה הפוכה. גוגל נעזרים במספר מדדים כדי למדוד ולהעריך את איכות ההקלקות על התוכן, כולל ההקלקות שהובילו לביקור הממושך ביותר בתוכן.

 

גוגל אוספים נתונים על מדדי התנהגות של גולשים בדפדפן כרום ומשתמשים בהם לדירוג אתרים.

 

גוגל גם הכחישו את קיומו של מדד סמכות לאתר (authority score), אבל המסמכים מראים שגוגל משתמשים ברכיב הנקרא SiteAuthority, והוא כנראה משמש לדירוג כללי של איכות האתר.

 

גוגל אומנם שומרים מידע על כותבים ורואים בהם מעין מותגים, אבל המסמכים מצביעים על כך שהמדד E-E-A-T (ניסיון, מומחיות, סמכות ואמינות) משפיע פחות ממה שנוטים לחשוב.

 

לסיכום:

רכיבים משפיעים:

 

רכיבים משפיעים פחות:

נמשיך לעקוב ולעדכן על חשיפת המסמכים על אלגוריתם הדירוג של גוגל והשפעתם על עולם ה-SEO.