הבלוג שלנו

פרסום בטיקטוק – איך להקים קמפיין אפקטיבי?

'Gilad Sasson'
14 ביולי 2021
זמן קריאה: 5 דקות

ב-1999, סבא שלי, יקותיאל משה נקודה, הגיע למנוע החיפוש אלטה ויסטה עם 50$ בכיס וביקש מהם "תעשו לי פרסומת", השאר היסטוריה.

 

הסיפור אולי לא הכי אמיתי אבל כמפרסמים ובעלי עסקים עלינו תמיד להיות קשובים ודרוכים להתפתחויות והזדמנויות חדשות בערוצי המדיה השונים, לשים עין על פלטפורמות פרסום ורשתות חברתיות בצמיחה ולא לשים את כל הביצים בסל של גוגל ופייסבוק, ותמיד לחפש הזדמנויות. הזדמנות טובה שאולי עדיין לא מספיק מנוצלת בארץ היא הפרסום בטיקטוק.

 

בעולם כבר ראינו לא מעט מותגים שיצאו בקמפיינים גדולים ומקוריים בטיקטוק והשיגו תוצאות מעולות מבחינת חשיפות, מעורבות וברנדינג.

כמה דוגמאות לקמפיינים ממומנים בטיקטוק

מותג הממתקים Gushers בפרסומת עם מעל 5 מיליון צפיות.

@therealgushersWorms catch fish… Gushers catch friends?! ##gushers ##fishing ##comedy ##funny ##foryou♬ original sound – Gushers

חברת המכוניות BMW עם ה-e1 Challenge שנועד לקדם דגם חדש מ2019 וזכה ליותר מ-6 מיליון צפיות

 

@falcopunchEndless ##joy with @skyandtami , @patrox & ##BMW 😎 Join ##THE1challenge ##anzeige♬ Like That – NGHTMRE & Big Gigantic

גם בארץ טיקטוק נראית כמקום טוב למותגים גדולים לייצר באזז חזק אצל פלח אוכלוסיה צעיר.

מה שנותר עוד לגלות הוא האם מדובר בערוץ עם פוטנציאל גבוה גם מבחינת performance (לידים, רכישות אונליין וכדומה)?

 

קצת רקע על טיקטוק:

טיקטוק (TikTok) נמצאת בבעלות חברת ByteDance הסינית, אשר רכשה את האפליקציה הפופולרית מיוזיקלי ב-2017. האפליקציה מאפשרת להעלות קטעי וידאו קצרים (עד 60 שניות) עם סאונד, והיא כיום אחת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם בקרב צעירים (כ-40% מהמשתמשים בגילאים 16-24). הטירוף לא פסח על ישראל, ובה יש 3 מיליון משתמשים חודשיים, מעל 6 מיליארד צפיות חודשיות בממוצע ו-41 דקות צפייה ממוצעת יומית. (יהיו שיגידו שהאפליקציה נהייתה פופולרית מדי בישראל, לראיה).

tiktok stats

Embedded from: SocialPilot

 

איך מפרסמים בטיקטוק סוגי קמפיינים, מודעות, אפשרויות טרגוט ועוד  

בדומה לפייסבוק, מדובר בפלטפורמת פרסום בניהול עצמי (self serve): קודם כל יש להירשם, להכניס אמצעי תשלום, וליצור חשבון מנהל מודעות בלינק. לאחר מכן, ניתן ליצור קמפיין בממשק אינטואיטיבי שדומה לפלפטפורמות פרסום אחרות כמו פייסבוק ולינקדאין. אפשר לראות את המבנה המוכר של קמפיין → קבוצת מודעות → מודעה. יש לבחור מטרה לקמפיין מתוך האופציות הבאות:

  • חשיפות (reach)
  • תנועה
  • הורדות של אפליקציה
  • צפיות בווידאו
  • המרות

המבחר מעט דל בהשוואה למה שאנחנו מכירים מפרסום בפייסבוק, אך שימו לב שהמטרות הכי חשובות נמצאות.

 

נראה שהפלטפורמה מתאמצת להוריד חסמי כניסה, ומעבר לקלות ביצירת חשבון, החברה מעלה המון מידע למרכז העזרה באתר  ומשתמשת בנציגים לתמיכה בהקמה. עוד דבר המעיד על כך הוא העובדה כי התקציב המינימלי לקבוצת מודעות עומד על 20$ ליום. אולם, ההמלצה של הנציגים היא לפחות 50$ ליום ברמת הקמפיין.

 

מבחינת קהל יעד, הטרגוטים כרגע מאוד רחבים וכלליים. המשתנים המרכזיים שניתן לשלוט בהם הם גיל, מגדר ומיקום לצד מספר תחומי עניין רחבים. ההמלצה של הנציגים כאן היא לאמץ את הטרגוט הרחב ולאפשר לאלגוריתם להסתגל תוך כדי תנועה ולמצוא את המשתמשים שיתעניינו במוצר או בשירות. סוגי הבידים הזמינים הם עלות לקליק (CPC), ל-1000 צפיות (CPM) ולצפיות של 6 שניות או יותר בוידאו (CPV).

ומה לגבי הקריאייטיב?

כדי להתאים את הקמפיין שלך לסגנון, קצב והדינמיות של הפלטפורמה, כדאי להיות חדשני ויצירתי בהכנת הקריאטיב שלך. לשם כך, טיקטוק מספקת מספר כלים חדשניים שיסייעו בתהליך יצירת הקריאייטיב המושלם עבורכם: 

 

פסקול חכם:

הסאונד של הווידאו הוא כמובן פרמטר חשוב המשפיע על התוצר הסופי. שימוש נכון בקצב ובמנגינה ישליך על סגנון הוידאו כך שיתאים את עצמו למותג ולמסר שרוצים להעביר. 

הפסקול החכם הופך את בחירת הסאונד לקלה מתמיד ומאפשר למפרסמים להעלות סרטונים והמערכת תבחר באופן אוטומטי את הפסקול שמתאים לקריאטיב, בהתאם למותג ולסרטונים הקודמים של אותו מפרסם.
בנוסף ישנה אפשרות לשנות את המוזיקה ולהתאים את עוצמת הקול, הפסקול חכם מציע מאגר של אלפי קטעי מוזיקה בז'אנרים שונים, דבר שפותר לחלוטין את הבעיה של מוזיקה המוגנת בזכויות יוצרים ומאפשר למפרסמים להשתמש בכל קטעי המוזיקה ללא עלות נוספת. 

ואם קשה לכם לבחור את הפסקול המתאים, תמיד אפשר לנסות פסקולים שונים ולבדוק את הביצועים של המודעות. תוכלו להשתמש באופטימיזציית הקריאייטיב האוטומטית של טיקטוק, ACO, כדי לבחון במהירות ובאופן אוטומטי מספר קריאייטיב ולתת לאלגוריתם להחליט לפי התוצאות.

smart soundtrack

וידאו חכם:

עריכת וידאו היא תהליך ידני ארוך שדורש זמן וידע וכאן נכנס לתמונה הוידאו החכם, כלי חדש ליצירת וידאו, שפועל בצורה אוטומטית ע"י בינה מלאכותית ומאפשר לשלב קליפים, תמונות, מוזיקה, טקסט, אפקטים ופילטרים על מנת לייצר את הסרטון המושלם.
בשימוש עם הוידאו החכם המפרסם יכול להעלות תמונה וסרטון (אחד או יותר) והבינה המלאכותית תנתח אוטומטית את הסרטונים ותייצר מהם קליפים ערוכים עם מוזיקה מתאימה. לדבריי טיק טוק, ה"וידאו החכם" מייצר עריכת וידאו חלקה הכוללת מעברי וידאו והתאמה לקצב המוזיקה, תוך שמירה על האלמנטים העיקריים של הסרטון והמותג. כמובן שגם כאן יש בידכם את היכולת לבצע שינויים ולבסוף לשמור מספר קליפים שונים ולבחון את הביצועים שלהם. 

smart video

תבנית וידאו:

עוד כלי שהופך את תהליך יצירת מודעות וידאו לקל יותר ומאפשר למפרסם לבחור תבנית מוגדרת, מתוך מבחר תבניות, אליה הוא מעלה תמונות, טקסט וסמלים של המותג. התבניות הן רספונסיביות וניתן להתאים אותן באופן אישי לגודל והיחס של הקריאייטיב, בין אם הוא אנכי אופקי או ריבועי.
במאגר התבניות תוכלו למצוא תבנית לכל מטרה שיווקית, בין אם מדובר בסרטון תדמית, סרטון הנעה לפעולה או עידוד מעורבות. בנוסף, בכל תבנית יש למפרסם אפשרות לבחור פסקול מתאים ללא עלות.

video template

לסיכום, האם הפרסום בטיקטוק עובד? אולי

תלוי בעסק ובמטרות הקמפיין. בהיעדר אפשרויות טרגוט ואופטימיזציה נרחבות כמו בפייסבוק למשל, אנחנו עדיין ספקנים לגבי היכולת להביא תוצאות משמעותיות בתחומים של לידים ורכישות אונליין. עם זאת, עדיין מדובר בהזדמנות מעניינת ששווה לנסות ואנו רואים תוצאות מעניינות בתחומים כמו אופנה, קוסמטיקה, רכב, בריאות ומתנות. ניסיתם להריץ קמפיין בטיקטוק? נשמח שתשתפו אותנו. מסתבכים? דברו איתנו.