גוגל פרסמו עדכונים על איך מנוע החיפוש מתייחס לדומיינים עליונים (TLD, Top Level Domain, כלומר הסיומת שמופיעה אחרי הנקודה), כולל דומיינים עליונים חדשים כמו guru. או how., ישנים (com, info וכדומה) ובין-לאומיים (סיומות בשפות לא לטיניות כמו רוסית, סינית, ערבית – עדיין לא בעברית).
בבלוג הרשמי של גוגל וובמסטר טולס פורסם אתמול פוסט בנושא (Google's handling of new top level domains) ובו ענה ג'ון מולר על כמה מהשאלות המטרידות את אנשי קהילת קידום האתרים בנושא דומיינים עליונים והיחס של גוגל אליהם.
בקצרה, לגוגל אין העדפה לדומיין עליון כזה או אחר, וכל הדומיינים העליונים מקבלים יחס שווה בתוצאות החיפוש. אם הדומיין העליון משויך למיקום ספציפי, גוגל ייחסו אותו למדינה הספציפית ויראו בו סימן לכך שהאתר רלוונטי יותר במיקום גאוגרפי ספציפי.
הנה כמה מהשאלות והתשובות שפורסמו בפוסט:
ש: איך הדומיינים העליונים הגנריים החדשים ישפיעו על החיפוש? [הכוונה לסיומות כמו art, .yoga, .radio וכדומה] האם גוגל שינו את אלגוריתם החיפוש לטובת הדומיינים האלה? מה החשיבות האמיתית שלהם בחיפוש?
ת: באופן כללי, המערכת מתייחסת לדומיינים העליונים החדשים כמו אל כל דומיין עליון גנרי (כמו com ו-org). מילות מפתח בדומיין העליון אינן מעניקות יתרון או חסרון בחיפוש.
ש: מה לגבי דומיינים בין-לאומיים בשפות שאינן אנגלית. האם גוגל סורקים ומאנדקסים אותם כדי שיהיה אפשר להשתמש בהם בחיפוש?
ת: כן. הדומיינים העליונים האלה יכולים לשמש כמו כל דומיין עליון, וקל לוודא שגוגל מאנדקס אותם באמצעות פקודת החיפוש site: ושם הדומיין. גוגל מתייחסים לתרגום לקוד כאל שווה ערך לגרסה הלא מקודדת [כלומר: %D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A1%D7%91%D7%95%D7%A7 שווה ערך לפייסבוק], לכן אין צורך להפנות את אחת הגרסאות או להוסיף להן תג קנוניקל בנפרד. לגבי שאר הרכיבים של כתובת האתר, מומלץ להשתמש בקוד UTF-8 כשהתווים אינם באותיות לטיניות.
ש: האם הדומיין העליון BRAND. יקבל יותר או פחות משקל מ-com?
ת: לא. הדומיינים האלה יקבלו יחס שווה כמו כל דומיינים עליונים גנריים אחרים. הם יידרשו לאותה תצורה ולאותן הגדרות גאוגרפיות, אבל הם לא יקבלו יותר משקל או השפעה בדרך שבה גוגל סורקים, מאנדקסים ומדרגים כתובות אתר.
ש: איך גוגל מתייחסים לדומיינים עליונים של שמות ערים (כמו london. למשל)?
אף על פי שהם נראים ממוקדים לאזור מסוים, גוגל יתייחסו אליהם כאל דומיין גנרי, בדומה לאיך שהם מתייחסים לדומיינים עליונים כמו eu. או asia. ייתכן שבהמשך יהיו יוצאי דופן לפי אופן השימוש בדומיינים האלה בפועל.
ש: מה לגבי דומיינים רשמיים של מדינות (ccTLDs כמו il, .uk. וכדומה): האם לגוגל יש העדפה לדומיינים האלה כדומיינים מקומיים בעבור אנשים המחפשים בארצות אלו?
ת: מלבד כמה יוצאי דופן (המפורטים כאן) גוגל משתמשים בדומיינים האלה במיקוד הגאוגרפי של האתר, ורואים בדומיין אינדיקטור לכך שהאתר מתאים יותר למדינה הרלוונטית.
ש: האם גוגל יתמכו בהעברת דומיין מהסיומת .com לדומיין עליון חדש למטרות קידום אתר? איך אפשר להעביר אתר בלי לאבד את המיקומים ואת ההיסטוריה שלו?
ת: גוגל מתייחסים אל המעבר הזה כמו אל כל מעבר אתר ושינוי דומיין, וגם עיבוד אתר שעבר שינוי דומיין עליון יכול לקחת זמן, לכן מומלץ לבחור דומיין שיתאים ליעדים ארוכי טווח.