קידום אתרים מקצועי

מה זה קידום אתרים?

קידום אתרים או SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization, אופטימיזציה למנועי חיפוש) הוא שם כולל לפעולות שנעשות באתר (on-site SEO) ומחוצה לו (Off-site SEO) כדי להבטיח שהאתר יימצא בתוצאות החיפוש האורגניות (הלא ממומנות) של מנועי החיפוש. קידום אתרים מקצועי גם ידאג לשפר את מיקומי האתר במילות מפתח רלוונטיות, שתואמות את שאילתות החיפוש של המשתמשים.

 

למה להשתמש בשירות קידום אתרים מקצועי?

מנועי החיפוש הגדולים – גוגל, בינג ויאהו – הם אחראיים למרבית התנועה הנכנסת לאתרי אינטרנט. אמנם גם אתרים חברתיים יכולים להביא תנועה לאתר, אבל רוב הגולשים מנווטים באינטרנט באמצעות מנועי חיפוש. אתרים שלא נמצאים בתוצאות החיפוש או שמקשים על רובוטי הסריקה לסרוק את התכנים שלהם עלולים להפסיד תנועה ממוקדת של מבקרים ולקוחות פוטנציאליים.

מנועי החיפוש נעשים יותר מתוחכמים והם כל הזמן עובדים על שיפור הטכנולוגיות שסורקות את הרשת ומתאימות בין שאילתות החיפוש לאתרים.. במקביל, האינטרנט נעשה יותר ויותר תחרותי, ומחקרים עדכניים מציגים הבדלים עצומים בין התנועה הנכנסת לאתרים שהשתמשו בשירות קידום אתרים מקצועי והגיעו למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, לבין אתרים שמדורגים בעמודי תוצאות פנימיים.

 

תמונה: Chitika

 

מה החסרונות של קידום אתרים לא מקצועי?

קידום אתרים יכול להגדיל משמעותית את החשיפה של האתר ללקוחות פוטנציאליים ולהגביר את המכירות, אבל בידיים לא מקצועיות הוא עלול לגרום נזק שייקח זמן רב לשקם. חברת קידום אתרים לא מקצועית יכולה לבזבז את הזמן והכסף של בעלי האתר ואף לסכן את האתר ולגרום לענישתו ולהסרתו מתוצאות החיפוש.

יש חברות קידום אתרים שמציגות את עצמן כמקצועיות, המבטיחות תוצאות מדהימות, בזמן קצר, ובפועל הן נסמכות על חוסר הידע של הלקוחות בתחום קידום האתרים. חברות כאלה ייגבו מכם כסף מבלי להביא לשיפורים משמעותיים וארוכי-טווח לנוכחות האתר בתוצאות החיפוש. גרוע מכך, כמה משיטות הקידום הנהוגות בחברות מסוג זה יכולות להזיק לאתר בטווח הארוך.

 

איך לזהות חברת קידום אתרים מקצועית?

יש כמה דרכים לזהות חברת קידום אתרים מקצועית:

  • חברה מקצועית תציב ציפיות מציאותיות בנוגע לתוצאות הקמפיינים ותהיה כנה ושקופה לגבי שיטות הקידום שהיא משתמשת בהן.
  • לחברת קידום מקצועית לרוב יש נוכחות ברשת (בלוג מקצועי, פעילות ברשתות חברתיות והשתתפות בכנסים מקצועיים וכדומה), מוניטין חיובי בתעשייה והיא נתפסת כסמכות בתחומה.
  • חברה מקצועית תציג תהליכי עבודה (סקירה טכנית של האתר ושל הקישורים הנכנסים אליו, תוכן חדש או המלצות לתוכן, דו"ח מיקומים שבועי או חודשי), המלצות לשיפור האתר (המלצות תוכן ואופטימיזציה של תוכן קיים; המלצות לבלוג ולפעילות ברשתות חברתיות; המלצות לקישורים חדשים ולהסרת קישורים קיימים וכו'). אם חברת הקידום הציגה לכם את כל אלה, סימן שהאתר נמצא בידיים טובות ואמינות, ויש להניח שעם הזמן תיראה עלייה במיקומים בתוצאות החיפוש, בתנועה האורגנית ובהמרות.
  • לחברה מקצועיות יש לקוחות היכולים להמליץ על שירותי החברה.
  • המבחן הטוב ביותר: הרימו טלפון, קבעו פגישת היכרות והתרשמו בעצמכם.

 

מה נצפה למצוא אצל חברת קידום אתרים מקצועית:

 

לסיכום, חברת קידום אתרים מקצועית יכולה לדחוף קדימה את האתר ולהביא לחשיפתו ולכמויות של מבקרים. לעומת זאת שירותי קידום לא מקצועיים עלולים לפגוע במטרות השיווקיות של האתר, ואף להביא להענשתו ולהסרתו מהאינדקס של מנועי החיפוש.

רוצים לשמוע עוד?