הבלוג שלנו

פרידה מ-Google Webmaster Central

'Gilad Sasson'
12 בנובמבר 2020
זמן קריאה: 2 דקות

 

אחרי 14 שנים, גוגל הודיעו כי הם נפרדים מהמותג Google Webmaster Central, שכלל את הבלוג הרשמי בענייני סריקה ואינדקס, פורומים, הנחיות למפתחים ועוד, ומשנים אותו ל-Google Search Central. הסיבה הרשמית – המונח וובמאסטר התיישן ונמצא פחות בשימוש. "מעט מקצועני אינטרנט מזדהים כוובמאסטרים. יש יותר סיכוי שהם יגדירו את עצמם מקדמי אתרים, אנשי SEO, אנשי שיווק באינטרנט, בלוגרים, מפתחים או בעלי אתרים, אבל רק מעט ישתמשו במונח וובמאסטר", נכתב בהודעה (שפורסמה בבלוג של Google Webmaster Central, שעדיין לא שינה את שמו או הופנה).

 

גם הנתונים בגוגל טרנדס תומכים בתאוריה של גוגל, ומראים שהשימוש בביטוי וובמאסטר היה בשיאו ב-2007, ומאז רק הלך והידרדר.

google trends - webmaster

 

קצת נוסטלגיה:

  • Google Webmaster Central הוצג לראשונה באוגוסט 2006 (בפוסט שכותרתו: We love you, webmasters). במקור הוא נועד להחליף את Inside Google Sitemaps, ששימש מעין מקור מידע לגבי ההיבטים הטכניים של SEO, לרוב בהמשך לשאלות שנשאלו בקבוצת מפות האתר של גוגל.
  • ב-2006 תוצאות החיפוש בגוגל נראו כך:

תוצאות החיפוש בגוגל 2006

(כן, גם אז ויקיפדיה היו ראשונים)

הפוסטים הראשונים בבלוג עסקו בחידושים של Google Webmaster Tools (היום Google Search Console) כמו האפשרות ליידע את גוגל על הגרסה המועדפת של האתר (עם או בלי www, https עוד לא נולד) ותצוגת השגיאות החדשנית.

google search console 2006

  • גוגל כבר נפטרו מ-Google Webmaster Tools ב-2015 ושינו אותו ל-Google Search Console. בינג עדיין משתמשים באותו שם ארכאי.

 

כל מקורות המידע של גוגל לתעשיית החיפוש:

 

ומלבד עדכונים, הוא יבליט פוסטים פופולריים בקטגוריות כמו נתונים מובנים, עדכוני אלגוריתם, חידושים ב-Search Console, מעבר למובייל-פירסט אינדקס ועוד, וגם עדכונים להנחיות למפתחים.

 

  • הפורומים יעברו ל-Google Search Central Help Community ויכללו פורומים ייעודיים לענייני סריקה, אינדוקס ודירוג, בטיחות אתר, בקשות להסרת תוכן מתוצאות החיפוש, SEO בינלאומי ועוד.

 

  • גם ערוץ היוטיוב וחשבון הטוויטר שינו את שמותיהם:

https://www.youtube.com/googlewebmasters

https://twitter.com/googlewmc

 

 

לסיכום, אנחנו אומנם לא מאמינים לכל מילה שנכתבת בבלוגים או בהנחיות הרשמיות של גוגל, אבל לרוב Google Webmaster Central עזר לנו להבין את גוגל ולהנחות את לקוחותינו בהתאם.