הבלוג שלנו

חטיפת רשומות בגוגל מיי ביזנס

shlomit
16 בנובמבר 2020
זמן קריאה: 2 דקות

חטיפה של חשבונות בגוגל לעסקים היא תופעה שבה גורם חיצוני (מתחרה, למשל) תובע בעלות על פרופיל עסקי בתוצאות החיפוש הלוקאליות בגוגל, ולאחר מכן גם משנה את המידע על העסק. לפי דיווחים בעולם ומספר הפניות לתמיכה של גוגל, יש עלייה בניסיונות חטיפה של חשבונות גוגל לעסקים (Google My Business או בקצרה GMB) בידי ספאמרים. התופעה הזו מזיקה במיוחד לעסקים מקומיים קטנים, שבימים אלה פרנסתם תלויה במידה רבה בנוכחות בגוגל.

 

עבור ספאמרים, האקרים וסתם חורשי רע, חטיפה של חשבונות גוגל היא פעולה פשוטה יחסית לתרמיות אינטרנט אחרות: כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור "הצהרת בעלות על כרטיס המידע" בגרף הידע. לאחר מכן יישלח מייל אימות לבעלים הרשומים של המותג או העסק, ואם הנ"ל יאשר את הבקשה ברגע של תמימות או הסחת דעת, הבעלים החדשים יוכל לשנות את פרטי העסק.

 

באחת הדוגמאות נחטף פרופיל של משרד עורכי דין המתמחה בתעבורה ומספר הטלפון שלו שונה לזה של משרד עורכי דין המתמחה בנזקי גוף. בדוגמה אחרת, החטיפה נעשתה בטעות: הפרופילים של רשת אופטיקה דנית, Spacesavers, ושל רשת הסופרמרקטים Bilka סומנו (בידי גוגל או גורם אחר) ככפולים ואוחדו לפרופיל כלאיים אחד ששילב מידע על שני המותגים. כך, הבעלים של חברת האופטיקה יכול היה להשתלט בקלות על הנוכחות הדיגיטלית של רשת הסופרמרקטים.

 

חטיפת רשומות בגוגל לעסקים - דוגמה

בדוגמה הזאת גם פנייה לגוגל מטעם נציגי חברת האופטיקה לא עזרה, ולאחר תהליך אימות העסק הם נשארו עם גישת ניהול לרשת הסופרמרקטים. האירוניה היא שחברת השיווק שמייצגת את חברת האופטיקה מייצגת גם את המתחרה המרה ביותר של רשת הסופרמרקטים, ולו רצתה הייתה יכולה לנצל לרעה את השליטה בפרופיל.

 

איך להגן על הפרופיל העסקי מפני חטיפה?

ההמלצה של גוגל היא לדחות בקשות לתביעת בעלות על העסק המגיעות מגורמים לא מזוהים. בנוסף, מומלץ לצמצם ככל האפשר את מספר המנהלים בכל פרופיל עסקי. ככלל, ככל שיותר אנשים מעורבים כך יש סיכוי גדול יותר שאחד מהם יאשר בטעות את תביעת הבעלות של גורם חיצוני כלשהו.

 

חטפו לכם את הפרופיל העסקי בגוגל? לא יודעים מי מנהל לכם את החשבון? מחפשים את עצמכם בגוגל והתוצאות לא הגיוניות? דברו איתנו