chatgpt

מאז הופץ ChatGPT לקהל הרחב כבר דובר על כך שהוא לא רק יחליף את מנוע החיפוש גוגל, אלא גם את בני האנוש שעוסקים בקידום בגוגל – מכותבי תוכן ועד מתכנתים.

אבל האם תוכן שנכתב על ידי  ChatGPT(או כלי בינה מלאכותית אחרים) באמת יכול להחליף תוכן שנכתב בידי מומחים בתחומם? איך גוגל מתייחסים לתוכן שנכתב על ידי בינה מלאכותית? איך הצפה של תוכן רובוטי תשפיע על תוצאות החיפוש?

בשלב זה, מוקדם לענות בהחלטיות על כל השאלות האלה; אבל אחרי כמה חודשים של אינטראקציות עם ChatGPT כבר אפשר לדעת אילו משימות תוכן אפשר להטיל על ChatGPT, ואילו כדאי להשאיר בכל זאת לאנשי המקצוע.

 

קצת רקע כללי: מה זה ChatGPT?

כמקובל, נתתי ל-ChatGPT לענות על השאלה:

ChatGPT  (Generative Pre-trained Transformer 3) הוא מודל שפה מבוסס AI (בינה מלאכותית) לעיבוד שפה שפותח על ידי חברתOpenAI . ChatGPT אומן על כמות גדולה של טקסטים מהאינטרנט, ספרים ומקורות אחרים, והוא מסוגל להגיב לפניות של המשתמשים בתגובות טקסט ברמה כמעט אנושית.

ל-ChatGPT יש יישומים מעשיים רבים, כולל תרגום שפה, פיתוח צ'אטבוט, השלמת טקסט, שכתוב, הגהה ויצירת תוכן מכל סוג ולכל מטרה.

 

בהקשר של SEO, אפשר להיעזר ב-ChatGPT בכמה דרכים:

מחקר מילים ורעיונות למילות מפתח

אפשר להיעזר ב-ChatGPT כבסיס למחקר מילים ונושאים. לדוגמה, ביקשתי ממנו לייצר מחקר מילים על הקשר בין SEO ובינה מלאכותית.

chatgpt - keyword research

בהמשך אפשר לבקש מ-ChatGPT להתמקד בנושא או בביטוי מסוים, או לקבץ מילות מפתח לפי תתי-נושאים, כוונות המשתמש או קטגוריות אחרות. כמובן, ככל שההנחיות (Prompt) יותר ספציפיות ומדויקות כך מתקבלות תוצאות רלוונטיות יותר. החיסרון העיקרי הוא שאי אפשר לקבל מידע על נפחי חיפוש או על טרנדים מהזמן האחרון.

chatgpt - keyword research by intent

 

רעיונות תוכן

אחד השימושים היותר מוצלחים של ChatGPT הוא במתן רעיונות לתוכן לאתר, לבלוג, לרשתות חברתיות ולכל מטרה אחרת.

chatgpt - content ideas

 

chatgpt - social media plan

chatgpt - content ideas2

אופטימיזציה לתוכן

ChatGPT יכול לעזור גם בכתיבת תגיות מטא, שכתוב כותרות משנה ובעוד משימות On-page SEO.

chatgpt - meta tags

 

כתיבה, שכתוב ותמצות תוכן

מההיבט של חיסכון בזמן ובכסף – היתרון העיקרי של ChatGPT הוא שהוא יכול לכתוב כל תוכן לפי הזמנה בתוך שניות.

בנוסף, אפשר להיעזר ב-ChatGPT בשכתוב תוכן והתאמתו לקהל יעד ספציפי, כתיבת תקצירים, ביקורות מוצרים, תשובות לשאלות נפוצות ועוד.

chatgpt - content writing

 

chatgpt - faq

 

chatgpt - product review

מה העמדה של גוגל לגבי תוכן AI?

עוד לפני השימוש הנרחב ב-ChatGPT, גוגל הזהירו מפני שימוש יתר בתוכנות בינה מלאכותית ליצירת תוכן ל-SEO, והדגישו את ההעדפה של "תוכן שנכתב על ידי בני אדם ועבור בני אדם".

אבל לאחרונה שינו גוגל את עמדתם לגבי תוכן AI (פחות או יותר במקביל להכרזתם על פיתוח בארד, צ'אטבוט מבוסס AI שיתווסף למנוע החיפוש) .נכון למדיניות הספאם העדכנית, לגוגל אין התנגדות עקרונית לתוכן שנכתב על ידי AI כל עוד הוא איכותי, מקורי ובעל ערך, רק לתוכן שנכתב (או תורגם) אוטומטית רק במטרה להערים על אלגוריתם הדירוג של גוגל.

במילים אחרות, לגוגל (כבר) לא אכפת מי כתב את התוכן, אבל לאיכות התוכן עדיין יש השפעה על המיקומים בתוצאות החיפוש.

 

מה החסרונות של תוכן שנכתב בידי ChatGPT?

 

chagpt - hallucinations

 

 

 

 

 

איך לכתוב תוכן בעזרת ChatGPT בלי להרגיז את גוגל?

למרות חסרונותיו, ChatGPT הוא כלי יעיל שכבר קשה לדמיין את עבודת ה-SEO בלעדיו. כמה טיפים שיעזרו להפיק ממנו את המיטב: