תוכן ל-SEO באמצעות AI

שנה עברה מאז הושק ChatGPT לקהל הרחב. ההתלהבות קצת דעכה, וכבר אפשר למצוא פחות כתבות הנפתחות בהצהרה "ביקשנו מ-ChatGPT לכתוב את ההקדמה…". אבל בשנה הזאת כלי הבינה המלאכותית כבר נעשו חלק בלתי נפרד מהעבודה השוטפת של אנשי תוכן ו-SEO.

 

כאן עולות השאלות: האם נוכל לחיות בלעדיהם? (לא) והאם גוגל יענישו אותנו על כך? (סביר להניח שכן).

 

תאורטית, היה אפשר להשתמש ב-ChatGPT ודומיו (Bard של גוגל, LLAMA של מטא, Claude ואחרים) כדי להפיק תוכן ל-SEO בקלות ובמהירות. בפועל, הפנטזיה הזאת מתנגשת עם דרישות האיכות של גוגל בכלל, ועם עדכון helpful content האחרון בפרט. בכתבה הזאת ננסה להבין איך לגשר בין ההתנגשויות האלה ולמצוא דרך להיעזר ב-AI עבור שיווק תוכן.

מה הבעיה עם תוכן AI ל-SEO?

כאמור, ChatGPT הוא לכאורה כותב התוכן המושלם: יעיל, מנומס ומומחה להכול, ולכן אפשר להיעזר בו לייצר כמויות של תכנים מקצועיים בכל נושא ולכל מטרה.

 

אבל אם למדנו משהו מההיסטוריה הקצרה ומלאת הטלטלות של ה-SEO – פתרונות קלים מובילים לעונשים כבדים של גוגל.

 

כך למשל, כמויות של תוכן דליל ובאיכות נמוכה שנועדו לתמרן את תוצאות החיפוש הביאו לנו את עדכון פנדה; תרמיות קישורים הביאו לנו את עדכון פינגווין, וכן הלאה.

 

אפשר להניח שכמויות של תוכן AI גנרי, מקצועי רק לכאורה, אבל לא מבוסס על ניסיון וידע מעשי יובילו להתאמות כלשהן באלגוריתם של גוגל, אם לא לעדכון ליבה דרמטי.

 

כבר עכשיו הנחיות האיכות של גוגל שמות דגש על תוכן איכותי, המבוסס על ידע וניסיון ומיועד לקהל אנושי, ועדכוני Helpful Content האחרונים רק מחזקים את המגמה הזאת.

 

הנחיות האיכות של גוגל מתומצתות בראשי התיבות E-E-A-T:

Experience (ניסיון) – תוכן המבוסס על ניסיון אישי או על ידע ממקור ראשון.

Expertise (מומחיות) – רמת הידע והמומחיות בנושא התוכן.

Authority (סמכות) – רמת האמינות של כותב התוכן ועד כמה הוא בעל סמכות בנושא.

Trustworthiness (אמינות) – מידת האמינות והיושרה של כותב התוכן והמוניטין הכללי של האתר.

 

כל אלה הן תכונות נדירות עד לא קיימות אצל ChatGPT. נכון, יש לו ידע תאורטי על כל נושא שבעולם, אבל אין לו שום ניסיון או ידע מעשי שיהפכו את התוכן למקור אמין וסמכותי במענה לשאלות חשובות כמו איזה אוזניות כדאי לקנות, איזו תרופת סבתא לשיעול באמת עובדת, והאם כדאי לבזבז זמן על העונה האחרונה של הכתר.

 

איך בכל זאת אפשר להשתמש ב-ChatGPT עבור תוכן ל-SEO?

למרות חסרונותיו, השימוש בכלי בינה מלאכותית יוצרת יכול לייעל את תהליך העבודה ולשפר את התוצאות.

 

כמה דברים ש-ChatGPT עושה לא פחות טוב מבני אדם:

 

1. רעיונות תוכן

ChatGPT יכול לקצר את שלב העלאת הרעיונות ולהציע בתוך שניות עשרות רעיונות בנושא מסוים או סביב מילת מפתח כלשהי.

פרומפטים לדוגמה:

רעיונות תוכן בעזרת ChatGPT

2. יצירת מבנה תוכן

פרומפט לדוגמה: צור מבנה תוכן עבור כתבה בנושא X. הכתבה צריכה לכלול מידע בנושאים Y ו-Z.

 

3. כתיבת טיוטת תוכן

אפשר להיעזר בכלי AI כדי ליצור את הבסיס לתוכן. אחר-כך אפשר ללטש, לשפר ולהוסיף מגע אישי, ניסיון, מומחיות וכל מה שגוגל אוהבים.

פרומפט לדוגמה: כתוב כתבה באורך X מילים בנושא Y לפי המבנה הבא… שלב את מילות המפתח A, B ו-C.

 

4. הגהה ועריכה

אפשר להשתמש ב-AI כדי לזהות שגיאות הקלדה או דקדוק וגם כדי לקבל חוות דעת על הקריאות של הטקסט, המבנה והסדר, וההתאמה שלו למטרה או לקהל היעד.

פרומפט לדוגמה: ערוך את הטקסט המצורף וודא שהוא מתאים לאתר ממשלתי.

 

5. On-Page SEO

כלי AI יכולים לקצר את תהליך האופטימיזציה של התוכן, להציע מילות מפתח ותגיות מטא.

פרומפט: כתוב Meta Title ו-Meta Description לתוכן בנושא X, שלב את מילות המפתח Y ו-Z.

 

איך לוודא שתוכן AI עומד בסטנדרטים של גוגל?

במסמך Creating helpful, reliable, people-first content גוגל מפרטים את השאלות שצריך לשאול כדי להעריך את איכות התוכן. כמובן שאי אפשר לעמוד בכולן בכל פריט תוכן, אבל אפשר להתמקד בכמה שאלות עיקריות ולוודא שהתשובה עליהן תהיה חיובית:

(כן, אפשר להיעזר ב-ChatGPT כדי לענות על השאלות האלה לגבי פריט תוכן נתון).

 

בשורה התחתונה, היתרונות של עבודה עם AI עולים על החסרונות. אומנם כדאי ללמוד מניסיון העבר עם עדכוני גוגל ולא לסמוך על ההצלחות המהירות שהוא יכול להשיג, אבל אין סיבה שלא להשתמש בו כדי לקצר תהליכים בעבודת ה-SEO.