העתיד של החיפוש בגוגל

האם AI יחליף את החיפוש בגוגל ויהרוג את ה-SEO? החשש הזה עלה לפני קצת יותר משנה, כשיכולותיו של  ChatGPT  נחשפו לקהל הרחב. סונדאר פיצ'אי, המנכ"ל של גוגל ושל חברת האב אלפאבית התראיין לגבי AI והעתיד של החיפוש באינטרנט וניסה קצת להרגיע. ריכזנו כאן נקודות עיקריות מהריאיון.

גוגל ובינה מלאכותית

פיצ'אי מדגיש שגוגל תמיד היו בחזית הקדמית של טכנולוגיות בינה מלאכותית, ושהחברה התחילה לעבוד על פיתוח תשתיות מתאימות כבר בשנת 2016.

עוד הדגיש שלהערכתו התחום של הבינה המלאכותית נמצא רק בשלבים הראשונים, ואנחנו עוד נופתע מגילוי היכולות של הבינה המלאכותית.

עתיד החיפוש

כשנשאל על עתיד החיפוש בגוגל, ההשפעה על אתרים ועל קידום אתרים, פיצ'אי העריך שבעתיד עדיין יהיה צורך באתרי אינטרנט. לפי דבריו, החיפוש בגוגל משתנה ומתפתח כל הזמן. אם לפני 10–15 שנה תוצאות החיפוש הציגו רק עשרה קישורים כחולים, היום הרבה חיפושים מובילים לתוצאות מסוג Featured Snippets, שבהן התשובה לשאילתת החיפוש מוצגת ישירות בגוגל. במקביל, גוגל המשיכו להציג תוצאות חיפוש ממגוון אתרים לצד התשובות הישירות כדי לאפשר למשתמשים לקבל מידע מעמיק יותר.

 

לפי פיצ'אי, האיזון הזה לא הולך להשתנות, השינוי היחידי הוא רק הטכנולוגיה. מבחינת גוגל, השימוש ב-AI ובמודלי שפה גדולים הוא המשך טבעי של השינויים במנוע החיפוש, ו-SGE (Search Generative Experience, או בתרגום חופשי חוויית חיפוש ג'נרטיבית) הוא השלב הבא באבולוציה של החיפוש בגוגל.

 

לבסוף, תיאר פוצ'אי את הבינה המלאכותית כטכנולוגיה שתשפר את הטכנולוגיות הקיימות: את החיפוש, את יוטיוב, את המכוניות האוטונומיות ועוד.

 

אגב SGE

פיצ'אי מדגיש שיש הבדל מהותי בין חוויית חיפוש ג'נרטיבית ובין שיחה עם צ'אטבוט מבוסס AI כמו ChatGPT או Gemini, וזו הסיבה ש-SGE לא הולך להחליף אתרי אינטרנט. ב-SGE המחויבות של גוגל היא להציג את התשובה המדויקת לשאילתת החיפוש ולייצג מגוון רחב של נקודות מבט.

לצפייה בריאיון המלא:

 

לסיכום, השימוש ב-AI לא חדש לגוגל, וגם לא תוצאות חיפוש עשירות המציגות מענה מהיר ותמציתי לשאילתות החיפוש. לפי התוכניות של גוגל, השימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית ישפרו וישנו את החיפוש, אבל לא יחליפו אותו (בינתיים).