ויקיפדיה היא אחד האתרים הפופולריים ביותר בעולם עם מיליוני ביקורים ייחודיים בכל יום. ויקיפדיה היא גם אחד מהאתרים המוערכים ביותר על ידי מנועי החיפוש; מחקר מהשנה שעברה הראה שהאנציקלופדיה השיתופית מופיעה בעמוד הראשון של 99% מהחיפושים בבריטניה, וחיפוש אקראי בגוגל יוכיח לכם שוויקיפדיה תופיע בראש התוצאות גם כשהתוכן הוא דל למדי (מה שוויקיפדיה מכנים "קצרמר" או Stub באנגלית).

מבחינת קידום אתרים, ויקיפדיה מציעה הזדמנות לבנות קישורי סמכות ולהגדיל את התנועה לאתר, רק שזה לא פשוט כל כך. את מיזם הוויקיפדיה הקימה ומפעילה קרן ויקימדיה, שהיא תאגיד ללא מטרות רווח. מטרת הוויקיפדיה אינה להפיק רווח כספי, אלא לספק תוכן חופשי, מדויק ואובייקטיבי. למרות התגית nofollow שנוספת לכל קישור חיצוני בוויקיפדיה, האתר הוא אבן שואבת לבוני קישורים שעורכים ערכים בוויקיפדיה ומוסיפים קישורים בהתאם לאינטרסים שלהם. לעורכי הוויקיפדיה אין עניין לפרסם קישורים שמשרתים מטרה מסחרית (או אחרת) ברורה, והם יכולים לערוך מחדש, למחוק ואף להכניס לרשימה השחורה אתרים שנתפסים בניסיונות חוזרים לזבל את ויקיפדיה.

איך בכל זאת אפשר להשתמש בוויקיפדיה למטרות קידום אתרים?

תמונה: nojhan בפליקר

איך להוסיף ערך לוויקיפדיה?

אם אתם מתכננים להוסיף ערך לוויקיפדיה, שימו לב שהוא עומד בתקן החשיבות של ויקיפדיה ושתוכלו לגבות את טענתכם במקורות חיצוניים, רצוי כאלה שנגישים ברשת, ושאפשר לאמת את נכונותם בקלות.

יהיה קל יותר להוסיף ערך לחברה גדולה עם תיק עיתונות עשיר. אם זוהי חברה קטנה וחדשה שרוב האזכורים שלה מגיעים מהודעות לעיתונות, יש סיכוי גדול שהערך יימחק בשל חוסר חשיבות ומוטב לחכות עם יצירת הערך בוויקיפדיה.

לסיכום, לבניית קישורים מוויקיפדיה יש ערך רב מבחינת SEO בשל מיקומיו הגבוהים של האתר בתוצאות החיפוש והסמכותיות שמנועי החיפוש מייחסים לאתר. יחד עם זאת, בניית קישורים בוויקיפדיה צריכה להיעשות בזהירות ולא בבת אחת, ולמשתמש ויקיפדיה המתחיל מומלץ קודם כל לערוך ערכים קיימים מאותה נישה ולהוסיף קישורים וערכים למטרות SEO רק אחרי שצוברים ניסיון ואמינות.