הבלוג שלנו

פינטרסט כמקור השראה למשווקים

'Gilad Sasson'
29 במאי 2012
זמן קריאה: 2 דקות

קצב הגדילה המהיר של הרשת החברתית פינטרסט (Pinterest) מושך אליה חנויות מקוונות ואנשי שיווק באינטרנט והם משתמשים בה כדי לבנות קישורים, נוכחות ברשת, למצוא רעיונות לתכנים ואף נעזרים בה בשביל מחקרי שוק.

פינטרסט הוא אתר שיתוף תמונות המאפשר למשתמשים ליצור ולהציג מעין לוחות מודעות המסודרים לפי נושאים כמו מקורות השראה, מתכונים, עשה זאת בעצמך וכדומה. המשתמשים יכולים להגיב זה לזה, לסמן את הדימויים או את המוצרים האהובים (לעשות לייק במלים אחרות) ולהעלות אותם מחדש בלוחות שלהם (repin). בעזרת המידע שמשתמשי פינטרסט משתפים מרצונם ברשת משווקים יכולים לעקוב אחר התנודות בטרנדים ובתחומי העניין של המשתמשים ולאסוף מידע לטובת פיתוח אסטרטגיות שיווקיות ומוצרים עתידיים.

מה לחפש בפינטרסט

בתפריט העליון של פינטרסט יש ארבעה כפתורים:

 Everything הכולל בסביבות 30 קטגוריות לפיהן פינטרסט ממיינים את התמונות המועלות לרשת;

Videos, הכולל סרטוני מדיה שמעלים המשתמשים;

Popular, המציג את התמונות הפופולריות ביותר בכל הקטגוריות,

Gifts, חנות המתנות הווירטואלית של הרשת בה גופים מסחריים יכולים להציג את מרכולתם.

הקטגוריות מחולקות למגוון נושאים הנע בין ארכיטקטורה לחתונות, והן דרך קלה ומהירה ללמוד מהו התוכן הפופולרי ביותר בכל נישה. מעצבים ומפתחי מוצר בכל תחום יכולים לשאוב ממקור זה מידע על המוצרים הנחשקים ביותר ועל טווח המחירים שמשתמשים מוכנים לשלם עליהם.

בעזרת סרגל החיפוש של פינטרסט אפשר למצוא מידע על ביטויים ספציפיים. כך, למשל, אתר העוסק בשיווק ברשתות חברתיות יחפש "social media" , יעקוב אחר התוצאות הפופולריות ביותר לאורך תקופה, ינתח את הרכיבים הוויזואליים והמילוליים מהם מורכבים התכנים שזכו למספר הרב ביותר של “likes” ו-“repins”, ויתכנן את אסטרטגיית השיווק העתידית בהתאם.

 

פינטרסט והאתר שלכם

כדי למצוא בפינטרסט דימויים שהושאלו מהאתר שלכם פשוט הקלידו בסרגל הניווט בדפדפן את השורה הזאת:

pinterest.com/source/domainname.com

התוצאות יראו לכם מהם המוצרים או הדימויים הפופולריים ביותר באתרכם. כמו כן, כדאי לשים לב לדרך שבה המשתמשים מתארים את המוצרים. התיאורים יכולים לשמש אתכם בקמפיינים פרסומיים עתידיים וכן בשיפור המוצרים הקיימים.

שימו לב גם לשמות שהמשתמשים נותנים ללוחות שלהם (boards). שמות הלוחות יכולים לתת לכם רעיונות נוספים למחקר מלים, לתכנים חדשים או לארגון מחודש של הניווט באתר.

לסיכום, הרשת החברתית פינטרסט יכולה לספק מגוון הזדמנויות למחקרי שוק שיכולים לסייע לכם בפיתוח ובשיפור מוצרים וקמפיינים פרסומיים, ובשיפור השימושיות של אתר האינטרנט.