הבלוג שלנו

8 טיפים לשיפור זמן השהייה באתר

'Gilad Sasson'
17 בינואר 2016
זמן קריאה: 6 דקות

בין אם אתם מעסיקים מקדם אתרים מקצועי ובין אם אתם מנסים לקדם את האתר שלכם בעצמכם, חשוב להכיר את המונח "זמן שהייה ממוצע". בהמשך נבין לעומק את ההגדרה המדויקת של המונח, אך ראשית חשוב להבין מהו תפקידו של הפרמטר הזה בעולם קידום אתרי אינטרנט.

בכל פרוייקט של SEO, אחת המטרות שעומדות לנגד עינינו, היא שיפור דירוגי האתר במנועי החיפוש ובדגש על גוגל. אחד מהפרמטרים שיש להם השפעה כזו או אחרת על דירוג האתר הוא אותו זמן שהייה ממוצע (Average time on site). למעשה זמן השהייה הוא כלי (אחד מיני רבים) באמצעותו גוגל מסיק מסקנות לגבי רלוונטיות האתר לגולשים. כאשר גולש נכנס לאתר שלכם דרך רשימת תוצאות החיפוש, גוגל בוחן האם הגולש אכן מצא את מבוקשו באתרכם. אם התכנים המפורסמים באתר רלוונטיים לגולש, סביר שיהיו רלוונטיים גם לגולשים אחרים שמחפשים מידע בנושאים דומים.

33193224_m

זמן שהייה איננו מדד אבסולוטי

חשוב להבין – זמן שהייה נמדד באופן יחסי בהתאם לסגמנט בו אתם פועלים. זמן שהייה ממוצע של בלוגים ואתרי תוכן, אינו זהה לזמן שהייה ממוצע של אתרי חנויות, לצורך העניין. כמובן שישנם חריגים כמו בכל תחום, אבל גוגל מודע היטב ל Benchmarks לפי סוגי אתרים שונים, וגם בהשוואה למתחרים בתוצאות החיפוש.

חשוב לזכור גם כי לא כל אתר בעולם משתמש בגוגל אנליטיקס, אבל אין זה אומר שלגוגל אין דרכים אחרות למדוד התנהגות גולשים – כמו דפדפן כרום למשל.

computer-767776_640

איך מודדים זמן שהייה?

עכשיו בואו נבין מהו אותו זמן שהייה באתר. על פניו היה אפשר לחשוב שגוגל מודד את הזמן מהרגע שהגולש נכנס לאתר שלכם ועד הרגע בו הוא יצא ממנו.

אבל האמת היא שאת זמן השהייה הוא מודד (באמצעות אנליטיקס) רק מהדף השני הנצפה פר Session. כלומר, נניח שפלוני אלמוני נכנס לקרוא את הפוסט המעניין הזה ובילה 3 דקות בקריאתו, גם אם התוכן היה מאוד רלוונטי עבורו, במידה והוא יעזוב את האתר בתום הקריאה מבלי לעשות פעולה כלשהי באתר גוגל יחשב את זמן השהייה שלו באתר כ-0 ואחוז הנטישה (bounce rate) של האתר יהיה 100% בביקור הספציפי הזה.

לעומת זאת אם פלוני אלמוני יקרא את הפוסט שלפניכם ומיד אחריו יעבור לעמוד נוסף באתר, זמן השהייה יתחיל לרוץ מהרגע שבו הוא עבר מהעמוד הראשון לעמוד השני ולעמודים שלאחריו.

יש דרכים טכניות לעקוף את המגבלה הזאת, ולהגדיר זמן שהייה מינימלי פר גולש על מנת שלא יספר בתור BR (Bounce Rate) אבל לא ניכנס לזה כרגע.

מכאן אפשר ללמוד שבקידום אתרים ישנה חשיבות לא רק למשיכת גולשים אל האתר שלך אלא גם ליכולת להשאיר אותם באתר יותר זמן, ובשורה תחתונה – להעביר אותם את המשפך השיווקי הרצוי, על מנת שיבצעו המרה. המרה היא כל פעולה שהופכת את הגולש מ"סתם גולש" לגולש מתעניין או לקוח פוטנציאלי מבחינת העסק – שיחת טלפון, השארת פרטים (ליד), מילוי טופס, רכישה, הורדה של קובץ מסוים או אפילו צפייה של מעל X עמודים באתר.

איך עושים זאת? לפניכם 8 טיפים לשיפור זמן השהייה באתר שלכם:

1. שיפור מהירות האתר

לגולשים אין הרבה סבלנות, הם מצפים שהמידע שהם מחפשים יהיה לפניהם ומיד. אתר שעולה לאט מדי הוא לחלוטין סיבה לנטישה עוד טרם עלה התוכן הרלוונטי, קל וחומר בגרסה הסלולרית של האתר (במידה ויש). כמו כן שיפור המהירות הוא נושא חשוב בפני עצמו גם לדירוג האתר בתוצאות החיפוש.

2. צמצום בפרסומות ופופ-אפים

זה ברור שאתם רוצים להתפרנס, לצרף גולשים לרשימות התפוצה או לגרום להם לעשות לייק לדף העסקי שלכם, אבל כל אלה גורמים להסחה מהמטרה שלשמה הגולשים הגיעו לאתר והיא צריכת המידע שהם חיפשו. גולשים לא אוהבים אתרים עמוסי פופ-אפים וזו אחת הסיבות הראשיות בגללם הם יעזבו את האתר מוקדם מהרגיל.

  1. 3. תאימות למכשירים ניידים

יותר ויותר גולשים גולשים היום דרך הטלפונים הניידים. המגמה הזו נמצאת בעלייה מטאורית ובקרוב מאוד הגולשים דרך מחשבים יהיו המיעוט (בתחומים רבים זה כבר המצב בשטח). עשו הכל כדי לאפשר גלישה נוחה וידידותית דרך הנייד. אתר שנראה מעוות בנייד או לא מאפשר גלישה וקריאה נוחות יסבול מנטישה על ידי גולשי הסלולר. למידע נוסף על שיפור מיקומי האתר הנייד בגוגל.

iphone-410311_640

  1. 4. הצגת מאמרים קשורים או דומים באמצע או בסוף המאמר

דיברנו על כך שזמן השהייה מחושב מהרגע שבו הגולש עבר לדף השני בעמוד. בדיוק בגלל הסיבה הזו אתם צריכים לעודד את הגולשים להמשיך את השהייה שלהם באתר ולפתוח עמודים נוספים עם תכנים רלוונטיים להם.

  1. 5. פתיחת קישורים חיצוניים בחלונות חדשים

אם הטקסטים שלכם מפנים לאתרים חיצוניים, הקפידו מאוד שבלחיצה על הקישורים האתרים יפתחו בחלונות חדשים ולא על חשבון הגלישה באתר שלכם. ברגע שלחיצה על הקישור "דרסה" את האתר שלכם, הסיכוי שהגולש יחזור אליו ביוזמתו הוא נמוך.

  1. 6. עיצוב מודרני של האתר

גולשים מחפשים מידע עדכני. גם אם אתם מומחים בתחומכם והאתר שלכם מלא בתוכן מעולה ויקר ערך, אם הוא נראה כמו האתר של הספרייה העירונית בבית שאן בשנת 2002, אין שום סיכוי בעולם שהגולשים יכירו בערך הרב שיש לאתר להציע. העולם שלנו הוא מאוד ויזואלי והפסיכולוגיה של הגולשים מושתתת על רושם ראשוני. רעננו את העיצוב של האתר שלכם אחת לכמה שנים. מה שהיה טוב ויפה בשנת 2009 ולאוו דווקא מתאים לסטנדרטים של 2016.

  1. 7. השקעה בתוכן איכותי ומניע לפעולה

יצא לכם ללחוץ על כותרת מרתקת ולגלות שהמאמר שתחתיה לא רק כתוב בצורה עילגת אלא גם לא מספק את יצר הסקרנות שיצרה בכם הכותרת? זו סיבה מצוינת לנטוש את האתר ובכעס. השקיעו בכתיבה של תכנים בעלי ערך אמיתי לגולשים שלכם. גרמו להם להישאר עוד ועוד באתר שלכם, להסתקרן מכם, להתעניין בכם ולרצות להשאיר לכם את הפרטים שלהם כדי שתתנו להם עוד תוכן איכותי ובעל ערך.

  1. 8. שימוש בויז'ואלים להעשרת התוכן

השקעתם בתוכן עשיר באתר והאתר שלכם עמוס מאמרים מצוינים שאתם מאמינים שיש להם ערך לגולשים שלכם. חשוב שתזכרו שקריאה באתרי אינטרנט היא לא קריאה מספר. טקסטים ארוכים, גם אם הם משובחים מאוד, מעייפים את הקוראים שלכם במהרה וגורמים להם לנטוש. הוסיפו ויז'ואלים: תמונות, גרפים, אינפוגרפים בכל מקום בו זה אפשרי, על מנת "לשבור" את רצף הקריאה, ולהקל על הגולשים שלכם בצריכת התוכן באתר.

 

הכותב הוא דניאל זריהן, מקדם אתרים ובעל האתר danielzrihen.co.il