בחודש האחרון נקטו טוויטר כמה פעולות לשיפור הקידום האורגני בגוגל: בסוף ספטמבר הם עדכנו את קובץ ה-robots.txt ופתחו מיליוני דפים לרובוטי הסריקה של מנועי החיפוש, לדבריהם במטרה לעזור למשתמשים למצוא דפי טוויטר פופולריים ומועילים. לאחרונה השיקו טוויטר אינדקס של דפי פרופיל של משתמשים (twitter.com/i/directory/profiles), תוספת שצפויה להגביר את התנועה הנכנסת לאתר ממנועי חיפוש.
בעקבות השינויים האלה יהיה אפשר למצוא גם תוכן (ציוצים ותגיות) וגם פרופילים של משתמשים במנועי חיפוש כמו גוגל, בינג ואחרים. תמונות וסרטוני וידאו שמעלים משתמשים לטוויטר עדיין חסומים לסריקה ולא יופיעו בתוצאות החיפוש.
אינדקס המשתמשים של טוויטר מסודר לפי האלף-בית הלטיני (מ-a ועד ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ, וכן, יש משתמש בשם הזה); משתמשים עם כינוי בשפות לא לטיניות אחרות מסודרים לפי מספרים (1-26) וכל דף מכיל כ-20 תוצאות. ישנה גם לשונית של חיפושים פופולריים שכרגע מציגה טווחי חיפוש (למשל miam—mitromney) ולאו דווקא את המשתמשים שזוכים להכי הרבה חיפושים.
חיפוש במנועי החיפוש המובילים מראה כי פרופילי משתמשים רבים טרם נסרקו: נכון לעכשיו כשמחפשים בגוגל site:twitter.com/i/directory/profiles מקבלים 463,000 תוצאות (בטוויטר רשומים יותר מ-500 מיליון משתמשים נכון ליוני 2012); חיפוש בבינג מראה 48 תוצאות בלבד. מכיוון שמנועי החיפוש כבר סרקו פרופילים של משתמשים בעבר, לא בטוח שהתוצאות השתנו עם הוספת האינדקס.
גוגל נגד טוויטר ולהפך
פעילות ה-SEO האחרונה של טוויטר מציינת פרק חדש במערכת היחסים רבת התהפוכות של טוויטר וגוגל. בהתחלה השתיים הפגינו יחסים טובים שהתבטאו בתוצאות החיפוש בזמן אמת של גוגל (Google real time search).
ביולי 2011 פג תוקפו של ההסכם בין טוויטר וגוגל, טוויטר ניתקו את גוגל מהפיד המיוחד שהעביר לגוגל עדכונים בזמן אמת וגוגל ביטלו את אפשרות החיפוש בזמן אמת ואף התמרמרו על כך בפומבי. בינואר השנה כשגוגל שילבו את הרשת החברתית שלהם בתוצאות החיפוש, טוויטר הביעו את התנגדותם למהלך בהודעה לעיתונות. אבל עכשיו נראה שהמאבק בין גוגל וטוויטר שכך ושטוויטר עושים מאמצים גדולים יותר כדי להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ושל מנועי החיפוש האחרים.