הבלוג שלנו

ניתוח חיפושים – דו"ח חדש בגוגל וובמסטר טולס

Gilad Sasson
7 במאי 2015
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל השיקו רשמית את הדו"ח "ניתוח חיפושים" (Search Analytics) בגוגל וובמסטר טולס. הכלי נמצא כרגע בגרסת הבטא והוא אמור להחליף את דו"ח שאילתות החיפוש בתוך כשלושה חודשים. הדו"ח החדש מציג את כל המידע שהופיע בדו"ח שאילתות החיפוש, אבל הוא כולל הרבה יותר נתונים ואפשרויות סינון, מאפשר להתעמק בתנועה האורגנית של האתר ובהופעותיו בתוצאות החיפוש בגוגל, ויכול לסייע בקידום אורגני בגוגל.

search analytics google webmaster tools

דוגמאות לנתונים שאפשר להוציא מהדו"ח החדש:

באמצעות הדו"ח אפשר להשוות בין התנועה ממכשירים ניידים לפני ואחרי עדכון המובייל של 21 באפריל ולראות איך העדכון השפיע על התנועה, אם השפיע.

search analysis - mobile

אתרים בין-לאומיים יכולים למצוא באילו מדינות מחפשים הכי הרבה את שם המותג. לשם כך, יש לסמן את המדד "הופעות", לסנן לפי שם המותג ולקבץ תוצאות לפי מדינה כדי לקבל רשימה מסודרת של הופעות לפי מדינה.

ההבדלים בין דו"ח ניתוח חיפושים לשאילתות חיפוש

לפי גוגל הנתונים בדו"ח ניתוח חיפושים הם מדויקים הרבה יותר מהנתונים שהוצגו בדו"ח שאילתות החיפוש הישן, וגם דרך החישוב שלהם היא שונה.

– בדו"ח החדש נאספים נתונים מכל גרסאות האתר (http, https, אתר המובייל).

– בדו"ח הישן כל דף שהופיע בתוצאות החיפוש נספר כהופעה, ובדו"ח החדש כל הקישורים לאותו אתר נספרים כהופעה אחת (אלא אם כן משתמשים באפשרות הסינון לפי דף).

– הדו"ח החדש מפריד בין סוג המכשיר (מובייל, דסקטופ) לבין סוג החיפוש (אינטרנט, תמונות).

בשלב זה גוגל משאירים את הדו"ח הישן לשימוש מנהלי האתרים. גוגל גם הוציאו דף עזרה המסביר איך לקרוא את הדו"ח החדש, ומפרט את אפשרויות הסינון, הקיבוץ והשוואת הנתונים.