בתעשיית קידום האתרים מתכוננים לעדכון האלגוריתם של גוגל המתוכנן ל-21 באפריל 2015, שבו התאמת האתר לגלישה במובייל תשפיע על מיקומיו בתוצאות החיפוש. בתשובה לשאלות שהועלו באתר SEO Round Table הסבירו גוגל שאם כלי הבדיקה של גוגל (google.com/webmasters/tools/mobile-friendly) מציג ציון גבוה בהתאמת האתר לנייד, האתר ישרוד את העדכון, גם אם מופיעות שגיאות בדו"חות השימושיות לנייד של גוגל. בנוסף אישרו גוגל שאתרים שקיבלו את התווית "ידידותי לנייד" בתוצאות החיפוש במכשירים ניידים יתוגמלו במיקומים.

rp_mobile-friendly-1024x409.png

איך להתכונן לעדכון ההתאמה לנייד של גוגל?

אם אתם חוששים לאבד מיקומים ותנועה ב-21.4.15, גוגל ממליצים לבדוק את הבדיקות הבאות:

– לחפש את האתר בגוגל מהטלפון הנייד: אם התווית "ידידותי לנייד" מופיעה לצד האתר בתוצאות החיפוש, המשמעות היא שגוגל מזהה שהאתר ידידותי לגלישה בנייד, והשיקול הזה יילקח בחשבון בדירוג האתר בתוצאות החיפוש.
אם התווית אינה מופיעה, המשמעות היא שגוגל אינו מזהה שהאתר ידידותי לנייד, או שהאתר אינו ידידותי לנייד.
יש לציין שהתאמת האתר לנייד נמדדת בכל דף אתר בנפרד.

התאמת אתר למובייל - עדכון גוגל

– בעקרון, דו"ח השימושיות לנייד וכלי הבדיקה אמורים להציג תוצאות זהות, אבל מכיוון שלדו"ח השימושיות של גוגל וובמסטר טולס לוקח זמן להתעדכן, ייתכן ששינויים באתר לא יופיעו מייד בוובמסטר טולס. לכן, מומלץ לבדוק את התאמת האתר בכלי הבדיקה ולעקוב אחר שינויים בדו"ח.