לפי דיווחים לא רשמיים אך מאומתים, בקרוב יפסיקו גוגל להעביר נתונים על מילות חיפוש באנליטיקס גם למפרסמים בגוגל אדוורדס.
באתר Search Engine Land ובבלוג של Ghergich & Co מדווחים על סיכוי גבוה ומטריד שגוגל ישאירו גם את המפרסמים במנוע החיפוש גוגל בלי מידע על מילות המפתח.
עם המעבר של גוגל לחיפוש מוצפן באוקטובר 2011 התחילו מקדמי אתרים לאבד מידע על מילות מפתח שמביאות תנועה אורגנית לאתר. גוגל הואשמו בצביעות מכיוון שמפרסמים בגוגל אדוורדס המשיכו לקבל את מילות החיפוש שהוסתרו מאנשי הקידום האורגני. הפיכת מילות החיפוש הממומן ל-Not Provided משתיקה את הטענות על צביעות ומראות שגוגל מערימה את אותם קשיים על אנשי שיווק בגוגל, אורגני וממומן.
מה המשמעות מבחינת קידום אתרים אורגני וממומן?
– גוגל יפסיקו לספק מידע על הקלקות על מודעות פרסום בגוגל אדוורדס
– מפרסמים יראו את (not provided) בדו"חות האנליטיקס גם למילות חיפוש מקמפיינים ממומנים
– הדו"ח של גוגל אדוורדס לא יושפע
גוגל לא אישרו רשמית את הדיווחים, אבל גורמים מוסמכים מסרו ל-Search Engine Land שגוגל יודיעו על השינוי השבוע, ושהשינוי יצא לפועל כבר בשבועות הקרובים.