הבלוג שלנו

גוגל מצפינים את שאילתות החיפוש בכל מנועי החיפוש

'Gilad Sasson'
6 במרץ 2012
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל הודיעו אתמול על כוונתם להרחיב את השימוש בפרוטוקול SSL גם למנועי חיפוש מקומיים. באוקטובר האחרון גוגל התחילו להצפין את שאילתות החיפוש של משתמשים הגולשים ב- Google.com בזמן שהם מחוברים לחשבונם בגוגל, ועתה הודיעו כי הם מתכננים להחיל את הפרוטוקול על כל הדומיינים שלהם בשבועות הקרובים. מטרתו של המהלך הוא לשפר את הבטיחות ואת הפרטיות של המשתמשים בגוגל, בעיקר של אלה העושים זאת באמצעות חיבור רשת לא מאובטח. מבחינת קידום אתרים המשמעות תהיה הסתרת חלק גדול וחשוב מהמידע על ההפניות לאתר מהדוחות של גוגל אנליטיקס, והגדלת נתח התקציב המוקדש לפרסום במנועי חיפוש.

החיפוש בגוגל ישראל (Google.co.il) ובמנועי חיפוש מקומיים אחרים יעשה מוצפן במהלך השבועות הקרובים; כלומר https://www.google.co.il יקבל את הסיומת     https://www.google.co.il – בתנאי שהמשתמש מחובר לחשבון הגוגל שלו – ושאילתות החיפוש יוסתרו מפני גולשים החולקים אותה רשת, אבל גם מפני מנהלי האתרים אליהם גולשים, שנעזרים בגוגל אנלטיקס לצורך מעקב סטטיסטי ודווקא היו רוצים לדעת אלו מילות חיפוש מביאות תנועה לאתריהם. האחרונים צפויים לקבל מידע דל יותר על הדרכים בהם גולשים מגיעים אל אתריהם, ולמעשה נדחפים על ידי גוגל להעדיף קידום ממומן, בו המידע גלוי תמורת תשלום, על פני קידום אורגני.

 כשדובר על הצפנת החיפוש ב- Google.com בלבד, גוגל העריכו כי המהלך ישפיע רק על כ- 10% מתוך המשתמשים בגוגל, כיום משערים שאחוזי ההשפעה יהיו גדולים הרבה יותר.