ההשקעה בפרסום באינטרנט צפויה לגדול השנה ב-6% ולהגיע ל-592.43 מיליארד דולר, מתוכה 64.3 מיליארד דולר יושקעו בפרסום במובייל, אבל עד 2018 63% מתקציב הפרסום הדיגיטלי העולמי יוקדש לפרסום במובייל. באתר Invesp יצרו אינפוגרפיקה המציגה כמה נתונים מעניינים על שוק הפרסום באינטרנט בכלל ובמובייל בפרט.
גודל ההוצאה על פרסום במובייל
סך ההוצאה העולמית על פרסום במובייל צפוי לגדול פי 2.5 בשלוש השנים הקרובות:
ההוצאה הצפויה ב-2015 על פרסום במובייל היא 64.3 מיליארד דולר
ב-2016, ההוצאה תגדל ל-95.6 מיליארד דולר
ב-2017 – 127 מיליארד דולר
וב-2018 – 159 מיליארד דולר
כבר ב-2017 תקציב הפרסום במובייל יהווה יותר ממחצית מתקציב הפרסום הדיגיטלי הכולל, וב-2018 הוא יגיע כבר לכשני שליש מהתקציב הכולל.
מי שולט בשוק הפרסום במובייל?
גוגל ופייסבוק שולטות בכשני-שליש משוק הפרסום המובייל הגלובלי.
ב-2015 גוגל שלטה ב-46.8%
פייסבוק ב-21.7%
ואחריהן בהפרשים גדולים:
טוויטר – 2.6%, דפי זהב (Yellow Pages) – 1.6% וחברות פרסום אחרות.
53% מהרווחים של פייסבוק מפרסום הגיע מפרסומות למובייל.
5 השווקים המובילים בפרסום במובייל:
ארצות הברית – 28.2 מיליארד דולר
סין – 12.1 מיליארד דולר
בריטניה – 4.67 מיליארד דולר
יפן – 3.37 מיליארד דולר
גרמניה – 2.10 מיליארד דולר
הפרסומות הרווחיות ביותר במובייל
הביצועים של פרסומות שמוצגות באפליקציות גבוהים משל פרסומות באינטרנט בסלולרי.
שיעורי ההקלקה (CTR) לפרסומות באפליקציות הם 0.56% בממוצע, לעומת 0.23% של פרסומות באינטרנט.
שיעורי ההקלקה הגבוהים ביותר במובייל לפי קטגוריית הפרסום:
- תיירות: 2.61%
- בידור: 1.97%
- רכב: 1.07%
- משחקים: 0.88%
- יופי ובריאות: 0.81%
- שירותי סלולר: 0.70%
- מזון: 0.49%
- ביגוד ואביזרים: 0.22%
- ספורט: 0.21%
- כספים: 0.19%
לסיכום, נראה שהפרסום במובייל לא הולך להיעלם ואף צפוי להתחזק ולנגוס חלק משמעותי יותר מתקציב הפרסום באינטרנט.
מתעניינים בניהול קמפיינים לפרסום במובייל? צרו אתנו קשר לפרטים נוספים.