X (לשעבר טוויטר) השיקה את Grok, צ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית האמור להתחרות ב-ChatGPT של OpenAI וב-Bard של גוגל. בשלב זה Grok זמין רק לבעלי חשבון Premium+ ב-X ורק בארצות הברית. בהמשך הגישה אמורה להתרחב למדינות נוספות ולכל משתמשי X.
מה ההבדל בין Grok ובין ChatGPT ו-Bard?
- הצ'אטבוט Grok מופעל באמצעות מודל שפה גדול (LLM) הנקרא Grok-1.
- Grok מכיל מידע עדכני עד לרבעון השלישי של 2023. הוא גם יכול לשאוב מידע מהרשת החברתית X בזמן אמת, לכן אפשר להוציא ממנו מידע גם על טרנדים ואירועים עכשוויים. לשם השוואה, הגרסה החינמית של ChatGPT מעודכנת עד ינואר 2022.
- נכון לעכשיו, Grok עובד רק עם טקסטים, ולא מבין תמונות או סרטונים כמו Bard בגרסתו האחרונה.
- לפי אילון מאסק וכמה משתמשים ראשונים, התשובות של Grok מצחיקות וסרקסטיות יותר בהשוואה לצ'אטבוטים המתחרים. חוש ההומור שלו לא קולע לכל טעם, אבל יש הסכמה גורפת על כך ש-Grok לא נרתע מלדון בנושאים שנויים במחלוקת ואף לעשות זאת בשפה בוטה.
האם Grok יכול לשמש כלי עזר לשיווק דיגיטלי?
בינה מלאכותית יוצרת היא כלי עזר חיוני עבור אנשי שיווק דיגיטלי, ו-Grok מקבל גם ביקורות חיוביות על יצירתיות ואינטליגנציה גבוהה. אומנם קשה להפריד בין Grok ובין הדמות השנויה במחלוקת העומדת בראש החברה המפתחת, אבל ייתכן שלתכונות הייחודיות שלו – מידע בזמן אמת מטוויטר ואפילו ההומור – יהיה שימוש למטרות מסוימות כמו מחקר טרנדים, פוסטים למדיה חברתית ועוד.