בחודשים האחרונים עדכנו גוגל את גוגל לעסק שלי (Google My Business) והוסיפו כמה פיצ'רים חדשים. שלא כדרכם, גוגל נמנעו מלהכריז בפומבי על השינויים, אף על פי שהם צפויים להשפיע על הקידום המקומי בגוגל. נכון למועד כתיבת שורות אלו כמה מהעדכונים הנ"ל טרם הגיעו לחיפוש המקומי בגוגל ישראל, אבל יש להניח שהם יתגלגלו גם לכאן בשלב כלשהו.
מה חדש בגוגל לעסק שלי 2017?
1. פחות עסקים "סגורים לצמיתות" בתוצאות החיפוש הלוקאלי
עד לא מזמן חיפוש עסקים מקומיים במפות גוגל היה יכול להעלות גם עסקים שנסגרו לצמיתות. לרוב היה אפשר למצוא אותם בסוף הרשימה, אחרי העסקים הפתוחים, אבל בחודשים האחרונים הצטמצמה נוכחותם של העסקים הסגורים לצמיתות מתוצאות החיפוש בגוגל ב-Google.com באנגלית.
העדכון הזה הוא חיובי בעיקרו, מכיוון שהמשתמשים לרוב אינם מחפשים עסקים שכבר נסגרו. בנוסף, התגית "סגור לצמיתות" יוצרת כמה בעיות מבחינת הקידום הלוקאלי של עסקים. הבעיה הראשונה שעלולה להיווצר היא כשאחד מאנשי המקצוע בעסק משותף (למשל, במרפאה המורכבת מכמה רופאים עצמאיים) עוזב את העסק. במקרה כזה תגית יכולה להופיע גם על שכניו לעסק, ולקוחות פוטנציאליים עלולים לטעות ולהבין כי העסק כולו סגור.
תרחיש בעייתי נוסף הוא ספאמרים שיסמנו את מתחריהם כעסקים סגורים לצמיתות כדי להעלים אותם מתוצאות החיפוש הלוקאליות. בעלי העסקים הרי לא יעודכנו על ידי גוגל כי העסק סומן כסגור לצמיתות, והם נדרשים לנטר את דף העסק בגוגל בקביעות.
2. אי אפשר לחזור לגרסה הישנה של גוגל פלוס
גוגל הציגו את הגרסה החדשה של גוגל פלוס כבר בנובמבר 2015, אבל עד לפני כמה חודשים עדיין היה אפשר לעבור לגרסה הישנה, וזו גם הייתה הגרסה שנשמרה במטמון של גוגל.
מבחינת קידום מקומי, המשמעות היא שהביקורות כל פרטי הקשר שהופיעו בגרסה הראשונה (שם העסק, טלפון וכתובת) נעלמו מהגרסה הנוכחית. וכך גם הוסרה האפשרות לחפש בגוגל פלוס רשומות כפולות של אותו בית עסק.
לפיכך, מאחר שהושלמה הפרידה בין גוגל פלוס ובין גוגל לעסק שלי, אין לעסקים מה לחפש בגוגל פלוס, אלא אם כן דף העסק נהנה שיעור מעורבות גבוה דווקא ברשת החברתית של גוגל. שיתוף קישורים בגוגל פלוס לא יעזור לקידום האתר אם הקישורים אינם זוכים לשיתופים, פלוסים ותגובות.
3. עסקים מתחומים נוספים יופיעו בתוצאות מסוג Snack Pack
תוצאות חיפוש מסוג Snack Pack הן אלו שאינן כוללות כפתורים עם קישור לאתר או הנחיות הגעה, ובמקומם מופיעה תמונה כלשהי.
משום מה, גוגל החליטו בשלב כלשהו שהמשתמשים יפיקו תועלת גדולה יותר מלצפות בתמונה גנרית של קו הרקיע של תל אביב מאשר לקבל גישה לאתר האינטרנט של המלון כדי לקבל מידע נוסף. בארץ התוצאות האלה עדיין מוגבלות לעסקים מתחום הפנאי והתיירות, אבל לפי דיווחים באינטרנט, בארצות הברית התוצאות האלה צצות גם כשמחפשים עסקים כמו חברות הדברה, תכשיטנים וחנויות למוצרי ספורט.
4. עסקים יכולים לקבל גישה ל-18 חודשים של נתונים
באפריל השנה הוסיפו גוגל ללוח הבקרה של גוגל לעסק שלי את האפשרות לאסוף נתונים בהתאמה אישית עבור טווח תאריכים רחב המגיע עד 18 חודשים אחורה. הכלי הזה חשוב במיוחד עבור סוכנויות שיווק דיגיטלי והוא מאפשר להשוות בין הנתונים לפני ואחרי שהם נכנסו לתמונה. כך, השוואת נתונים לאורך שנה מספקת מידע מדויק יותר, בייחוד כשמדובר בעסקים עונתיים.
5. מודעות לוקאליות מופיעות גם במובייל
בחודשים האחרונים אפשר לראות גם מודעות של גוגל אדוורדס בראש חבילת התוצאות המקומיות גם בחיפוש במובייל. להלן הדגמה של התוצאות שנלקחה מהאתר Mobile Search Simulator:
מעוניינים לקדם עסק מקומי בגוגל? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.