גוגל לעסקים (Google My Business או בקיצור GMB) הוא לא משהו שעסקים מקומיים יכולים להתעלם ממנו. בשנים האחרונות גוגל משקיעים הרבה בהוספת פיצ'רים לחשבונות גוגל לעסקים וכן מרחיבים את הנוכחות שלהם בתוצאות החיפוש, במפות וב-Knowledge Graph.
אומנם ככל שיש יותר מידע על העסק במפות גוגל ובתוצאות החיפוש הלוקאליות, כך מגיעה פחות תנועה לאתר העסק, אבל עסקים שמצליחים להתברג למיקומים בולטים עם דפי העסקים האלה יכולים להרוויח לקוחות, קונים ומבקרים (וירטואליים ופיזיים).
כמה מהחידושים האחרונים בגוגל מיי ביזנס:
1. פרסום מבצעים והנחות
בתחילת מרץ הודיעו גוגל על אפשרות לפרסם הנחות, מבצעים והצעות מיוחדות בחשבון העסקי בגוגל, כמו אצל המתחרה פייסבוק. "עם העדכון הזה אנחנו רוצים להקל על אנשים להחליט החלטות ולהקל על עסקים למשוך לקוחות", כתבו גוגל בהודעה על העדכון. בפוסט על ההצעה אפשר להוסיף להצעות תיאור, קוד קופון, תנאים וכל מידע אחר. אפשר לפרסם עד 10 הצעות בו זמנית, והן יופיעו במעין קרוסלה. האפשרות הזאת עדיין לא זמינה בארץ.
2. ממשק חדש ל-Google My Business
גוגל עדכנו לאחרונה את ממשק הניהול של גוגל לעסקים. הממשק החדש מציג בצורה ברורה את הביצועים של דף העסק, את מספר הצפיות, החיפושים והפעולות שנעשו בדף בתוצאות החיפוש ובמפות; מציג את הביקורות האחרונות ומאפשר להגיב עליהן בקלות, וגם מדרבן להעלות פוסטים באמצעות הצגת פוסטים מתחרים, וכמובן מקדם את האפליקציות של Google My Business ואת הפרסום בגוגל.
3. טופס דיווח על ספאם
כולם רוצים להופיע במפות גוגל – גם עסקיים פיקטיביים. גוגל ערים לבעיה הזאת, ובעבר הם התפארו בהשמדה של 70% מהעסקים המזויפים שהופיעו במפות גוגל. אבל מאז הספאם חזר להציף את תוצאות החיפוש הלוקאליות, בעיקר בתחומים סופר-תחרותיים כמו עורכי דין נזיקין, מנעולנים וכדומה.
כדי להתמודד עם הבעיה הזאת, גוגל הוסיפו לאחרונה טופס תלונה המאפשר למשתמשים לדווח על ספאם או על פעילות בתוצאות החיפוש הלוקאליות או במפות וגוגל מבטיחים לבחון את הבקשות. במקביל, גוגל סגרו את לוח הספאם בפורום של Google My Business. עדיין אפשר למצוא עסקים פיקטיביים במפות ובתוצאות החיפוש הלוקאליות.