גוגל עדכוני אלגוריתם

איך להתאושש מעדכוני אלגוריתם של גוגל? מה לעשות אם נפגעתם בעדכון ליבה קודם וגם העדכון החדש לא שיפר את מצבכם?

דני סאליבן מגוגל פרסם פוסט בלינקדאין שבו הוא מתייחס לעדכון האלגוריתם של אוגוסט 2024 וגם לעדכון Helpful Content. הפוסט פורסם לאחר ריאיון מקיף (מקיף מדי) שערך עם בארי שוורץ באתר SEO RoundTable.

תמצית הדברים של נציג גוגל:

גוגל ממשיכים לעבוד על אלגוריתם הדירוג

המשמעות היא ששינויים נוספים, חלקם אף חיוביים, צפויים להגיע לתוצאות החיפוש. לדבריו, המטרה העיקרית היא להציף תכנים איכותיים מאתרים קטנים ועצמאיים.

לאתרים שנפגעו בעדכון האלגוריתם, אף על פי שהם מייצרים תוכן טוב ואיכותי, הוא מציע להמשיך לפעול באותה הדרך. "גוגל עובדים על שיפור המערכת כך שהיא תתגמל גם אתכם".

גוגל מזהירים מפני קידום אתרים שכבר נמצאים בעמוד הראשון

אחת ההצהרות המעניינות יותר נגעה לנושא קידום תכנים בעמוד הראשון. לפי סאליבן, אם האתר שלכם כבר נמצא בעמוד הראשון, זהו סימן שגוגל מעריכים את התוכן ומחשיבים אותו בין התוצאות המובילות. המיקומים יכולים להשתנות באופן טבעי עם הזמן. עם זאת, שינויים רדיקליים באתר כדי לעלות מיקום אחד או שניים בתוצאות, עלולים להוביל לתוצאה ההפוכה.

איך גוגל מגיבים לפידבק של אתרים שירדו במיקומים?

סאליבן ציין שהוא עובר על כל מייל שהוגש בתגובה לעדכון אלגוריתם ומעביר אותו לטיפול המהנדסים בחברה ולשימוש עתידי. מטרת התהליך, לדבריו, היא לשפר את החיפוש בגוגל, גם עבור יוצרי תוכן.

עם זאת, הוא מדגיש שאין בהכרח קשר בין משלוח פידבק לבין שיפור במיקומים. המערכות של גוגל עובדות בהיקפים רחבים והשינויים לא יבואו לידי ביטוי באתרים ספציפיים אלא בקנה מידה נרחב יותר.

לסיכום: