הבלוג שלנו

Google Authorship בלי תמונות הכותב בתוצאות החיפוש

Gilad Sasson
Gilad Sasson
26 ביוני 2014
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל הודיעו על שינוי המראה של תוצאות החיפוש, בעיקר של תוצאות הקשורות ל-Google Authorship. בעקבות השינוי יוסרו תמונת הפרופיל של הכותבים ומספר המעגלים בגוגל פלוס שהופיעו לצד שם הכותב. למעשה יישאר רק קישור משם הכותב. השינוי עדיין לא נראה בכל תוצאות החיפוש של גוגל, והוא יצא לפועל בימים הקרובים בכל העולם, בתוצאות החיפוש במחשב ובסלולרי. כך Google Authorship צפוי להיראות בתוצאות החיפוש:

תמונה: Google+

בעיצוב הקודם הופיעה תמונה לצד השם, והיא גרמה לקישור לבלוט בדף תוצאות החיפוש והעלתה את שיעור ההקלקות (CTR).

ג'ון מולר מגוגל הודיע על העדכון בגוגל פלוס, והסביר אותו בשאיפה ליצור עיצוב נקי יותר ומראה אחיד בכל הפלטפורמות. לטענתו, בבדיקות נמצא ששיעור ההקלקה בעיצוב התוצאות החדש זהה לקודם. אבל ברשת מעריכים שהסרת התמונות מתוצאות החיפוש יפגעו בשיעורי ההקלקה ומעלים השערות בנוגע לסיבות האמיתיות לשינוי.

בדומה לשינוי הדרסטי הקודם בעיצוב תוצאות החיפוש בגוגל, ייתכן שגם עכשיו מטרת השינוי היא להסיט את המבט מתוצאות החיפוש האורגניות ולמקד אותו בתוצאות החיפוש הממומנות. עוד משערים ששימוש לרעה של אנשי קידום אתרים שחור ב-Google Authorship וריבוי פרופילים מזויפים הביאו לשינוי בעיצוב, ויש כאלה שאף מרחיקים וטוענים שהשינוי מסמן את הדעיכה של Google Authorship בפרט ושל הרשת החברתית גוגל פלוס בכלל.