הבלוג שלנו

המדריך המלא ל-Google Authorship בגוגל פלוס

'Gilad Sasson'
4 בנובמבר 2012
זמן קריאה: 4 דקות

לאחרונה הציגו גוגל תג שמשייך תוכן שמפורסם באינטרנט עם כותביו על פרופיליהם השונים ברשת. התג נקרא באנגלית authorship markup והוא מסומן כך: "rel="author.

כותב המסומן באמצעות התג, תמונתו תופיע בתוצאות החיפוש לצד התיאור ותפנה לפרופיל שלו בגוגל פלוס ולמאמרים אחרים שכתב.

הנושא של שיוך כותבים לתכנים התפתח מאז עוד יותר בקידום אורגני בגוגל, והסמכות שמיוחסת לכותב (author rank) היא אחד מהגורמים המשפיעים על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. תוכן של אתר שהכותבים בו מזוהים בשמם ובתמונתם ושאפשר להגיע ממנו בלחיצה אל קורות החיים של הכותב (author bio) יילקח יותר ברצינות מתוכן שנכתב על-ידי אלמונים שהבנתם בנושא הכתיבה מוטלת בספק. כותבים מסומנים, ששמם המלא יופיע בתוצאות החיפוש ירוויחו גם מיתוג של מומחים בתחומם.

איך להגדיר את הפרופיל בגוגל פלוס כפרופיל כותב מאומת

כל חשבון בגוגל (ג'ימייל, גוגל וובמסטר טולס, וכו') יוצר פרופיל בגוגל פלוס. גם אם הפרופיל שלכם כבר קיים ופעיל כדי להצטרף ל-Google authorship, הכותבים המזוהים והמאומתים על-ידי גוגל, הפרופיל צריך לעמוד בתנאים מסוימים. יש לערוך את הפרופיל ולהתאימו

–        לערוך את תמונת הפרופיל ולהחליפה בתמונת פנים ברורה ומזוהה, כלומר בלי לוגואים, קריקטורות והתחכמויות אחרות.

–        בלשונית  1+ יש לסמן את "הצג כרטיסייה זו בפרופיל שלך" (Show this tab on your profile).

–        בלשונית about ללחוץ על "פרופילים אחרים" (other profiles) ואחר-כך על "הוסף קישור מותאם אישית" (Add custom link) כדי לקשר לפרופילים באתרים חברתיים אחרים (פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב, וכו').

–        רצוי למלא את שאר הסעיפים כגון מקצוע, השכלה וכדומה; פחות בשביל אימות כותב מול גוגל ויותר כדי לשדר אמינות ומקצועיות. לבסוף יש ללחוץ על שמירה ((done editing.

–       כדאי להעתיק ולשמור את מספר הפרופיל האישי שמופיע בכתובת ה-URL של הדף בגוגל פלוס.

עוד נחזור לערוך את הפרופיל בגוגל פלוס, אבל בינתיים נעבור לתוכן שמפורסם באתרים אחרים. הצעדים הבאים תלויים בדרך שבה תבחרו לאמת את הזהות הדיגיטלית שלכם מול גוגל, והיא כשלעצמה תלויה במספר תנאים:

דף כותב באתר (author page)

אם יש לכם דף כותב באתר שמאמריכם מתפרסמים בו, שם הכותב במאמרים מקשר לכותב ואם יש לכם גישה לקוד האתר בדפים אלו, הפרופיל יאומת בדרך זאת:

–        הוסיפו קישור לדף הפרופיל בגוגל פלוס מדף הכותב באתר שאתם מפרסמים ב. השתמשו בטקסט העוגן "Google Plus" והוסיפו את התג rel="me".

הקישור צריך להיראות כך (רק עם מספר הפרופיל האישי שלכם):

<a href="https://plus.google.com/123456789123456789000" rel="me">Google+</a>

 – הוסיפו את התג rel=”author” לכל מאמר שמקשר משמכם בשורת הכותב לדף הכותב באתר שלכם.

<a href="https://mywebsite.com/authorpage"> rel="author">Author Name</a>

–        ובחזרה ל"פרופילים אחרים" בדף הפרופיל בגוגל פלוס הוסיפו עוד קישור מותאם אישית שיקשר לדף הכותב שלכם באתר.

פיסקת "אודות הכותב"

אם במקום קישור ל"דף כותב" מופיעה בתחתית כל מאמר פיסקת "אודות הכותב" ויש באפשרותכם לערוך אותה:

–        הוסיפו קישור לדף הפרופיל בגוגל פלוס בדרך הזאת:

<a href="https://plus.google.com/123456789123456789000" rel="me">Google+</a>

–        בפרופיל בגוגל פלוס, לחצו על "תורם ל" (contributor to) והוסיפו קישור מותאם אישית לאתר שבו מאמריכם מפורסמים.

אימות דרך כתובת דוא"ל

 

אם אתם כותבים באתרים שאין לכם אפשרות לערוך בהם את התגים, תוכלו לאמת את זהותכם מול גוגל דרך אימות כתובת דוא"ל. שיטת אימות זו אפשרית בתנאי שבדף התוכן מופיעה שורת כותב הפותחת במילים "by", שם הכותב זהה לשם שמופיע בפרופיל בגוגל פלוס ולכתובת המייל המקושרת לשם הכותב אותה סיומת כמו לשם דומיין שמאכסן את התוכן.

במקרה הזה, היכנסו לדף Google Authorship, מלאו את כתובת המייל הנדרשת ולחצו על Signup for authorship. עם אישור המייל, שם הדומיין יתוסף אוטומטית לשדה של "תורם ל".

Rel=author באתרי וורדפרס

כדי להוסיף את התג rel=author באתרי וורדפרס יש להתקין תוספים מתאים התומך בתג. גוגל המליצו בעבר על הפלאגין Allow REL= and HTML in Author Bios.

עוד דרך היא באמצעות התוסף WP Biographia שמאפשר להוסיף ולהציג פיסקת "אודות הכותב" מותאמת אישית בדפי התוכן, ולהוסיף בה קישור לפרופיל גוגל פלוס כמתואר לעיל.

בדיקה ואימות של קוד המחבר

בכל אחת מהדרכים שתוארו לעיל, כדי להקנות תוקף לתג הכותב יש להשתמש בכלי בדיקת נתונים מובנים שבגוגל וובמסטר טולס (Rich snippets testing tool), להעתיק את כתובת ה-URL של דף התוכן או של דף המחבר לשורת הטקסט הריקה וללחוץ על תצוגה מקדימה.

אם חלקים מהטקסט מופיעים באדום, התוצאה אינה תקינה ויש לעבור שוב על הפרטים ולתקן בהתאם.

לסיכום, נראה שגוגל מתאמצים להציג תכנים מקצועיים ואמינים בראש תוצאות החיפוש ושהחשיבות של כותבים אמינים שזהותם אומתה תגבר עם הזמן. לכן, כותבי תוכן, בלוגרים ואנשי מקצוע יכולים להרוויח מהטמעת התג rel=author באתריהם.