הבלוג שלנו

מי הם משתמשי טיקטוק ומה הם חושבים על פרסומות?

'Gilad Sasson'
22 בנובמבר 2022
זמן קריאה: 4 דקות

האם טיקטוק עדיין שייכת לצעירים? מה חושבים המשתמשים בטיקטוק על פרסומות ועל נוכחות של מותגים בפלטפורמה? והאם בכלל משתלם לפרסם בטיקטוק? סקר מקיף שערכה חברת DISQO בקרב משתמשי טיקטוק בארצות הברית ניסה לענות על השאלות האלה.

טיקטוק, למי שהסתתר במערה עד עכשיו, היא רשת חברתית הממוקדת ביצירה, הפצה וצפייה בסרטוני וידאו קצרצרים. במקור musical.ly, טיקטוק פרצה את גבולות סין ב-2018 ובתוך זמן קצר כבשה את ראש מצעדי ההורדות בחנויות האפליקציות. ביוני 2020 טיקטוק הצטרפו לשוק הפרסום ברשתות חברתיות עם טיקטוק לעסקים, שבדומה למתחרותיה מציעה מגוון אפשרויות פרסום, טרגוט, קריאייטיב ומדידה.

למידע נוסף על אפשרויות הפרסום בטיקטוק

 

מי משתמש בטיקטוק ובאיזו תדירות?    

43% מהמשתתפים בסקר ביקרו באפליקציה או בגרסת הווב שלה בחודש האחרון; מתוכם 50% דיווחו על שימוש כמעט יום-יומי ברשת החברתית. כ-30% מסתפקים בשימוש שבועי באפליקציה, ורק כ-20% משתמשים באפליקציה פעם בחודש.

תדירות השימוש בטיקטוק - תוצאות סקר
מקור: https://go.disqo.com/report-tiktok-website

 

כצפוי, תדירות השימוש בטיקטוק גבוהה יותר בקרב משתמשים צעירים: 60% מהצעירים בגיל 18–24 צופים בסרטונים בטיקטוק בכל יום. עם זאת, ההבדלים אינם כה משמעותיים – כמחצית מהמשתמשים המבוגרים יותר (מגיל 25 ועד 54) פוקדים את טיקטוק בתדירות יומית.

תדירות השימוש בטיקטוק לפי גיל
מקור: https://go.disqo.com/report-tiktok-website

 

גם כשבוחנים את תדירות השימוש לפי מגדר מוצאים הבדלים קלים בלבד, עם יתרון דווקא לגברים: 52% מהגברים משתמשים בטיקטוק שימוש יום-יומי לעומת 50% מהנשים; 32% מהגברים בשימוש שבועי לעומת 29% מהנשים, ו-17% מהגברים בשימוש חודשי לעומת 22% מהנשים.

שימוש בטיקטוק לפי מגדר
מקור: https://go.disqo.com/report-tiktok-website

 

 

למה אנשים משתמשים בטיקטוק?

הסיבה המובילה לשימוש בטיקטוק היא בידור: 63% מהנשאלים אוהבים את טיקטוק כי זו דרך מהנה להעביר את הזמן. אחרים משתמשים בטיקטוק כדי להתוודע לפרויקטים או למוצרים מגניבים (בקרב 29% מהמשיבים) או לעקוב אחר טרנדים (24%). פחות מ-20% מהמשיבים נמצאים בטיקטוק כדי להיחשף למידע בלעדי או כדי ליצור קשר עם אנשים הדומים להם.

כאן למעשה טמון ההבדל העיקרי בין טיקטוק ובין רשתות חברתיות אחרות, וזהו גם היתרון העיקרי עבור מותגים ומפרסמים. המשתמשים בטיקטוק לרוב לא מעוניינים להתעדכן בחדשות או לתקשר עם חברים ובני משפחה – יש רשתות חברתיות אחרות המציעות את השירותים האלה. במקום זאת, הם מצפים להתעדכן בטרנדים, במוצרים, ובעיקר – לצפות בסרטונים קצרים וקלילים.

 

מה משתמשי טיקטוק חושבים על המודעות?

כשנשאלו על יחסם למודעות הפרסום שקופצות בפיד של טיקטוק, לשני שליש מהמשתמשים הייתה עמדה חיובית: 52% תיארו את הפרסומות ככיפיות ומעוררות עניין, 7% – קובעות טרנדים, 5% – מעוררות השראה ו-3% – רלוונטיות.

לשליש מהנשאלים היו עמדות שליליות או ניטרליות: 21% תיארו את המודעות כמעצבנות, 5% כמשעממות, ו-6% בחרו בהצהרה הלא מחייבת, לפיה המודעות בטיקטוק אינן דומות לשום דבר אחר.

מה משתמשי טיקטוק חושבים על מודעות? תוצאות סקר
מקור: https://go.disqo.com/report-tiktok-website

 

ואיך הם מגיבים למודעות?

כשנשאלו מה הם עושים אחרי צפייה בסרטון בטיקטוק, 72% מהנשאלים ענו שהם משתפים את הווידאו או מפרסמים אותו בפלטפורמה אחרת. הנטייה לשתף לא פוחתת כשמדובר במודעות פרסומת או בתכנים שיווקיים. 32% דיווחו כי צפייה בסרטוני טיקטוק מדרבנת אותם להתעניין במוצרים או בפרויקטים שהוצגו בסרטון; 13% מיהרו להוריד אפליקציה, ו-12% השלימו המרה וקנו את המוצר שראו בסרטון.

משתמשי טיקטוק והמרות
מקור: https://go.disqo.com/report-tiktok-website

 

בקרב אלו שצופים בטיקטוק כדי להתוודע למוצרים ולפרויקטים, 50% ערכו מחקר שוק בעקבות צפייה בטיקטוק, ו-24% הגיבו בקנייה.

חברת DISQO גם הצליבה את תוצאות הסקר עם הנתונים שנאספו על הרגלי הקניות ברשת של משתמשי טיקטוק וכאלה שלא משתמשים בטיקטוק. מאיסוף הנתונים לא נמצא הבדל משמעותי בין מספר הכניסות לעגלות הקניות אצל משתמשי טיקטוק וגולשים אחרים; כן נמצא שמשתמשי טיקטוק השאירו סכומים גבוהים יותר בעגלות הקניות.

בשורה התחתונה:

  • משתמשי טיקטוק מתאפיינים בחיבה (או לפחות בחוסר עוינות) למודעות ולתוכן שיווקי.
  • הפלטפורמה מושכת אליה באותה מידה נשים וגברים ובני קבוצות גיל שונות.
  • חוץ מלבדר ולעזור להעביר את הזמן, טיקטוק גם תורמת את חלקה בכל השלבים של מסע ההמרה של הלקוח – משלב הַמּוּדָעוּת (awareness), ההתעניינות והמחקר ועד קניית מוצר או הורדת האפליקציה.

 

מעוניינים לפרסם בטיקטוק או לשפר את הקמפיינים? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.