ממשק האדוורדס הוותיק עומד לעבור שינוי: עיצוב מחדש שאמור להפוך את הניווט והתפעול לפשוט וידידותי יותר.
ביום שני בבוקר ה28.03 גוגל הכריזה על עיצוב מחדש של ממשק האדוורדס, השינוי ייכנס לפועל במהלך שנת 2017 ומטרתו המרכזית היא לייצר פלטפורמת ניהול קמפיינים עם פוקוס גדול יותר על חוויית המשתמש, או כמו שגוגל ניסחו את זה: "Adwords should be more about your business and less about our product" .
מתוך אתר: searchengineland.com
הממשק החדש אמור להיות ידידותי יותר למפרסמים ולהקל עליהם לנהל את הקמפיינים, למצוא את המידע הרלוונטי ולהפיק ממנו תובנות.
אדוורדס הוא אחד המוצרים החשובים והרווחים ביותר של גוגל. לא משנה כמה גוגל מתרחבת בשנים האחרונות לתחומים חדשים, עדיין חלק משמעותי מההכנסות האימתניות שלה (גוגל הכניסה 74.5 מיליארד דולר ב2015) נובע ממה שמיליוני מפרסמים, גדולים וקטנים, מוכנים לשלם באדוורדס. עם כן, זה קצת מפתיע שהפלטפורמה לא עברה שינוי משמעותי מאז 2008.
לפי הבלוג הרשמי של גוגל, השינוי באדוורדס נובע בראש ובראשונה מהשינויים בהרגלי הגלישה: כיום, באופן גלובלי, כמות החיפושים בגוגל דרך הסמארטפון עולה על כמות החיפושים דרך המחשב. גם אופי הגלישה השתנה כאשר יותר ויותר אנשים משתמשים בסמארטפון כדי לבצע השוואות מחירים, לקבל הוראות הגעה או להתקשר לחנות בלחיצת כפתור.
סיבה מרכזית נוספת לשינוי היא ריבוי החידושים והאפשרויות שהוספו לאדוורדס במהלך השנים. כיום ניתן ליצור ולנהל באדוורדס קמפיינים כמו: וידאו וקניות, ניתן לפרסם מודעות מדיה עשירה ומודעות מוצר וליהנות ממגוון תוספי מודעות ואפשרויות מתקדמות. חידושים אלו ואחרים יצרו צורך הולך וגדל בעיצוב מחדש של הממשק בדרך המאפשרת לבעלי עסקים ואנשי שיווק לנהל את הקמפיינים שלהם באופן פשוט ויעיל יותר.
אז מה בדיוק הולך להשתנות?
כפי שניתן לראות בתמונה שגוגל שחררה, הקמפיינים וקבוצות המודעות נותרו בתפריט השמאלי, אולם כעת כאשר לוחצים על אחד הקמפיינים נפתח מסך הנקרא overview המספק סיכום פשוט ומעניין של הנתונים. ההצגה הגרפית של הנתונים היא אכן חידוש מרענן ויכולה לעזור בניתוח ובהסקת המסקנות. כפי שניתן לראות, ישנם ארבעה מדדים המופיעים קצת מעל הגרף: קליקים, המרות, עלות ואחוז קליקים.
מתוך אתר: searchengineland.com
מתחת לגרף, בצד שמאל, מוצגות קבוצות המודעות המובילות וכן נתונים על כמות ההופעות וההמרות כמו גם העלות הכוללת. מימין לנתונים אלו נמצא פילוח לפי מכשיר (מחשב, טאבלט, מובייל) על בסיס קליקים, הופעות ועלות. חידוש נוסף הוא שניתן למצוא אופציות כמו מיקומים, מכשירים ו sitelinks במקום בולט יותר, בתפריט המשני בצד שמאל.
בתמונה מימין אפשר לראות כיצד תיראה התצוגה החדשה ברמת מילות המפתח. התפריט הראשי החדש נמצא במקום בולט בחלק העליון של הדף ומקל את המציאה של מילות המפתח השליליות ומונחי החיפוש. המראה החדש מפשט את תצוגת מילות המפתח ומסיר אפשרויות לא רלוונטיות מתפריט הניווט.
מה לא הולך להשתנות?
שום דבר מהפונקציונאליות של אדוורדס, כלומר הדרך בה קמפיינים מנוהלים, אפשרויות הניהול וההגדרות לא הולך להשתנות. העיצוב מחדש כשמו כן הוא, משמעותי במובן העיצובי ומשפיע רק על הדרך בה המידע מוצג. כמובן שלדרך הצגת המידע ישנה השפעה גדולה על חוויית המשתמש, הנוחות ולעיתים גם יעילות השימוש בממשק.
מתי השינוי יוצא לדרך?
חשוב להבין שכרגע אנחנו רק בשלב ההכרזה, המוצר עדיין בתהליך בנייה ומקצה שיפורים. לפי גוגל, בשנה עד שנה וחצי הבאות החברה תשחרר את הגרסה החדשה למספר מפרסמים נבחרים על מנת שיבחנו את הגרסה החדשה ויחזירו משוב (כרגע לא ניתן להצטרף לניסוי באופן יזום, גוגל כבר יגיעו אלייך ) המטרה היא לשחרר את הגרסה החדשה במלואה לכל המפרסמים עד לסוף 2017.
מקור: https://searchengineland.com/adwords-redesign-first-look-246074