כנס SMX Advanced שנערך השבוע בסיאטל חשף כמה נתונים מפתיעים על הפרסום בגוגל ועל השינויים הצפויים בגוגל אדוורדס. בפאנל שדן בעתיד הפרסום בגוגל השתתפו ג'רי דישלר, סגן נשיא של גוגל אדוורדס ושני כתבים מ-Search Engine Land, דני סאליבן וג'יני מרווין, והוא סוקר ב-WordStream.
מה צפוי למפרסמים בגוגל?
1. המרות מטאבלטים עקפו את ההמרות ממחשבים
גוגל אמנם ממשיכים לכלול את המחשבים ואת הטאבלטים באותה קבוצה, אבל שיעור ההמרה מטאבלטים הוא מעט גבוה יותר מבמחשבים. ומכיוון שלא נמצא הבדל משמעותי בין התנהגות המשתמשים בטאבלטים ובמחשבים, גוגל לא מתכוונים לאפשר למפרסמים להציע הצעות מחיר ייחודיות לטאבלטים בעתיד הקרוב.
2. פורמטים חדשים לפרסום במובייל יותאמו לנישות ספציפיות
חלק גדול מהפאנל הוקדש לארבעה פורמטים חדשים לפרסום במובייל, ואלו מיועדים בינתיים רק לכמה נישות ספציפיות: מכוניות, קניות, פיננסים ונסיעות.
הגולשים במובייל מחפשים קיצורי דרך ורוצים למצוא את התשובות לשאלות מהר ככל האפשר, והם גם מצפים לתוכן עשיר יותר. לכן גוגל מתכוונים ליצור מוצרי פרסום המותאמים קודם כל למובייל, שיספקו לגולשים תשובות מיידיות ויכללו תוכן עשיר ואינטראקטיבי.
תמונה: adwords.blogspot
דישלר אישר שמודעות הטקסט לא הולכות להיעלם, אבל גוגל מתכננים לשפר את מודעות הטקסט כדי שאלו יהיו שימושיות יותר, בעיקר עבור משתמשי מובייל. WordStream מצאו ששיעורי ההמרה במובייל מפגרים אחרי שיעורי ההמרה בטאבלטים ובמחשבים, ולכן שדרוג אפשרויות הפרסום במובייל יכול לשנות את כללי המשחק.
3. ממשק מחודש ומשודרג לגוגל אדוורדס
דישלר ציין, כמעט בדרך אגב, שגוגל מתכננים לבנות מחדש את הממשק של גוגל אדוורדס, אבל לא פירט לגבי אופי השינויים, אבל מקצועני פרסום בגוגל מקווים שהממשק יתעדכן וייעשה אינטואיטיבי יותר.
4. מוות למילות המפתח?
בחודשים האחרונים נראה שגוגל הולכים ומתרחקים ממילות המפתח ומתקרבים לשיטות מיקוד מבוססות משתמשים. בנוסף נחשף בפאנל ש-15% מהחיפושים בגוגל הם ייחודיים ולא נעשו חיפושים דומים להם בעבר.
דישלר דיבר גם על מעבר ממילות מפתח למידע מובנה יותר כמו שבו בעלי אתרים מסחריים יכולים להזין את רשימת המוצרים דרך Google Merchant Center במקום לנהל מיליוני מילות מפתח.
גוגל חשפו לאחרונה את העיצוב המחודש של מודעות החיפוש הדינמיות, המתוכנן לצאת לפועל בחודשים הקרובים. אמנם מילות מפתח הן עדיין חלק בעיצוב המחודש, אבל יהיה קל יותר למצוא בו את מילות המפתח המתאימות. כלומר, גוגל יסרקו את האתר, יתאימו דפים ייחודיים למילות מפתח וייצרו מודעות דינמיות התואמות לדפי הנחיתה הרלוונטיים ביותר.
5. אפשרויות הרימרקטינג יגדלו
מכיוון שרימרקטינג מעלה את הנושא הרגיש של פרטיות המשתמשים והידע הרב שגוגל צוברת עליהם, דישלר התחמק מעט מלדבר עליו, אבל הוא אישר שגוגל מתכוונים לשפר את אפשרויות הרימרקטינג. גם המשתמשים וגם המפרסמים חשוב לגוגל, הוא אמר בפאנל, מבחינת המשתמשים הדאגה העיקרית של גוגל היא לא להפר את אמונם. מצד שני, המפרסמים דורשים לקבל עוד ועוד מידע על המשתמשים, וכדי להתמודד עם המאבק הזה הוא ממליץ למפרסמים להשתמש ברשימות שיווק מחודש בגוגל אדוורדס (RSLA).
6. כפתורי קנייה בתוצאות החיפוש
אמנם גוגל הודיעו לאחרונה שיוסיפו כפתורי קנייה למודעות החיפוש, אבל דישלר פסל את האפשרות שמנוע החיפוש של גוגל יהפוך לחנות מקוונת. היעד של כפתורי הקנייה הוא משתמשי המובייל, והמטרה היא לשפר את המכירות דרך המובייל. כאמור, שיעורי ההמרה במובייל הם נמוכים יחסית, הביקורים קצרים יותר, ולא תמיד יש אמצעי תשלום זמינים. גוגל מתמקדים בחלון הזמן הקצר והמשמעותי שבו האנשים מחליטים להשלים קנייה.
עוד נושאים שנידונו בפאנל כללו את מיקרו-רגעים (Micro-moments), תפיסה חדשה בשיווק במובייל המפרקת את משפך ההמרה הליניארי להמון רגעים קצרים, מיקוד במכשירים שונים, רמת הדיוק של המידע, מדידת ביקורים בחנות הפיזית ועוד.
מעוניינים לפרסם בגוגל? צרו אתנו קשר ונשמח לנהל עבורכם את הקמפיין