גוגל השיקו השבוע את Similar Items, פיצ'ר חדש בחיפוש תמונות במובייל ובאפליקציית החיפוש בגוגל של אנדרואיד. הפיצ'ר "פריטים דומים" נועד לעזור למשתמשים להגיע למוצרים שימצאו חן בעיניהם דרך חיפוש תמונות בגוגל.

הפיצ'ר Similar Items פועל באמצעות טכנולוגיית ראיית מכונה (Machine Vision) המאפשרת לזהות מוצרים בתמונות אופנה ולייפסטייל למיניהן ולהציג למשתמש מוצרים דומים. בשלב זה, הפיצ'ר תומך באביזרים כגון תיקי יד, משקפי שמש ונעליים, ובחודשים הקרובים הוא אמור לתמוך גם בעוד פריטי הלבשה וכן מוצרים שונים בקטגוריית עיצוב הבית והגינה.

similar items בחיפוש תמונות בגוגל

לפי גוגל, הפיצ'ר פותח בעקבות דרישה של משתמשים להציג מידע על מחיר ועל זמינות של מוצרים בחיפוש תמונות. Similar Items מאפשר למשתמשים לקבל מידע על המוצרים והאביזרים שמעניינים אותם תוך כדי דפדוף בתמונות אופנה, והוא גם יאפשר למשתמשים להגיע למיליוני חשיפות והקלקות מדי יום ממשתמשים בכל העולם.

איך לוודא שהמוצרים יופיעו ב-Similar Items?

כדי לוודא שהמוצרים יתאימו לפיצ'ר, יש להוסיף לדפי המוצרים תגיות מיקרו-נתונים של schema.org. סימון תוכן האתר בנתונים מובנים עוזר לגוגל להגיע אל דפי המוצרים ברשת וכן הוא מאפשר למשתמשים לצפות בתמצית המידע על המוצר במבט מהיר.

הנחיות:

– לכלול תגי schema.org לסימון מוצרים בדפי האתר, כולל התייחסות לתמונות. כדי להופיע ב-Similar Images יש לכלול מידע הכולל שם, תמונה, מחיר ומטבע וזמינות בתגיות המטא של הדף.

– יש לבחון את הדפים באמצעות כלי הבדיקה של גוגל לסימון נתונים מובנים כדי לוודא שאין שגיאות בתיוג.

– לבדוק את התמונות באמצעות הזנת השאילתה "site:[domain name]" בחיפוש תמונות בגוגל. אם תיוג המוצרים תקף, נגיעה בתמונות מהאתר תציג מידע על המוצרים. סריקה מחודשת של האתר יכולה לקחת כשבוע.

 

כאמור, בשלב זה הפיצ'ר Similar Items זמין רק בדפדפנים במכשירים ניידים ואפליקציית החיפוש בגוגל של אנדרואיד, וגוגל מתכננים להתרחב לעוד פלטפורמות במהלך שנת 2017.

 

המשיכו לעקוב אחרינו לעדכונים נוספים בחיפוש בגוגל. למידע נוסף על קידום בגוגל, צרו אתנו קשר.