הבלוג שלנו

קרוסלת הידע של גוגל וחיפוש לוקאלי

'Gilad Sasson'
7 ביולי 2013
זמן קריאה: 2 דקות

קרוסלת הידע של גוגל הושקה כבר לפני כמעט שנה, ובחודש האחרון היא נכנסה לתוצאות החיפוש המקומיות בגוגל ארצות הברית ולראש מעייניהם של מומחי קידום לוקאלי.

קרוסלת הידע היא גרסה מורחבת של גרף הידע של גוגל והיא מראה תצוגה אופקית של תמונות על רקע שחור מעל תוצאות החיפוש האורגניות. בשלב הראשון הקרוסלה נראתה רק בתוצאות חיפוש של בתי עסק מקומיים כמו בתי מלון ומסעדות ובחודש האחרון גם בתוצאות חיפוש במגוון קטגוריות פנאי ובידור כמו גלריות לאמנות, בתי קולנוע, מגרשי גולף וכדומה.

תוצאות חיפוש לוקאליות לפני ואחרי

הקרוסלה אמנם עדיין לא מופיעה בתוצאות החיפוש של עסקים מסחריים או של ספקי שירות, אבל כבר מדובר על שינוי מהותי של החיפוש הלוקאלי: תוצאות החיפוש המקומיות מופיעות בראש הדף ודוחקות את יתר התוצאות כלפי מטה; התוצאות פרושות לרוחב במקום לאורך, ובצפייה במסך גדול מתקבלות יותר משבע תוצאות. שינוי זה משבש את נוהג החיפוש של המשתמש הממוצע, שנוטה להעדיף את האתרים שבמקום הראשון, וליצור שוויון בין האתר שמופיע הראשון לאתרים שבאים אחריו.

התמונות הן האמצעי הבולט ביותר בתצוגת הקרוסלה ומספר הביקורות וערכן מובלט גם כן. אבל התצוגה החדשה לא מציגה את האתר ולא את דף הגוגל פלוס הרשמי של המוסד המקומי, לא את כתובתו ולא את מספר הטלפון שלו, אלא רק תמונה (שלא נבחרה בידי בעלי המקום), שם המקום, מספר הביקורות שקיבל והציון הסופי שלהן. (במסעדות יוצג גם סימון של המחיר ושל סוג המסעדה).

עוד שינוי חשוב הוא שלחיצה על אחת מתוצאות החיפוש שבקרוסלה לא מובילה לאתר של העסק המקומי, אלא משנה את תוצאות החיפוש האורגניות ומזיזה את האתר הנבחר לראש תוצאות החיפוש. כלומר, כדי להגיע לאתר צריך ללחוץ קודם כל על התמונה שמייצגת אותו בקרוסלה ואחר-כך על האתר שיופיע בראש תוצאות החיפוש האורגניות.

האתר Local U ערך ניסוי במפת חום ובדק את התפלגות הקליקים בדף תוצאות שכולל את קרוסלת הידע. המונח שנבדק הוא "מסעדות בשיקגו" והשתתפו בניסוי 83 אנשים. התוצאות הראו שכ-50% מהמשתתפים לחצו על תוצאות הקרוסלה, וכ-15% לחצו על המפה. בתוך הקרוסלה התמונה השמינית והשלישית קיבלו את מספר הקליקים הגבוה ביותר. המשתתפים העידו שמספר הביקורות הוא הנתון שהשפיע עליהם יותר מכול, ועורך המחקר מעריך שלאטרקטיביות של התמונות היה חלק בבחירה.

תמונה: localu.org

ניסוי דומה נערך באתר Ethical SEO והשיג תוצאות שונות. בניסוי השתתפו 102 משתתפים שהורו לחפש פיצה בדנוור. 32% מהם לחצו על המפה, 17% על התמונה הראשונה בקרוסלה ו-11% על התוצאה האורגנית הראשונה.

תמונה: ethicalseoconsulting.com