הבלוג שלנו

טרנדים ודפים כפולים באתרי אופנה

'Gilad Sasson'
11 באפריל 2013
זמן קריאה: 3 דקות

לעולם האופנה ולקידום אתרים יש עניין משותף בטרנדים, וכשאפשר להצטייד במלתחת בגדים חדשה בלחיצת כפתור אין זה מפתיע שהטרנדים בחיפוש מושפעים מהטרנדים העונתיים של עולם האופנה.

זהו אחד האפיונים הייחודיים בקידום אתר אופנה מסחרי. כדי לחזות באילו מילות מפתח ישתמשו קוני הבגדים הפונטנציאליים צריך לערוך מחקר מילים בדומה לקידום כל אתר אחר, ובנוסף כדאי גם לחזור אחורה ולראות אילו טרנדים חזו הבלוגים ואתרי האופנה המובילים.

בדיקה של Search Engine Watch  את המונח dress colorblock, אחד הטרנדים המובילים של קיץ 2012, הראתה עלייה בחיפושים בסמוך לתצוגת האופנה הראשונה שבה הוצג הטרנד, ועלייה גבוהה יותר לקראת הקיץ, אז הבגד כבר נמכר בחנויות.

שיטוט בפינטרסט גם יספק תחזית לא מדעית של טרנדים עתידיים, באופנה ובחיפוש, או לפחות לאמת את התחזיות של גוגל.

אנשי SEO יכולים לאמץ את שיטות העבודה של קניינים ומעצבי אופנה. בתור התחלה, להכין רשימה של מוצרים שיוצגו באתר, ולהמשיך במחקר מילים בעזרת התחזיות שנאספו מאתרי אופנה, מגוגל טרנדס ומפינטרסט. כדי למצוא מילות מפתח לדפי הקטגוריות יש לברר אילו סוגי מוצרים וגזרות ילבשו בקיץ הקרוב (למשל אוברול), ובעבור דפי המוצרים, לברר על הצבעים, ההדפסים והבדים הטרנדיים של העונה הקרובה.

את תחזיות הצבעים הטרנדיים חוזה בכל עונה חברת Pantone, ולפיה הצבע של 2013 הוא ירוק ברקת (emerald green), וביטוי לתחזית אפשר למצוא כבר בכלי מילות המפתח של גוגל.

טרנדים באופנה מושפעים גם מדברים שקורים מחוץ למסלול התצוגות, ותלבושות שמעוררות דיון ישפיעו על נפחי החיפוש ובדרך כלל גם על המכירות. באנגליה התקשורת ותעשיית האופנה עוקבת בדריכות אחר הופעותיה הפומביות של הדוכסית מקיימברידג', וביולי 2012 כשהיא הופיעה בפסטיבל רודיאו בקנדה בכובע בוקרים, החיפושים של המונח "cowboy hat" נסקו.

בארץ לעומת זאת השמלה הכי מבוקשת בשאילתות החיפוש בגוגל בשנה האחרונה הייתה שמלת שרה נתניהו.

המידע על טרנדים אופנתיים יכול לסייע בגיבוש אסטרטגיית שיווק עונתית. מילות המפתח ישולבו בתוכן המסחרי של האתר – שמות הקטגוריות ודפי המוצר ותגיות העל (כותרות ותיאורים) שלהם – בתוכן השיווקי שיפורסם בבלוג, בהודעות לעיתונות ובמדיה החברתית.

תגיות קנוניקל באתרי אופנה מסחריים

ברוב אתרי האופנה המסחריים אפשר להציג מוצרים לפי מחיר, מעצב, צבע וקריטריונים נוספים. זה אמנם טוב למשתמש אבל יכול ליצור בלגן למנועי החיפוש מכיוון שבכל פעם שהמוצרים מסודרים בדרך אחרת נוצר URL שונה, ועלולה להיווצר בעיה של שכפול תוכן. גם ריבוי דפים (pagination) יכול ליצור בעיות בקאנוניות כי המוצרים יכולים להיות מוצגים בדף אחד או בכמה דפים מוספרים.

יש כמה דרכים להתמודד עם הבעיות האלה:

דרך robots.txt

לחסום או להסיר דפים באמצעות קובץ robots.txt, למשל להורות לגוגל שלא להציג בתוצאות החיפוש דפי אתר שמופיעה בהם המילה price, ולנהוג כך כלפי שאר הקריטריונים. כדי לבחור את הדף הראשי שכן יתאנדקס, יש לבדוק בגוגל אנליטיקס איזו גרסה מביאה הכי הרבה תנועה לאתר, וגם לבדוק בגוגל איזו גרסה כבר אונדקסה.

דרך כלי ניהול האתרים של גוגל

בחלק התצורה של כלי ניהול האתרים של גוגל נמצאת הלשונית פרמטרים של כתובת אתר (URL Parameters) שגם דרכה אפשר להסיר דפי אתר שכתובות ה-URL שלהם מכילות פרמטרים מסוימים.

Canonical Tags

הוספת תג canonical מאפשרת לתייג את כל הדפים שהם שכפולים של דף האתר המקורי ולקבוע איזה דף יוגדר כמקורי ויאונדקס. זה אינו פיתרון סופי לבעיה, מכיוון שגוגל לוקחים בחשבון איתותים נוספים. מוטב יהיה להשתמש בכמה שיטות כדי להפחית את ההופעות של תכנים כפולים בתוצאות החיפוש.

לסיכום, כדי לקדם אתר אופנה מסחרי יש להשתמש בכל טקטיקות ה-SEO הרגילות, ובנוסף יש להיעזר ב בתחזיות האופנה ותחזיות הצבע העונתיות וגם חשוב למנוע הופעות של דפים כפולים בתוצאות החיפוש בין על ידי הוספת תגי קנוניקל או בדרכים אחרות.