הבלוג שלנו

מדריך לגוגל לעסק שלי

'Gilad Sasson'
16 ביוני 2014
זמן קריאה: 3 דקות

גוגל לעסק שלי (Google My Business) הוא ממשק חדש המאחד את דפי גוגל פלוס וגוגל מקומות לעסקים. גוגל לעסק שלי מיועד לאחד את כל הפעילות של עסקים מקומיים (ומותגים באופן כללי) ולאפשר להם להימצא בגוגל יותר בקלות.

מאז הפך גוגל מקומות לגוגל פלוס לעסקים יש בלבול בנושא הקידום הלוקאלי בגוגל. לפי גוגל, הרעיון המרכזי מאחורי השינוי הוא לאפשר לבעלי עסקים לעדכן בקלות מידע על העסק עבור כמה פלטפורמות: חיפוש בגוגל, מפות גוגל והרשת החברתית גוגל פלוס. דפים קיימים בגוגל מקומות ובגוגל פלוס יעודכנו אוטומטית. כל הכלים והפיצ'רים כבר היו קיימים בממשקים הלוקאליים הקודמים של גוגל, והחידוש הוא באינטגרציה ובפשטות. עם זאת, מדובר בשינוי גדול.

מדריך לקידום בגוגל לעסק שלי

אפשר להגיע לממשק הלוקאלי החדש מהכתובת google.com/business או מהכפתור "עסקים" שנמצא בתפריט התחתון במסך הבית של גוגל.

כך נראה דף הפתיחה:

כניסה למשתמשים רשומים מובילה למפות גוגל:

      1. אם בבעלותכם עסק שאולי רשום בגוגל אף על פי שלא אימתתם או ניהלתם אותו, אפשר להשתמש בשורת החיפוש שבקצה הימני העליון של המפה.

 

    1. בעלי חשבונות או מנהלי דפים בגוגל פלוס יכולים ללחוץ על כפתור ההגדרות בצד השמאלי העליון ולבחור בין לפתוח דף חדש או לצפות בדפים הקיימים.

האפשרות השלישית מיועדת לעסקים לא מקומיים ונרחיב לגביה בהמשך.

לחיצה על "צור דף חדש" מציגה את סוגי העסק הרלוונטיים:

לחיצה על חזית החנות או על אזור שירות שולחת את המשתמשים למפות גוגל, לחפש עסקים שרשומים בגוגל. לחיצה על אופציית המותג מאפשר ליצור דף מותג לא-מקומי חדש.

גוגל לדפי עסק מקומיים

כדי לפתוח דף עסק חדש, ראשית יש לחפש דף קיים לפי השם או הכתובת. אם הדף קיים – אפשר לבקש הרשאות ניהול, ואם לא – לפתוח דף חדש. כדי לקבל הרשאות ניהול על דף קיים תצטרכו לאשר שבסמכותכם לייצג את העסק, ותישלח הודעת אימות בדואר.

אחרי שלב האימות כבר מוצג מרכז השליטה של דף העסק החדש, שבו מאוחדים כמה כלים: שיתוף ברשת החברתית (פוסטים, תמונות, וידאו, קישורים, אירועים), תובנות (מדדי פעילות המשתמשים בדף הגוגל פלוס), מעקב אחר ביקורות שנכתבו על העסק, פעילות ביוטיוב, פרסום בגוגל אדוורדס, ניתוח סטטיסטי באמצעות גוגל אנליטיקס וכו'.

 

כאמור, דפים עסקיים בגוגל פלוס ישודרגו אוטומטית לגוגל לעסק שלי, ואפשר להגיע למערכת הניהול החדשה דרך דף הפרופיל בגוגל פלוס>דפים>נהל דף זה.

דפי מותג לא מקומיים בגוגל לעסק שלי

כאמור, גם עסקים לא מקומיים יכולים ליהנות מהממשק הנקי והמאוחד של גוגל לעסק שלי, ומאותו דף לפרסם תוכן, לעקוב אחרי פעילות העוקבים, להגיב ללקוחות וליזום מפגשי וידאו דרך Google Hangouts. אפשר לנהל את דפי המותג גם מאפליקציית אנדרואיד, ובקרוב יהיה אפשר גם מאפליקציה לאייפון.

היתרון העיקרי לבעלי דפים לא מקומיים הוא כלי המעקב אחרי תובנות, המספק למנהלי הדפים בגוגל פלוס נתונים סטטיסטיים על המבקרים בדף ואיך הם משתמשים בתוכן. בפייסבוק הכלי זמין למנהלי דפים זה זמן רב, ונראה שהשדרוג של גוגל יחזיר מותגים לגוגל פלוס.

מעוניינים לקדם בגוגל עסק מקומי או מותג? צרו אתנו קשר ונעזור לכם בניהול דפים עסקיים בגוגל ובשיפור תוצאות החיפוש המקומיות והכלליות.