הבלוג שלנו

איך להוסיף לאתר כפתורים של פייסבוק

'Gilad Sasson'
20 בינואר 2013
זמן קריאה: 3 דקות

לפייסבוק מבחר גדול של כפתורים חברתיים (Social plugins) לאתרים ולבלוגים. כפתורי פייסבוק ניתנים להטמעה ולהתאמה אישית בקלות באמצעות העתקת קוד, והם מאפשרים למבקרים באתר להצטרף לדף הפייסבוק וגם לשתף חברים בתוכן, להגיב על התוכן או לעשות לייק לתוכן ישירות מהאתר.

את כל הכפתורים והפלאגינים המתוארים אפשר להוריד בדף Social Plugins שב-Facebook Developers.

כפתור לייק

כפתור הלייק של פייסבוק מאפשר למבקרים באתר לשתף את תוכן האתר עם חבריהם בפייסבוק, וכל לחיצה על כפתור הלייק תופיע ב-news feed של המבקרים ותכלול קישור לאתר.

פייסבוק ממליצים לאתרים שדפיהם מייצגים ישויות מהעולם האמיתי כמו סרטים, אנשים מפורסמים, מסעדות וכדומה, להציג את המידע באמצעות ה-Open Graph, וכך פעולת הלייק של המבקר תירשם בפרופיל שלו כחלק מתחומי העניין שלו, כאילו עשה לייק לדף הפייסבוק עצמו.

כפתור Send                

כפתור ה-send מאפשר למבקרים באתר לשלוח תוכן לחבריהם בפייסבוק, להפיץ אותו ב"קיר" של אחת מקבוצות הפייסבוק או לשלוח מיילים פרטיים לכמה מהחברים. אפשר גם ליצור כפתור like ו-send משולב.

ההודעה הנשלחת תכלול קישור לדף האתר הספציפי, כותרת, תיאור קצר של התוכן ותמונה. אפשר לערוך את ההגדרות ולהתאים את המידע שיישלח באמצעות ה-Open Graph Meta Tags.

כפתור Follow

לשעבר ה-Subscribe Button, ה-Follow Button מאפשר למבקרים באתר לעקוב בגלוי אחר עדכוני דף הפייסבוק.

תמונה: businessinsider.com

תגובות                                                                                                           

תיבת התגובות מאפשרת למבקרים להגיב באתר. לפלאגין פיצ'רים שמאפשרים להציג את התגובות לפי רלוונטיות ולהסתיר תגובות ספאם וגם להפיץ את התגובות ל-news feed של החברים של המגיב ושל העוקבים אחר דף הפייסבוק של האתר.

לפלאגין החברתי הזה יש גם גרסת מובייל שמופיעה בכל פעם שנכנס מבקר ממכשיר נייד וניתנת לכיבוי לפי רצונם של מנהלי האתר.

Activity Feed

הפלאגין מציג את עיקר הפעילות שנעשתה באתר כמו תגובות לייקים, צפיות בווידאו או כל פעולה מותאמת אישית שיגדירו מנהלי האתר, וגם פעולות שנעשות באמצעות כפתורים חברתיים אחרים כמו תיבת התגובות וכדומה. אם המבקרים באתר רשומים בפייסבוק, הפלאגין יציג להם תוכן מותאם אישית לפי פעילות חבריהם ברשת החברתית. אם המבקרים אינם רשומים או שאין פעילות של חברים לתצוגה, הפלאגין יציג המלצות תוכן באתר.

(צילום מסך מאתר "הארץ")

Recommendations Box

תיבת ההמלצות מציגה המלצות מותאמות אישית למבקרים באתר. מבקרים הרשומים בפייסבוק יקבלו המלצות לפי הפעילות של חבריהם. יש להגדיר את הדומיינים שיוצגו בהמלצות.

Recommendations Bar

סרגל ההמלצות מופיע בתחתית העמוד והוא מאפשר למשתמשים להגיב לתוכן האתר בכל אחת מהדרכים המקובלות (לייק, שיתוף, וכו'). כשהמבקר באתר מגיע לתחתית הדף הפלאגין מציג תצוגה מורחבת ומציע גם המלצות קריאה לתכני אתר נוספים.

תמונה: engadget.com

יש להשתמש ב-open graph markup כדי להראות לפייסבוק איך להציג את המאמרים, או שיוצגו דפי שגיאה במקום המלצות.

 Like Box

תיבת הלייק מאפשרת לאתרים בעלי דף פייסבוק להשיג עוד לייקים דרך האתר, והיא מאפשרת למשתמשים לראות את מספר העוקבים של הדף ומי מחבריהם הצטרף לעוקבים, לקרוא עדכונים אחרונים בדף הפייסבוק מהאתר, וכמובן לעשות לייק לדף החברה מבלי לצאת מהאתר (זאת בניגוד ל-Like button שמאפשר לעשות לייק לדף תוכן מסוים).

Login Button

כפתור ה-login מאפשר למבקרים להתחבר לאתר דרך חשבונם בפייסבוק ומציג למבקרים באתר תמונות פרופיל של חברי הפייסבוק שלהם הרשומים כבר לאתר. מנהלי אתרים יכולים להגדיר את מספר שורות הפרצופים שיוצגו ומתאים את גובה הפלאגין בהתאם.

Registration

כפתור ההרשמה מאפשר למבקרים באתר להירשם אליו דרך טופס ההרשמה של פייסבוק. מנהלי אתרים יכולים להוסיף שדות מותאמים אישית לטופס ההרשמה ולקבל מידע נוסף על זה שעודכן בפייסבוק. מבקרים נטולי חשבון פייסבוק או כאלה שאינם מעוניינים להירשם לאתר דרך פייסבוק יוכלו להירשם באמצעות אותו טופס הרשמה.

 

טופס הרשמה לדוגמה (צילום מסך מפייסבוק)

צריכים עזרה בהטמעת כפתורים של פייסבוק באתר? צרו אתנו קשרונשמח לסייע לכם בשיווק ייחודי בפייסבוק לפי אופי האתר.