הבלוג שלנו

איך להוסיף כפתורים חברתיים לאתר או לבלוג

'Gilad Sasson'
14 בינואר 2013
זמן קריאה: 2 דקות

הוספת כפתורי חברתיים לאתר או לבלוג היא הדרך הפשוטה והיעילה ביותר להגביר את מעורבות המשתמשים בדפי החברה במדיה החברתית וכך להבטיח מערכת יחסים ממושכת עם הלקוחות הפוטנציאליים, מערכת יחסים שיכולה להוביל להמרות.

מיקום הכפתורים החברתיים באתר

הכפתורים החברתיים צריכים להיות ממוקמים בכל דפי האתר הרלוונטיים. שלא כמו כפתורים שמטרתם קריאה לפעולה, אין צורך להבליט מדי את הכפתורים החברתיים אבל חשוב לוודא שהם אינם נבלעים ברקע, ושהגולשים לא צריכים לגלול את הדף למטה כדי לגלות אותם. מקובל לשים בראש העמוד את הכפתורים הכלליים, אלו שמזמינים את הגולשים להצטרף לדף החברה ברשת החברתית או לעקוב אחר עדכוניה, ובתחתית העמוד, בסוף מאמרים או פוסטים, להוסיף כפתורי שיתוף, "לייק" ודומיהם.

איך להוסיף כפתורים חברתיים

דרך אחת להוסיף כפתורים חברתיים לאתר היא באמצעות שירותים כמו Share This או Add This שמציעים כפתורים וסרגלי כלים חברתיים מותאמים אישית להטמעה קלה במרבית הפלטפורמות. יחד עם זאת, ההשפעה שלהם לרוב קטנה יותר משל כפתור עצמאי של רשת חברתית נבחרת וגם קשה יותר לעקוב אחר מספר השיתופים או הפעולות האחרות שנעשו באמצעותם.

דרך אחרת היא להוסיף רק את הכפתורים החברתיים בעלי פוטנציאל ההמרה הגבוה ביותר, כמובן לפי סוג האתר ואופיו של קהל היעד. התוצאה תהיה נקיה וידידותית יותר ולמראה ולרוב גם אפקטיבית יותר מבחינת שיפור אחוזי המרה.

הרשתות החברתיות הגדולות מציעות מגוון כפתורים חברתיים עם קודים להטמעה באתרים:

פייסבוק – דרך Social Plugins Facebook אפשר להוסיף כפתורים שיזמינו את המבקרים באתר לבצע כמעט כל פעולה ברשת החברתית דרך האתר כמו להגיב, לעשות "לייק", לשלוח את התוכן לחברים, לעקוב אחר מנויים באתר ועוד.

עוד על הוספת כפתורים חברתיים של פייסבוק

טוויטר – בדף Twitter Buttons אפשר למצוא ארבעה סוגים של כפתורים: שיתוף, מעקב, Hashtag ואזכור (mention).

עוד על הוספת כפתור טוויטר לאתר

תמונה: Search Engine Land

גוגל פלוס – גם לרשת החברתית של גוגל ארבעה פלאגינים: כפתור +1, שמאפשר למבקרים להמליץ על האתר או על דף אתר בגוגל+, כפתור שיתוף, Badge, שמזמין חברים לעקוב אחר הדף או הפרופיל ברשת החברתית ו-Snippet, שמאפשר להתאים אישית את מקטע הדף שייראה לאחר שיתוף הדף. כפתורי גוגל פלוס ניתנים להטמעה דרך Google+ Plugins.

לינקדאין – לרשת החברתית לינקדאין שלושה כפתורים: שיתוף, הרשמה עם לינקדאין ו-Share API שמחבר בין המשתמש והפיד שלו ברשת החברתית. את הכפתורים החברתיים של לינקדאין אפשר להוריד ב-LinkedIn for Publishers.