הבלוג שלנו

דו"ח שימושיות לניידים חדש בגוגל וובמסטר טולס

'Gilad Sasson'
30 באוקטובר 2014
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל הוסיפו דו"ח שימושיות לניידים (Mobile usability) לכלי המנהלים. הכלי מאפשר לעקוב אחרי בעיות שימושיות נפוצות באתר המותאם לגלישה מהנייד, וכך לתקן אותן ולשפר את חוויית המשתמש של גולשים מהסלולרי. הדו"ח נמצא בכלי המנהלים של גוגל (וובמסטר טולס) תחת תנועת חיפוש והתאמה לשימוש בנייד.

השגיאות הספציפיות שמוצגות בדו"ח הן שימוש בפלאש (שגיאה שגוגל מצביעים עליה כבר בתוצאות החיפוש בנייד); רכיבי מגע קרובים מדי (כלומר, קישורים וכפתורים במרחק שאינו מותאם למסך מגע); העדר נקודת מבט (מטא-תג המתאים את קנה המידה של דף האתר לדפדפנים במכשירים ניידים שונים) או נקודת מבט ברוחב קבוע, תוכן שאינו מותאם לנקודת המבט או גודל גופן קטן.

גוגל ממליצים בחום לעקוב אחרי השגיאות האלה, אבל עדיין לא מדברים מפורשות על השפעת השימושיות לניידים על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. אבל אפשר לראות בדו"ח החדש בגוגל וובמסטר טולס סימן לכך ששימושיות האתר לטלפונים ניידים יוכנס לאלגוריתם של גוגל בעתיד הקרוב.

אבל גם אם השימושיות לנייד עדיין אינה משפיעה על קידום האתר בגוגל, חלק ניכר מהתנועה הכללית מגיע ממכשירים ניידים. לכן מומלץ לתקן את השגיאות שמופיעות בדו"ח ולשפר את חוויית המשתמש של הגולשים בנייד.