הבלוג שלנו

קידום אתרים לכל המכשירים בתוצאות החיפוש של גוגל

'Gilad Sasson'
21 ביולי 2014
זמן קריאה: דקה אחת

אתרי פלאש אינם נתמכים על ידי טלפונים חכמים, וגם רובוטי הסריקה של מנועי החיפוש מדלגים עליהם. עכשיו גוגל החליטו להחריף את הצעדים נגד אתרים המבוססים על טכנולוגיית פלאש ואינם ידידותיים לגולשים מסמארטפונים.

בשבוע שעבר הודיעו גוגל שיתחילו להוסיף מעין אזהרות לתוצאות החיפוש  וליידע גולשים במנוע החיפוש על אתרים הבנויים בטכנולוגיות שאינן נתמכות במכשיר הסלולרי שממנו הם גולשים. כך למשל, הגולשים ממכשירי אייפון או אנדרואיד הנתקלים באתרי פלאש בתוצאות החיפוש יקבלו הודעה בנוסח הזה:

תמונה: Webmaster Central Blog

גוגל השתמשו בנוסח דומה כדי להזהיר גולשים מפני אתרים שמפנים גולשים במובייל לעמוד הבית במקום לדף האתר הרלוונטי.

תמונה: Webmaster Central Blog

גוגל ממליצים בחום להשתמש ב-HTML5, טכנולוגיה הנתמכת בכל המכשירים הניידים וגם בכל דפדפני האינטרנט. במקביל, גוגל השיקו שני מדריכים למפתחי אתרים לדסקטופ ולמובייל:

עקרונות הרשת (Web Fundamentals), מאגר מקורות לפיתוח אתרים למכשירים מסוגים שונים, וערכה בסיסית למפתחי אתרים (Web Starter Kit), ערכת כלים התומכת בעקרונות הרשת ובפרקטיקות המומלצות לבניית אתרים ידידותיים למובייל ולדסקטופ.

גוגל חזרו על המלצתם לבנות אתרים בעיצוב רספונסיבי (כלומר, המותאם אוטומטית לגודל המסך של המכשיר שגולשים ממנו), והדגישו שאתרים רספונסיביים הם הידידותיים ביותר למנוע החיפוש. עוד המליצו גוגל להימנע מלחסום את הגישה של רובוט הסריקה לקבצים חיצוניים כמו CSS, ג'אווהסקריפט ותמונות), שכן גישה מלאה את הקבצים האלה עוזרת לאלגוריתם של גוגל לזהות את הגדרות העיצוב הרספונסיבי ולהתייחס אליו בהתאם. כן מומלץ להשתמש בכלי "אחזר כמו גוגל" (Fetch as Google) בוובמסטר טולס כדי לוודא שהאתר נסרק ומתאנדקס כראוי.

מעוניינים לקדם אתר סלולרי? צרו אתנו קשר ונעזור לכם לבנות ולקדם אתר ידידותי למנועי החיפוש בכל המכשירים לפי הנחיות גוגל.