הבלוג שלנו

איך להיערך לשינויים בתוצאות החיפוש במובייל

Gilad Sasson
Gilad Sasson
2 ביולי 2013
זמן קריאה: 2 דקות

גוגל הודיעו לאחרונה על עדכון מתוכנן בתוצאות החיפוש בסמארטפונים ורמזו שיענישו אתרים שאינם מציגים חוויית משתמש אופטימלית לגולשים בטלפונים חכמים. בערך באותו זמן ב-SMX Advanced הכריז מאט קאטס שהתנועה ממובייל רק תלך ותגדל ולכן אין להתעלם מקידום למובייל, והמליץ להתכונן מעכשיו ליום שבו התנועה ממכשירים ניידים תעבור את התנועה ממחשבים שולחניים.

תמונה: emergingentrepreneur.org

אם כן, איך הודעת גוגל הולכת להשפיע על קידום אתרים סלולריים?

חוויית משתמש למשתמשי מובייל

גם בלי השינויים של גוגל, לא מומלץ במיוחד להעלות תוכן לאתר ולקוות שהוא יעבוד בכל המכשירים הניידים. עד לא מזמן היה אפשר לראות אתרים לא שימושיים למובייל מדורגים בראש תוצאות החיפוש. גוגל דיברו בעבר על שינוי דירוג האתרים בסמארטפון, אבל כל עוד הם לא הרחיקו מתוצאות החיפוש אתרים שמאלצים את הגולש מהמובייל לחכות שעות להעלאת דף או שמפנים אותו לדף אתר שונה מזה שמופיע בתוצאות החיפוש, לא נוצר רושם שלגוגל אכפת מחוויית המשתמש של הגולש בסלולרי.

אבל עכשיו גוגל הבהירו את עמדתם – אתר שרוצה להופיע במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש במובייל חייב להיות ידידותי למשתמש. אלו חדשות טובות למשווקים ועוד יותר למשתמשים, שכן חוויית החיפוש במובייל צפויה להיעשות קלה יותר.

אופטימיזציה למובייל גם בחיפוש אורגני

אופטימיזציה למובייל היא אחד המרכיבים בציון האיכות (quality score) לדפי נחיתה בגוגל אדוורדס כבר כמעט שנתיים, אבל עד עכשיו היא לא השפיעה על הקידום האורגני בגוגל, אולי מכיוון שגוגל מרגישים מחויבים יותר לתוכן איכותי ופחות לחוויית משתמש שפונה רק לאחוז קטן מהמשתמשים.

תדירות החיפוש בסמארטפון לפי מחקר חדש. מתוך TechCrunch

בהתחשב בהערכות על הגידול הצפוי במספר המשתמשים בסמארטפון בעתיד הקרוב, גוגל ירצו להציג לגולשים האלה תוצאות חיפוש יותר שימושיות, וכנראה שהם גם יעדיפו אתרי מובייל שימושיים על פני אתרים שמיועדים למשתמשי דסקטופ וגורמים לגולש מהסלולרי להתאמץ. כבר עכשיו אפשר לראות שיש קשר בין תוכן ידידותי למשתמש בסלולרי לבין דירוג גבוה בתוצאות החיפוש במובייל, והשינויים המתוכננים של גוגל רק יחזקו את הקשר ויעשו אותו לברור יותר.

SEO למובייל

אמנם תמיד יהיו כאלה שיטענו ש-SEO למובייל אינו קיים ושתוצאות החיפוש בסמארטפון ובדסקטופ הן זהות, אבל אם גוגל מכריזים על שינויים בתוצאות החיפוש, יהיה קשה יותר להצדיק את הטענה הזאת.

סביר להניח שגוגל לא אמרו את המילה האחרונה בנושא שהולך להיות חשוב ומורכב יותר בעבור אנשי שיווק באינטרנט. מנהלי אתרים שיתמקדו בחוויית המשתמש של הגולשים דרך המובייל ושיעקבו בקביעות אחרי העדכונים של גוגל (בבלוג הזה למשל), יגיעו מוכנים יותר לשינויים הבאים.